Kimmo Hantula

Päätitkö lentosuunnitelmasi?

82 viestiä aiheessa

Juu Moikka

Niin se kävi minullekin, vaikka kännykkä oli jo kädessä platalla valmiina soittamaan. Tulipa siihen kuvan kaunis nuorikko konetta ihailemaan, nykyaikaiseen tapaan pukeutuneena  :D. Tästä tuttavuudesta seurasi soitto alueesta olessani jo kotona.

En kyllä enää muistanut olleeni edes lentämässä ;D

Kun pohdin miten asia ei unohtuisi, kolleega kertoi hyvän vinkin. Kopio plaanista koneen matkapäiväkirjan väliin, koska se yleensä täytetään lennon jälkeen, tällöin kopio muistuttaa plaanin päättämisestä.

Håkan

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Et ole ainoa jota tuo tapaus ihmetytti.

Ilmeisesti "ARR RTF EFES 127.100" merkintä jätti plaanin päättymättä.

Joku voisi todeta:"Jälleen yksi hyvä syy lentää mahdollisimman vähillä

rmk tiedoilla,tai ilman plaania"

Mielenkiintoista "ARR RTF EFES......"

Menin tähän lankaan itsekin kerran,arvion laskeutumisajan muutaman minuutin väärin,oletin laskeutuvani afiksen ollessa pois,olivat paikalla kun laskeuduin ja plaani jäikin päättämättä.

Vihainen soitto alueelta siittä seurasi.

Vieläkö toimii homma näin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuinka monta turhaa "lentäjän etsintää"suoritetaan vuosittain vastaavissa tapauksissa kun on kirjoitettu RMK että lopetetaan plaani radiolla/puhelimella alueelle?Torni/afis auki ja kone parkissa.

Jos laskeudunkin tälläisella plaanilla varalaskukentälle jossa torni auki,soitettava siis alueelle ja päätettävä plaani kun on kirjoittanut RMK/ARR.....

Aina oppii uusia ihmeellisyyksiä. :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos nyt kävisi niin että saapuu kentälle sen afiksen/tornin ollessa auki, niin kyllä sen plaanin pitäisi päättyä afis/tornihenkilön toimesta vaikka siellä plaanin rimarkeissa lukisikin RMK/ARR blaa blaa.. Jos alue soittaa perään ja kyselee saapumisestasi vaikka olit tullut laskuun auki olevalle afis/tornikentälle, niin kyseessä on informaatiokatkos. Eikä siitä kannata vetää herneitä nenään tai lopettaa lentosuunnitelmilla lentämistä, lentäjäparkahan on juuri saanut kaksinkertaista pelastuspalvelua osakseen ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos nyt kävisi niin että saapuu kentälle sen afiksen/tornin ollessa auki, niin kyllä sen plaanin pitäisi päättyä afis/tornihenkilön toimesta vaikka siellä plaanin rimarkeissa lukisikin RMK/ARR blaa blaa.. Jos alue soittaa perään ja kyselee saapumisestasi vaikka olit tullut laskuun auki olevalle afis/tornikentälle, niin kyseessä on informaatiokatkos. Eikä siitä kannata vetää herneitä nenään tai lopettaa lentosuunnitelmilla lentämistä, lentäjäparkahan on juuri saanut kaksinkertaista pelastuspalvelua osakseen ;)

Samaa mieltä,ei herneen hernettä nokassa,oma moka oli.Keskustelin myös tornijeesuksen kanssa täydellisessä yhteisymmärryksessä,olin kirjoittanut RMK.....

Anteeksi pyytelin alueeltakin kun soittelivat.

Katkokset ehkä yleisiä,tupla varmuus hyvä. :thmbup:

Edit/ Ilman kynsiä ja hampaita,jos jäljittäisin ammattimiehenä lentäjää vastaavissa tapauksissa,soittaisin ihan ensimmäiseksi torniin. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihmisille sattuu unohduksia ja erehdyksiä silloin tällöin. Kaipa ovat huomanneet, kun pyytävät PIC TEL plaaneihin. Soittelipa minullekin kerran hra lennonjohtaja ja kysyi, oliko mukava lento. Nauroi, kun pyytelin anteeksi ja kerroin, että koneen pysähtyessä maassa odotellut kaveri jo kaateli minulle kahvia termoksesta. Siinä sitten viimeistään ne maiset asiat unohtuivat....

Asioista on hyvä keskustella ja vähän väitelläkin. Kokemusten ja ajatusten jako saattaa jättää mieleen jotain, josta on jonain päivänä apua/hyötyä. Kun keskustelun toinen osapuoli on jossain verkon syövereissä, nuoremmat varsinkin kirjoittavat nopeammin, kuin ajattelevat. Siitä sitten me vanhat pierut (minä olen lentäjänä nuori) otamme pulttia/hernettä. Kasvotusten keskustelu yleensä on seesteisempää. Eihän tuo kärkevyys ainakaan tapa, mutta asia saattaisi mennä paremmin perille kauniissa paketissa. Tässä "kaunis" ei tarkoita kaunistelua eikä mielistelyä, vaan kohteliaisuutta. Kannattanee muistaa, että nämä jutut säilyvät täällä kohtalaisen pitkään...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulle AFIS-mies on useamman kerran sanonut että voi päättää plaanin puolestani, jopa silloin kun AFIS ei ole vielä ihan auennut.

Tuo plaanin päättämisen muistaminen on helppoa jos otatte saman käytännön mitä minulla on: En avaa turvavöitä ennen kuin olen varmistanut että plaani on päätetty.

Ei ole unohtunut, sillä viimeistään rimpuillessa turvavöiden välistä muistaa että plaani jäi päättämättä  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään