Lasse Nygren

Kävitkö LIAS 05:ssä?

27 viestiä aiheessa

Eli nyt, kun LIAS 05 lähenee loppuaan, niin laitetaanpa tällainen kysely, eli yksinkertaisesti kävitkö LIAS 05:ssä?

Itse olin paikalla Lauantaina. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lauantai tuli Lappeenrannassa vietettyä ja päänahka otti ja kärähti. Olikohan tuolla yhteensä miten paljon kävijöitä?

-Tero-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lauantaina tuli käytyä. Niska ja kädet miellyttävän grillatut...

Pete

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, lauantaina käytiin CAU:lla - lentomatkan mielenkiintoisin tilanne oli pyöriä eteläisessä odotuskuviossa 12 ultran kanssa ;D Mutta hyvin se sujui, ultrat kiersivät ihan hienosti laajaa ympyrää ja siinä mentiin seassa ihan mukavasti, tosin pojjjaat eivät tuntuneet sitä lähialueen ylärajaa (1200ft) aina muistavan, kun holdi pyöri välillä jossain puolessatoista tonnissa joten muuta liikennettä tuli välillä katseltua yläviistoon, mutta homma sujui kyllä ihan hienosti, ruuhkan huomioiden.. Ääneen pääsemisessä oli hiukan ongelmaa siinä kun hirmuinen määrä porukkaa oli tulossa laskuun juuri yhdentoista maissa..

medium

Mutta kerrassaan hieno keikka, pistin kuviakin tänne: http://tigert.1g.fi/kuvat/LIAS05/ - osa onkin tuolla valokuvafoorumin puolella, mutta en jaksa tunkea sinne enempää kun kaikilla on suunnilleen samanlaiset kuvat kuitenkin.. miksiköhän? ;D

medium

Koko päivän oli aivan upea sää (no, se ei liene kenellekään epäselvää :)) mutta paluumatkalla oli Helsingin päällä muutama sadekuuro ja kun VFR:ää lennettiin, piti sitten pudottaa lentopinnalta 65 korkeutta 4500 jalkaan että säilyi porrastus pilven alarajaan. Kiitos Vantaan tutkan, homma hoitui kivasti viileässä ilmassa (+10) myös TMA:lla, matalalla oli suhteellisen lämmintä..

medium

Tuli tutustuttua myös GNS430:n VNAV-puoleen joka sitten kertoi että "Top of descent" oli Sipoon tienoilla ;D ja selvityksen saatuamme pistettiin kone liukuun ja fillarit koskettivat Malmin asfalttia klo 21:01 paikallista aikaa..

Hieno päivä, kiitos näytöksen järjestäjille ja tutuille joihin törmäsi vähän joka välissä :)

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli nyt, kun LIAS 05 lähenee loppuaan, niin laitetaanpa tällainen kysely, eli yksinkertaisesti kävitkö LIAS 05:ssä?

Itse olin paikalla Lauantaina. :)

Olin lauantaina. Tulin tosin myöhässä, kun Utissa unohduin kuvailemaan koneita.

Luultavasti tapasin paljon virtuaalituttuja, mutta en kömpelyyksissäni ymmärtänyt sanoa kaikille käsipäivää, mikä oli tietenkin äärimmäisen huonoa käytöstä. Porukkaa oli niin paljon, että olin aivan hämmennyksissäni; kaikki tyypit olisi periaatteessa pitänyt tuntea, mutta kun nimi ja naama eivät millään yhdistyneet. Tällaisen vanhan sedän mielestä kun kaikki juniorit näyttävät niin samannäköisiltä - kukkakepeiltä, joilla on lyhyet hiukset ja lippis tai aurinkolasit silmillä.

Eipä silti, kentällä tuli vastaan lukematon määrä varttuneempiakin ihmisiä, jotka kyllä tunsi apinan, mutta apinalla ei ollut mitään käsitystä kenestä oli kysymys.

Koetan paremmalla onnella tulevissa uusinnoissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulin tosin myöhässä, kun Utissa unohduin kuvailemaan koneita.

Utista puheenollen, lauantaina n. 8.00 aikaan ajeltiin Utin ABC-huoltoaseman ohi ja siellä näytti kaksi kuvaajaa olevan kuvaamassa An-2:sta, myöntääkö joku?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, Lappeenrantaan mentiin jo perjantaina iltapäivällä ja nyt just tulin kotia, eli lauantai ja sunnuntai, molemmat päivät kentällä...

(Ja naama ihan palaneena :P, olis pitäny ottaa aurinkorasvaa...)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Launataina kävin. Nordiccilaisista tunnistin varmuudella ainoastaan hra Maliniemen (se FS Nordic-lippis olisi ollut kova sana). Olisin mennyt tervehtimään mutta Mikko näytti kovin yrmeältä ja kiireiseltä, ja kaiken lisäksi taisi vielä lörpötellä puhelimeenkin. Lähdin siitä sitten perkaamaan kojuista löytyvää tarjontaa, jäihän sieltä hieman luettavaa mukaan.

Itse näytöksestä jäi parhaiten mieleen DFS Habitsch, P-51D Mustang (ah, ne soundit...) ja F-16. Niska ja vasen olkapää taisi palaa, mutta oli se sen arvoistakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Just tulin reissusta ja en nähnyt (tai tunnistanut) ensimmäistäkään FSN:läistä Liekö osuutta neitimäisen punaisella purkkarilakilla ettei kukaan uskaltanut sanoa mitään. ;D

Meikäläisen kuvia saa varmaan odotella viikonloppu puolelle kun huomenaamulla pitää olla jo matkalla uudelle mantereelle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kovin se taas oli tämä Lappeenranta syrjässä, Rovaniemeltä katsottuna. Yleisillä kulkuneuvoilla lähes tavoittamattomissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Utista puheenollen, lauantaina n. 8.00 aikaan ajeltiin Utin ABC-huoltoaseman ohi ja siellä näytti kaksi kuvaajaa olevan kuvaamassa An-2:sta, myöntääkö joku?
Ensimmäisen kuvan Utista räpsäisin aikaan 8:27, joten en ollut minä. Kuvia tulossa, kunhan jaksaa selailla ne läpi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

8) sunnuntaina klo 10.10 taidettiin ajaa parkkialueelle ja siitä sit koko päivä alueella. Mr Maliniemi taitaa tosiaan olla tunnistetuin henkilö tuolta, no ehkä ne mukana kulkeneet tikkaat jotenki sai huomioni siellä väkijoukossa. Uskaltauduin jopa tervehtimään ;D

Itse vaan pokkarin kanssa liikenteessä joten enemmän yritin keskittyä videopuoleen, mikä näyttää omasta mielestäni ainoalta lähes järkevältä tavalta tuollaisella kameralla vangita noita tilanteita

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ollut itse paikalla ja nyt harmittaa niin vietävästi kun noita teidän paikalla olleiden komeita kuvia katselee...No jospa sitten seuraavalla kerralla ollaan paremmalla tuurilla liikenteessä...

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Etelä-Saimaa kertoo paikallaolijoista seuraavaa:

- Katsojia oli lauantaina ja sunnuntaina noin 10 000, joten pääsimme nippa nappa tavoitteeseemme. Alun perin tavoittelimme 10 000-15 000 katsojaa, näytösemäntä Päivi Ilves kertoo.

Enemmänkin olisi kyllä paikalle väkeä mahtunut.

-Tero-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

8) sunnuntaina klo 10.10 taidettiin ajaa parkkialueelle ja siitä sit koko päivä alueella. Mr Maliniemi taitaa tosiaan olla tunnistetuin henkilö tuolta, no ehkä ne mukana kulkeneet tikkaat jotenki sai huomioni siellä väkijoukossa. Uskaltauduin jopa tervehtimään ;D

Jeh, miestä ei oikein voinut olla huomaamatta ;D

medium

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään