Jani Salo

paras turistiluokan palvelu ?

32 viestiä aiheessa

morjens

Tuli tässä mieleen että milläköhän lentoyhtiöllä on mielestänne paras/hyvä turistiluokka ? Eli siis minkälainen palvelut/viihde, tarjoilu, penkit ja jalkatila ym. Omia kokemuksia voi laittaa ja jos on linkkejä niin tänne vaan.

Itse ainakin tykkäsin Vietnam Airlinessin Airbus A320 lennolla Singaporesta Hanoihin Saigonin kautta. Lennolla oli todella ystävälliset lentoemot, yllättävän hyvä sapuska turistiluokkaan nähden ja riittävästi istumatilaa. Yleisesti ottaen nuo aasialaiset lentoyhtiötiöitten turistiluokat päihittävät eurooppalaiset ja amerikkalaiset.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niistä millä nyt olen tähän mennessä lentänyt on British Airwaysillä ollut paras palvelu. Turistia paremmassa en ole lentänyt/tai ainakaan en/emme ole paremmasta maksaneet. British Airwaysillä henkilökunnan palvelu on minusta 10x parempaa kuin Finnairilla tai muilla millä olen lentänyt.

Penkeistä tai ruuasta en sano mitään, koska ei ole vielä tullut vastaan sellaisia missä en voisi istuisi tai mitä en söisi. Ja ainakin minulla on käynyt sen verran hyvä tuuri jokaisella lennolla, että ruuat on olleet erittäin maittavia :D. Kaipa sekin päivä koittaa, että lentokone ruoka on pahaa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niistä millä nyt olen tähän mennessä lentänyt on British Airwaysillä ollut paras palvelu. Turistia paremmassa en ole lentänyt/tai ainakaan en/emme ole paremmasta maksaneet. British Airwaysillä henkilökunnan palvelu on minusta 10x parempaa kuin Finnairilla tai muilla millä olen lentänyt.

BA:n crewistä sen verran, että töissä, kun vastaan tulevat , niin aina tervehtivät kohteliaasti oli sitten kyseessä emo tai pilotti.

Aasialaisista lentoyhtiöistä olen kuullut, että emot on myös melko kivannäköisiäkin :)

Air Finlandilla en ole matkustanut, mutta uskon, että siinä on yksi euroopan parhaimmin palveleva lentoyhtiö.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

BA:n crewistä sen verran, että töissä, kun vastaan tulevat , niin aina tervehtivät kohteliaasti oli sitten kyseessä emo tai pilotti.

Aasialaisista lentoyhtiöistä olen kuullut, että emot on myös melko kivannäköisiäkin :)

Air Finlandilla en ole matkustanut, mutta uskon, että siinä on yksi euroopan parhaimmin palveleva lentoyhtiö.

Vaimoni täti on asunut jo 20v Singaporessa ja töikseen matkustelee ympäriinsä(mies diplomaatti)Hän kertoo että paras palvelu on JAL:illa,oikeasti henkilökunta on kiinnostunut matkustajista.Kuulemma kaikki Aasia yhtiöt ovat parhaita.AA:llaon ollut ongelmia.Ja ihan oikeasti vaimoni serkku on NASAN suunnitelijoita jo 10v :o.Mutta Eijalla on kumminkin jalat maassa ja voi olla ylpeä pojistaan!!

T:Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Oma kokemukseni on BA. Airlinequality.com mukaan sen sijaan paras turistiluokan palvelu vuonna 2003 on ollut seuraavilla yhtiöillä:

1) Emirates

2) Malaysia Airlines

3) Singapore Airlines

Ei varmaan ole kaukana totuudesta.

Kätevä saitti kaikin puolin, www.airlinequality.com

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

=====================clip============================

Moikka.

Miten tuosta lausunnosta paistaa läpi kova kotiinpäin vetäminen. ;D Minä nimittäin olen matkustanut tuollakin halpalentoyhtiöllä, enkä nyt näe sen palveluissa mitään ihmeellistä suuntaan tai toiseen. Ei missään tapauksessa europan top ten yhtiö.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka.

Miten tuosta lausunnosta paistaa läpi kova kotiinpäin vetäminen. ;D Minä nimittäin olen matkustanut tuollakin halpalentoyhtiöllä, enkä nyt näe sen palveluissa mitään ihmeellistä suuntaan tai toiseen. Ei missään tapauksessa europan top ten yhtiö.

Enemmän tässä paistaa oma suhtautumisesi AFIin ;) . Työskentelen päivittäin AFIlaisten kanssa ja kyllä minulle siinä on jäänyt varsin positiivinen kuva. Toisin kuin Air Balticista tai SN Brusselsista :P

AFIhan muuten ei ole halpalento yhtiö.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

moi

en muista millä yhtiöllä olisi ollut huonoa palvelua lennolla, yleisesti ottaen palvelu on ollut hyvää todella monella yhtiöllä jolla olen lentänyt, mutta aivan erityisesti aasialaiset lentoyhtiöt ovat hyviä.

Tässä muutama yhtiöistä joilla on tullut lennettyä:

Finnair, British Airways, Alitalia, Finnaviation, Air Botnia, Kar Air, Air Europa, American, Delta, Pan Am, TWA, US Air, Varig, Kenya Airways, South African Airways, Malaysian, Sinapore Airlines, Thai, Vietnam Airlines ym...

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Voisiko joku, myös herra Vitikainen määritellä mikä on halpalentoyhtiö ennenkuin keskustelu karkaa taas käsistä...

Niin siis, halpalentoyhtiöt "low-cost / low-fare / no-frill" tarjoavat lentolippuja huomattavasti halvemmalla kuin kansalliset- ja suuret lentoyhtiöt eli käytännössä AEA:han (Association of European Airlines) kuuluvat lentoyhtiöt. Lisäksi suurin osa alueellisista, "regional airlines", noudattavat normaalia hintatasoa. Pohjois-Amerikassa ja Aasiassa jne. homma toimii samalla periaatteella. Luonnollisesti palvelutaso on alempi halpalentoyhtiöillä eli ne ihmiset, jotka ymmärtävät laadun päälle käyttävät kunnon lentoyhtiöitä. Hintojen perässä hiihtävät sen sijaan käyttävät juuri näitä halpis lentoyhtiöitä :P Tosin, hinta-kilpailu pakottaa lentoteollisuuden uudistumaan, joka on asiakkaille mahtava juttu i.e. enemmän vaihtoehtoja. Yleisesti ottaen tiedetään, että Euroopan suurin halpalentoyhtiö Ryanair tarjoaa halpoja hintoja, mutta palvelu on koko Euroopan pohjanoteeraus. On niitä hyviäkin halpalentoyhtiöitä mm. Southwest Airlines Yhdysvalloissa, jolloin palvelu toimii hyvin suhteessa alhaisiin hintoihin. Noh, tulevaisuudessa lentoyhtiöiden määrä tulee alenemaan allianssien ja fuusioiden myötä, Euroopassa ehkä vain noin kymmenkunta. Normaalia kehitystä, vahvat ja suuret selviävät ja pienet napsitaan iltapalaksi. Kunhan suuret lentoyhtiöt saavat kulurakenteensa kuntoon, niin halpalentoyhtiöt popsitaan yksi toisensa jälkeen pelistä pois. Näin ainakin uskoisin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuota... Ei kuulu turisti minun alaani, joten paha mennä sanomaan. ;D Mitä nyt turisteja tulee mieleen, Emirates oli aika hyvä. EK:lla oli turistissa yli 5 vuotta sitten PTV:t, puhelimet jne. (777).

Sitten muistan yhden lennon jonkun ihmeen "Finnish Airlines"in koneella. Siis todella surkeaa! Kone oli joku hidas, varmaan sodanaikainen potkurikone, eikä minkäänlaista palvelua! Ei edes emoa! >:(;D ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän mennessä Malaysia Airlines on tarjonnut selkeästi parasta palvelua! Se on ollut ystävällistä ja erityinen plussa tulee ruoista. En tiedä nykymeiningistä, mutta 3v sitten oli 777:lla ja 747:lla lennettäessä ruokalistat, joista sai valita makunsa mukaan. Kaikki ateriat oliva kuin ravintolassa (no ehkä hieman pienemmät, mutta monipuoliset).

Huonoin on ollut SAS onnettomien ruokiensa ja vähäisen palvelunsa vuoksi vuoksi. Myös AA:lla on säälittävät "ruoat" JFK-MIA lennoilla. Tarjosivat vain pienen pussin suolakeksejä ja juotavaa, mutta muuten palvelu on amerikkalaiseen tyyliin rentoa. Ymmärrän, että joutuvat säästämään ruoissa. Jostain sitä penniä on kuitenkin venytettävä. :-\

Finnair on aina ollut vähintään kohtalaisen hyvä. Plussaa tulee hyvistä Euroopan lentojen tarjoiluista. Ainakin viime vuonna oli palvelun taso (etenkin tarjoilut) Münchenin lennolla hyvin lähellä New Yorkin lennon tasoa! :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Voisiko joku, myös herra Vitikainen määritellä mikä on halpalentoyhtiö ennenkuin keskustelu karkaa taas käsistä... :)

Halpalentoyhtiö on lentoyhtiö, joka on itse ilmoittanut olevansa halpalentoyhtiö.

Pekan psta Ilkka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Flying Finnin, vaikka halpayhtiö onkin, palvelu oli mielestäni hyvää varsinkin siksi että toisin kuin esim. Finnairilla, lentoemot tulivat hakemaan roskat pois. On meinaan aika nihkeää esim. lukea pienen kaatopaikan alla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Finnair on aina ollut vähintään kohtalaisen hyvä. Plussaa tulee hyvistä Euroopan lentojen tarjoiluista. Ainakin viime vuonna oli palvelun taso (etenkin tarjoilut)

Plussaa EI tule Euroopan lyhyiden lentojen tarjoilusta:

[ Attachment removed / expired ]

Tässä Finnairin tarjoilu EFHK-EKCH-EFHK lennolla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Hieman" on näköjään ateriat muuttuneet sitten kevään 2002. :-\

Näyttää aika onnettomalta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Flying Finnin, vaikka halpayhtiö onkin, palvelu oli mielestäni hyvää varsinkin siksi että toisin kuin esim. Finnairilla, lentoemot tulivat hakemaan roskat pois. On meinaan aika nihkeää esim. lukea pienen kaatopaikan alla.

Öö siis mitä sä tarkoitat tuolla et tulevat hakemaan roskat pois?!?. En ole kertaakaan törmänny finskin lennolla tapaukseen et emot olisivat jättäneet roskat siihen paikalle eikä olis hakenu niitä veke. Oletkos edes lentäny FFW:llä koskaan vai sanotko sen miten luulet asian olevan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä Finnairin tarjoilu EFHK-EKCH-EFHK lennolla.

"Hieman" on näköjään ateriat muuttuneet sitten kevään 2002. :-\

Näyttää aika onnettomalta...

Onnettomalta voi näyttää, mutta itse en ainakaan tarjoulun suhteen lähtisi odottamaan 2-3h lennolla lämmintä ateriaa. HEL-MUC-HEL lennolla sitä voikin odottaa jo.. ;) Parin tunnin lennolla voivat "lentomisut" tehdä sitten vaikutuksen tavallaan tarjota käntyt :).

British Airways ilmoitti juuri pari päivää sitten, että Euroopan lyhyillä lennoilla esim. LHR-ARN, LHR-FRA jne. siirrytään lämpimän aterian sijasta leipään. Hieman pitemmillä reiteillä (esim. LHR-SVO) sitten pysyy entisellään, Helsingin ja Lontoon välisten lentojen tarjoulusta ei ole tietoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hööhöö itse olen lentäny aika paljon aasialaisilla yhtiöillä nii palvelultaan ja ulkonäöltään parempia kuin finnairin ;D Niin siis kaikki lentoemännät-sanan pitäis muuntaa lentoneidiks ;D Kaikki jotain 20-25vuotiaita tai jotain sinneppäin :P

Ja muuten yks juttu tuli huomattuu Finnairin palvelussa; Noissa pitkissä lennoissa e.g. Pekingiin nii sielä on yleensä pari suomalaista emäntää ja pari kiinalaista.

Itse kun näytän aasialaiselta niin oon huomannu että ne aasialaiset tarjoilijat eivät ees huomaa minua kun taas suomalaiset huomaavat ja tekevät asian nopsaan :P

Tottakai niillä on voinu olla kiire ja muuta, mutku lennän usein noita Helsinki - Bejing lentoja nii aika usein sitä sattuu ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onnettomalta voi näyttää, mutta itse en ainakaan tarjoulun suhteen lähtisi odottamaan 2-3h lennolla lämmintä ateriaa.

Juu, tuo HK-CH:kin oli se vajaa 2 h joten ei tietysti mitään täyttä ateriaa, mutta kylmä/kuiva sämpylä on jo vähän huonosti. KLM:llä Hesasta Amsterdamiin esim. tarjoiltiin jotain pikkulämmintä wrap-tyylistä välipalaa, joka oli sentään kunnon kokoinen ja ennen kaikkea lämmin. Ei varmasti paljoa enempää maksaisi, mutta loisi melko toisenlaisen kuvan tarjoilusta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, kyllä minusta 2-3 tunnin lennoillakin ehtii tarjoilemaan vaikka mitä jos lentoyhtiö niin haluaa. Icelandairilla kun lennän suht säännöllisesti niin ainakin he ehtivät tarjoilemaan täydelle 757 lastille lämpimän aterian. Vaan ei enää...silläkin on palvelu mennyt tasaista vauhtia alaspäin, alkoholijuomat kaikki maksullisiksi ja osa aterioista on kylmää...öö...jotain. Tosin viimeksi kun lensin niin sai valita jos haluaa syödä kinkkua tai kanaa, tiedä sitten kuinka pysyvä systeemi tuo on.

Mutta piti mainitsemani Lufthansa esimerkkinä hyvästä turistiluokan palvelusta. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Öö siis mitä sä tarkoitat tuolla et tulevat hakemaan roskat pois?!?. En ole kertaakaan törmänny finskin lennolla tapaukseen et emot olisivat jättäneet roskat siihen paikalle eikä olis hakenu niitä veke. Oletkos edes lentäny FFW:llä koskaan vai sanotko sen miten luulet asian olevan?

Tarkoitti aivan sitä mitä sanoi! Itsekin joskus suurinpiirtein joudun tyrkyttämään roskia, jotta ne tajutaan viedä pois.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hööhöö itse olen lentäny aika paljon aasialaisilla yhtiöillä nii palvelultaan ja ulkonäöltään parempia kuin finnairin ;D Niin siis kaikki lentoemännät-sanan pitäis muuntaa lentoneidiks ;D Kaikki jotain 20-25vuotiaita tai jotain sinneppäin :P

Ja muuten yks juttu tuli huomattuu Finnairin palvelussa; Noissa pitkissä lennoissa e.g. Pekingiin nii sielä on yleensä pari suomalaista emäntää ja pari kiinalaista.

Itse kun näytän aasialaiselta niin oon huomannu että ne aasialaiset tarjoilijat eivät ees huomaa minua kun taas suomalaiset huomaavat ja tekevät asian nopsaan :P

Laitappas testaten. Ensikerralla kun menet niin pyydä palvelua aina "vahingossa" näiltä aasialaisilta tarjoilijoilta, suomeksi tietysti. Mikäli tuota vaan toistuu, niin kannattaa käyttää sitä Blue Wings tjs. lehden välissä olevaa palautelomaketta. Niin ja jos on huomauttamista, parasta ottaa nimi ylös, siis kirjoittaa, ei niitä muuten enää kotona muista.

Tottakai niillä on voinu olla kiire ja muuta, mutku lennän usein noita Helsinki - Bejing lentoja nii aika usein sitä sattuu ::)

Lentoliput ovat senverran kalliita, ettei tarvitse eikä saa tyytyä huonoon palveluun.

Tsemppiä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äsiistsäh?

Tuossa tältä kesältä otettu kuva HEL-HAM-lennolta: Hampuriin on varmaan 15 minuuttia pidempi lento kuin köpikseen.

(Juu , kuvan etuala on vahingossa vaan pärssiilleen, mutta makaroni-lihamössöä tuo oli. Ihan hyvää)

edampotta.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitappas testaten. Ensikerralla kun menet niin pyydä palvelua aina "vahingossa" näiltä aasialaisilta tarjoilijoilta, suomeksi tietysti. Mikäli tuota vaan toistuu, niin kannattaa käyttää sitä Blue Wings tjs. lehden välissä olevaa palautelomaketta. Niin ja jos on huomauttamista, parasta ottaa nimi ylös, siis kirjoittaa, ei niitä muuten enää kotona muista. Lentoliput ovat senverran kalliita, ettei tarvitse eikä saa tyytyä huonoon palveluun.

Tsemppiä

Jaa miksi pitäisi pyytää palvelua suomeksi? Ihme kun ei ruotsiksi.. :P Jos jokin aasialais syntyinen Finnairin lentoemo ei pysty tarjoamaan suomenkielistä palvelua niin miksi pitäisi heti ruveta valittamaan? Eiköhän ne osaa sieltä vinkata sinulle suomalaisen lentoemonkin, mikäli tahdot palvelua suomeksi.

Pahoittelen, jos ymmärsin juttusi väärin, mutta ei minusta ole mitään järkeä ruveta teettämään tilannetta jossa voit tahalteen valittaa jostain asiasta.. ::)

Antti,

Varmaan tuossa sinun, Ollin ja Samin lennoissa menee se Scandinaavian ja Keski-Euroopan raja. Eli Scandinaavian lennoilla ei tarjotaan sämpylä ja K-Euroopan lennoilla saa jo lämpimän aterian.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkoitti aivan sitä mitä sanoi! Itsekin joskus suurinpiirtein joudun tyrkyttämään roskia, jotta ne tajutaan viedä pois.

Kummallista ei mulle oo vaan kertaakaan käyny tuollein ??? onneksi. Tarkoitin sitä et onko Sepolla mitään kokemusta FFW:n palvelusta vai puolusteleeko vain sitä jostain syystä ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään