Guest Welmu

Ongelma AFCAD:eissa ja koordinaateissa

4 viestiä aiheessa

Tulipa tuollainen kysymys mieleen liittyen AFCAD:ien tekemiseen, että esimerkiksi lähtöpaikkojen

tekemisessä olen huomannut sellaisen ongelman, että simun antamat koneen koordinaatit (leveys- ja pituusasteet)

eivät ole tarpeeksi tarkat lähtöpaikan saamiseksi juuri siihen, missä kone on.

Olen siis yrittänyt määrittää joitakin AFCAD:ejä tehdessä koordinaatit lähtöpaikalle (starting location)

slewaamalla koneen haluttuun kohtaan ja katsomalla koordinaatit simusta (shift+z).

Simun koordinaattien tarkkuus on kuitenkin niin huono, että käytännössä lähtöpaikan koordinaatteja

saa viilata pahimmassa tapauksessa aika pitkäänkin AFCAD:issä.

Onko mitään keinoa saada simusta näkyviin tarkemmat koordinaatit?

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos sinulla on molemmat ohjelmat auki yhtäaikaa, niin saat koneen paikan näkymään reaaliaikaisesti AFCAD-ohjelmassa. Ei tarvitse katsoa koordinaatteja ollenkaan, luot vain parkkipaikan koneen sijaintia merkkaavan ruksin kohdalle. Itse käytän tuossa tapauksessa simu puolella "Top down"-näkymää, jolloin orientoituminen AFCADin näkymään on helppoa. Samalla tavalla voi myös helposti etsiä oikeat paikat rullausreittien risteyksille yms.

-Esa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja vielä tarkempaa touhua varten valitse AFCAD-ohjelman View-valikosta "Lock to Flight Sim" niin ohjelma siirtää ja kääntää kuvan justiinsa koneen kohdalle. Jos siis koneen siirtää paikalle johon haluaa vaikka portin, laittaa kyseisen asetuksen päälle, siirtyy simussa kohdalle ja pistää AFCAD-ohjelmassa olevan ruksin kohdalle sen portin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos neuvoista, tuo AFCAD:in ja simun yhteiskäyttö tosiaan helpotti paljon.

Simuna oli FsX, mutta toimi silti mainiosti.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään