Guest masi

ä

17 viestiä aiheessa

Varmista ettei kortti kuumene.Poista kortin kellotus.9600-korttien jäähdytys on hieman arka kellotuksille.Hae uusimmat emon pirisarjan ajurit ja asenna ne.Hae Driver Cleaner Pro.Sen saa Driver Heaven sivustolta.Lue sen käyttöohjeet.Poista Omegat omalla uninstallerillaan,boottaa vikasietotilaan.Puhdista Cleanerilla ensin kaikki Driver Cab tiedostot,sitten poistat Cleanerilla kaikki Ati-jätökset.Boottaa normaalitilaan, estä XP:n yritykset asennella omia juttujaan.Asenna uusimmat Atin tekemät peukaloimattomat ajurit,Cat 5.6.Voithan vielä koittaa DirectX 9.0c päälleasennusta.Varmista vielä ,että kortti on kunnolla kiinni.Nää on ihan normi hommia tommoseen jumittelun tutkimiseen.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi! Mulla on aivan sama ongelma 9600xt:n kanssa ja ei oo kyllä mukavaa ko kone kaatuilee joka välissä. :-

Näyttääkö tämä Masi tutulta ,jos nyt kuvasta mitään selvää saa. :-X

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vian aiheuttajaa en osaa spekuloida, mutta näyton lisäasetuksista VPU Recoveryn saa pois päältä. Sitten pelit joko pelittää tai totaalijumittaa.

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeiltu on ja pelit totaalijumittaa sama onko se päällä tai pois päältä. :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa kokeilla myös agp 4x ja fast write off, joissain tapauksissa auttaa.

Btw, minulla on Radeon 9200, ja tuolla asetuksissa on Fast write. Kannattaako se pitää päällä, vai minkälaisia vaikutuksia sillä on simuun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen käyttänyt agp:ta 0:ssa asti ja fastwrite pois päältä ja kone jumittaa joka tapauksessa... :-\ Kone vain buuttaa uudestaan ja työpöydälle tulee tuo sama virheilmoitus. Tämä sama juttu toistuu jokaisen pelin kohdalla. :'(

Matias

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on myös ongelmaa tuon Club 3D 9600 XT:n kanssa. Monta kertaa on tuon näyttiksen asentamisen jälkeen kone tiltannut ja aina herjaa syyksi näyttiksen ajuriohjelmistoa. Olen kokeillut kaikkia ajuriohjelmia, mitä ATI:n sivuilta olen löytänyt eikä mikään tehoa vaivaan. Tuo vanha GeForce MX420 toimi kuin kello koneessani. Olenkin ajatellut vaihtaa takaisin GeForcen ohjaimeen, jospa ne toimisivat paremmin Fujitsu Siemensin kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeileppas disabloida tuo Antivirin suojaus siksi aikaa kun pelaat. (Väkänen pois sen "Activate Antivir Guard" tekstin edestä).

Omassa koneessani epäilen tuota Antiviriä noiden ongelmien aiheuttajaksi. Aina kun olen sen muistanut laittaa pois päältä pelin ajaksi, ei mitään ongelmia ole ollut. Jos Antivir on päällä, järjestelmäloki täyttyy "ati2mtag"  -> Invalid pixel format herjoista ja kone lopulta tilttaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeileppas disabloida tuo Antivirin suojaus siksi aikaa kun pelaat. (Väkänen pois sen "Activate Antivir Guard" tekstin edestä).

Omassa koneessani epäilen tuota Antiviriä noiden ongelmien aiheuttajaksi. Aina kun olen sen muistanut laittaa pois päältä pelin ajaksi, ei mitään ongelmia ole ollut. Jos Antivir on päällä, järjestelmäloki täyttyy "ati2mtag"  -> Invalid pixel format herjoista ja kone lopulta tilttaa.

Moi!

Ainakin ennen vanhaan GF:än ajureita asennettaessa mainittiin että antivirus ohjelmat pitää

ehdottomasti disabloida asennuksen ajaksi.(tämä siis asennuksessa,itselläni ei ole peleissä

ollut ko. ongelmaa)

Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin ennen vanhaan GF:än ajureita asennettaessa mainittiin että antivirus ohjelmat pitää

ehdottomasti disabloida asennuksen ajaksi.(tämä siis asennuksessa,itselläni ei ole peleissä

ollut ko. ongelmaa)

Näin pitää tosiaan nVidian ohjainten asennuksessa tehdä. Allekirjoittaneella on nVidian GeForce 2 GTS ja FX 5600 Ultra olleet käytössä pitkään. Molemmat kortit hoitivat hommansa loistavasti, oikein asennettuna, Antivirus ohjelmistoista huolimatta. Tämä uusin tuttavuus, Radeon 9800 Pro sen sijaan ei tunnu pitävän ainakaan Antivir 6:n käytönaikaisesta suojauksesta. Olen nyt entistä vakuuttuneempi juuri Antivir ohjelman syyllisyydestä kaatuiluihin. Tänään taas "unohdin" sen päälle ja FS kaatui alle kymmenessä minuutissa. Kytkettyäni suojauksen pois, olen lentänyt muutaman tunnin eikä mitään ongelmia ole ollut.

EDIT: Tämä kaatumatauti AV:n kanssa on tullut vastaan myös AA:ssa ja näyttää myös sillä puolen siltä että AV:n käytönaikainen disabloituna ongelmia ei ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

F-Securen käynnissä oleminen ei kyllä haittaa asennusta mitenkään, mutta ilmeisesti sitten justiin AntiVirin takia tuo kehotus asennuksessa tulee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

F-Securen käynnissä oleminen ei kyllä haittaa asennusta mitenkään, mutta ilmeisesti sitten justiin AntiVirin takia tuo kehotus asennuksessa tulee.

Eli ei siis kannata aina välittää valmistajan ohjeista.

Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voipihan olla ,että näistä kahdesta juuri Antivir tekee työnsä kunnolla.Se estää ja varoittaa tuntemattoman exe-tiedoston tai ohjelman olevan tekemässä epämääräisiä rekisteri ym. muutoksia koneeseen.Jos nyt nousevat varoitukset kuitataan asiallisesti ja sallitaan ajurin tekemät muutokset, niin kaikki hyvin.Jos yhteenkään varoitukseen tai kysymykseen epävarma kaveri vastaa ei, niin soppa on valmis.Vielä näytönohjaimen ollessa kysymyksessä, voi seurauksena usein olla ns "Infinite Loop".Ja tästä ei kokematon kaveri ,eikä välttämättä kokeneempikaan selviä ilman käyttiksen uudelleen asennusta.Oli kysymyksessä virusscanneri tai muu spyware-softa,kehoittaisin noudattamaan ohjeita.Näin ainakin näytönohjaimen ,äänikortin ja piirisarjan suhteen,jos joku muu tuntemattomampi softa,niin se edellyttää aina varovaisuutta.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuon Radeon 9800:n kanssa on nyt tullut testattua useaan otteeseen Catalystin versiot 5.4, 5.5, 5.6 ja 5.7. Ainakin minun kokoonpanossani edellämainituista vain Catalyst 5.5 ajurit toimivat luotettavasti ja virheitä aiheuttamatta vaikka Antivirus softa pyöriikin taustalla. Versiosta riippuen Catalyst 5.4, 5.6 ja 5.7:lla  tulee ati2mtag varoituksia tai virheilmoituksia noin 1-2 tunnissa. Catalyst 5.5:n kanssa näistä ongelmista ei ole tietoakaan.

Toinen havainto liittyy kuvan laatuun. Vaihdettuani 5.5:een kuvan laatu parani huomattavasti oletusasetuksin. 5.6:ssa ja 5.7:ssahan tehoja luvataan olevan huomattavasti aiempaa enemmän, tämä liittynee siihen ettei kuvaa piirretäkään yhtä tarkasti kuin aiemmilla ajureilla. Esimerkiksi Americas Armyssä chatti teksti oli 5.7:n ajureilla lähes lukukelvotonta. 5.5:ssä täysin terävää ja selvää. Nämä siis oletusasetuksin suoraan asennuksen jälkeen 1280*1024 resoluutiolla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1. tarkista kortin jäähdytys ja tarpeen mukaan paranna sitä. Tilapäisesti voit asentaa irrallisen tuulettimen kortin läheisyyteen.

2. mikäli ongelma jatkuu, vie kortti takuuvaihtoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään