Cathy Tiainen

Uusi tietokone

9 viestiä aiheessa

Olen kirjoittanut uuden tietokoneen ostamisesta ja nyt mahdollisuus siihen.

Keskustelin työpaikalla tietokoneammattilaisen kanssa tästä uudesta harrastuksesta ja hän ehdotti minulle tätä.

Uusi tietokone minulle hintaan 700 Euroa ja haluaisin kysyä onko se oikea vai yrittääkö hän huijata kokematonta tyttöä?

Tietokone olisi

Abit k8t800 guru s754, amd athlon 64 3200+ 800fsb 2200mhz, dimm 512 mt ddr 400 ( 2 kappaletta), western digital caviar se 200 gb sata 7200rpm, club radeon x800 pro 256mt agp

Itse en ymmärrä tuosta mitään ja toivon teidän auttavan minua päättämään ostoksesta.

Kiitos

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan hyvältä tuo näyttää. AMD:n prosessoreista ja niille sopivista emoista en tosin osaa sanoa juuri mitään, mutta numeroiden valossa näyttäisi prossukin tolkulliselta. Muisti siis on 2x512, oletan?

Western Digitalin levyjä en pidä kovin suuressa arvossa kokemuksieni perusteella, mutta en ole kyllä ihan viime vuosina niitä nähnyt. Mulla on SATA-levyt Seagate Barracudaa, eikä ainakaan vielä ole yhtään hajonnut. Kiintolevyistä ei kuitenkaan merkin perusteella pidä liikaa päätellä, kaikilla on hyviä ja huonoja malleja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan hyvältä tuo näyttää. AMD:n prosessoreista ja niille sopivista emoista en tosin osaa sanoa juuri mitään, mutta numeroiden valossa näyttäisi prossukin tolkulliselta. Muisti siis on 2x512, oletan?

Ymmärsit muistin määrän oikein. Täällä on kirjoitettu muistin määrästä ja sen pitäisi olla 1 giga (Olikohan oikein?) lentopeliä varten. Tietokoneammattilainen sanoi tämän olevan paras hintalaatu suhde. Minua kiinnostaa tämä hinta koska 700 Euroa on paljon rahaa.

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, gigan muisti on nykyään järkevä. Näyttökortista vielä, minä pidän parempana hinta/laatusuhteeltaan Nvidia Geforce 6600 GT -piiriin pohjautuvia malleja. Hinnaltaan ne ovat samaa luokkaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos nopeasta vastauksesta. Keskustelen tietokoneammattilaisen kanssa vielä huomenna vaikka olenkin kesälomalla. 8)

Onko hinta mielestäsi oikea?

Nyt väsyttää paljon ja menen nukkumaan.

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sen verran voisin lisätä, että tiedustele jos saisit tuon emon ja prossun vaihdettua 939 kantaiseen malliin. Samalla emon piirisarjaksi tulisi NF 4. Ainakaan prossussa ei juuri hintaeroa ole. Samalla voisi emon ottaa PCI-E mallisena, jolle löytyy tuo Esan mainitsema GF 6600 GT näyttis. Ainakin päivitettävyyden kannalta tuo 939 kanta ja PCI-E väylä olisivat hyödyllisä, kun sekä 754 kanta että agp väyläiset näyttikset ovat pikkuhiljaa siirtymässä historian puolelle.

//Juha

ps. Itselläni on juuti tuo sama emo, joka sullekin on tuossa alkup. paketissa tarjolla eikä siinäkään mitään vikaa ole

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samaa mieltä Juhan kanssa prossusta ja emolevystä.Näyttökortissa pitäytyisin kuitenkin x800 Pro tai mieluummin X800XL 256mb korteissa.Molempia saa PCIe väyläisenä ja ovat selvästi tehokkaaampia kuin nVidia 6600GT jossa on puolta pienempi muistimääräkin.Jos 700€ saa kyseisen kokoonpanon niin hyvä.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minua kiinnostaa tämä hinta koska 700 Euroa on paljon rahaa.

Cathy

Onko näyttökin mukana? Minusta 700e ei ole kovinkaan paljon tuommosesta paketista.. vielä jos näytön saat :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos vastauksista. Tietokoneammattilaista en halunnut enää rasittaa näytönohjaimella ja hyväksyin tietokoneen alkuperäisenä. Minun käyttöön tietokone varmasti riittää. (Olen jo hieman kokeillut lentämistä ;D)

P. Koivisto

Hintaan ei kuulu monitoria. XP asennus sisältyi hintaan ;).

Pitää taas aloittaa lisäosien asennus uudestaan......... :'(

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään