Guest PsykoOps

Kieroja puhelinmyyjiä

42 viestiä aiheessa

Puhelinmyyjät vaan käyvät ovelimmiksi, nyt tivattiin lehdeltä jota tilasin vuonna keppihevonen uutta osoitetta kun on "lähetetty lahjalehtiä 3 viikkoa" vanhaan osoitteeseen. Osoite on muuttunut 4 kertaa tuon jälkeen ja yritettiin kovasti päivittää tietoja että saisi lehdet oikeaan osoitteeseen. Vaikka kuinka sanoin että jos mä jotain teiltä tilaan niin kyllä mä sen osoitteenkin sitten päivitän, mutta tuo meni ihan kuuroille korville. Lopuksi oli pakko sanoa vaan että mä en halua teiltä mitään, goodbye.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen hankkinut itselleni sellaisen markkinointieston vai miksikä sitä kutsutaankaan. Eli jos joku soittaa mulle sanon suoraan päin naamaa, että minulle on tällainen esto ja jos soitatte vielä kerran minulle niin haastan teidän eston rikkomisesta oikeuteen.

Periaate kun on se, että ne ei saisi soittaa edes sitä yhtä kertaa minulle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulle soitti aikoinaan joku kaupaten jotain lehteä poliisiurheilun hyväksi. Se ei todellakaan antanut periksi millään, ja kuulosti suunnilleen siltä, että kyllä me sut juippi poimitaan liikenteestä aina ratsiaan, jos et tätä tilaa. Se taisikin olla joku huijaus, en ole ihan varma.

Nykyään keskustelu menee yleensä suunnilleen näin:

- Lehtismäki

- Onko Esa Lehtismäki?

- Sinä kauppaat jotain?

- Juu, nyt olisi lois..

- Minä en osta mitään puhelimitse.

- Jaa, mutta kun nyt...

- Jotain lehteä kauppaat?

- Juu, meillä...

- En tilaa puhelimitse, älä soita uudestaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse sanon puhelinmyyjille: "mulle tulee se jo".Takuuvarma keino päästä eroon niistä. ;D

Toinen hyvä paikka on työpaikan kahvihuone. Mihinkään ei tule niin paljoa lehtiä kuin meidän työpaikan kahvihuoneeseen ;D

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös nuo saa lopetettua poistamalla nimensä jostain rekisteristä soittamalla jonnekin, ainakin Karpo sai.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulle kun soittavat niin sanon olevani kiinnostunut ilmailuun liittyvistä lehdistä. Yleensä sanovat, että no voi kun just nyt ei ole listoilla mitään sellaista. Ja se on sit siinä se lehden myynti meikäläiselle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös nuo saa lopetettua poistamalla nimensä jostain rekisteristä soittamalla jonnekin, ainakin Karpo sai.

Moi!

Meillä toimi hyvin ja pitkään(varmaan yli 6v.)tuo puhelinmyynnin esto.Silloin tehtiin telehallintokeskukselle ilmoitus mikä kielsi puhelinmyynnin.

Sitä en tiedä miksi nykyjään soittelevat,onneksi todella harvoin!

Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja sehän onkin tietty tärkeää muistaa, että turha sille soittajalle on vittuilla. Se tekee vain matalapalkattua työtään.

Mitä kapitalistisemmaksi meno äityy meillä, sen enemmän tämmöistä on siedettävänä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo ja niinkin voi vastata, että luen tuon lehden aina käydessäni kirjastosssa.

Yleensä ei tuu toista tarjousta samasta lehdestä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meillä toimi hyvin ja pitkään(varmaan yli 6v.)tuo puhelinmyynnin esto.Silloin tehtiin telehallintokeskukselle ilmoitus mikä kielsi puhelinmyynnin.

Niinkö? Luulin että ainoa paikka johon sen voin tehdä on Suoramarkkinointiliiton maksulliseen (!!) palvelunumeroon, josta päivittävät tiedot sitten oliko se puolen vuoden välein (!!!!!) kieltoluetteloon. Ei ole toiminut kovin tehokkaasti..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja sehän onkin tietty tärkeää muistaa, että turha sille soittajalle on vittuilla. Se tekee vain matalapalkattua työtään.

Mitä kapitalistisemmaksi meno äityy meillä, sen enemmän tämmöistä on siedettävänä.

Sille vittuillaan joka soittaa. Jos tämä soittaja ei ymmärrä EI sanan merkitystä, vaikka sen sanoisi kymmenellä eri kielellä ja vielä kolmella eri saamellakin niin, hän on vittuilut ansainnut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Harri

Taitavat soittaa myös randomina, sillä joskus noita tulee salaisiinkin numeroihin.

Henkka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niinkö? Luulin että ainoa paikka johon sen voin tehdä on Suoramarkkinointiliiton maksulliseen (!!) palvelunumeroon, josta päivittävät tiedot sitten oliko se puolen vuoden välein (!!!!!) kieltoluetteloon. Ei ole toiminut kovin tehokkaasti..

Näin se kyllä meni aikoinaan kuten sanoin sitäpaitsi silloin ei mikään soitto auttanut vaan allekirjoitettu kaavake piti lähettää,sitä en sitten tiedä miten se nyt on kun tuosta on jo vuosia aikaa.

Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sille vittuillaan joka soittaa. Jos tämä soittaja ei ymmärrä EI sanan merkitystä, vaikka sen sanoisi kymmenellä eri kielellä ja vielä kolmella eri saamellakin niin, hän on vittuilut ansainnut.

Olen tässä kanssasi täysin samaa mieltä!!

Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä on kyllä erittäin ärsyttävä piirre puhelinmyynnissä/myyjissä. Tosin he tekevät vain työtään, josta osa on asiakkaan vastaväitteiden kumoamista. Luulisi silti viimeistään kahdesta kärttyisestä EI:stä tajauvan hiukan hitaampikin yksilö.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve!

Itse tein n. vuosi sitten puhelinmyyntikieltoilmoituksen. En ainakaan muista maksaneenin siitä mitään. Silloin henkilö, jolle sen tein, varoitti, ettei kannata laittaa mihinkään arpalappuihin tms. puhelinnumeroaan, koska se kumoaa kiellon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve!

Itse tein n. vuosi sitten puhelinmyyntikieltoilmoituksen. En ainakaan muista maksaneenin siitä mitään. Silloin henkilö, jolle sen tein, varoitti, ettei kannata laittaa mihinkään arpalappuihin tms. puhelinnumeroaan, koska se kumoaa kiellon.

Minä kirjotan noihin lappusiin aina käsin, että "ei suoramarkkinointia", jolloin se on kiellettyä. Erillistä ruksinpaikkaa tuolle ei siis tarvita, itse kirjoitettu teksti kieltää tuommoisen yhtä lailla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, tai jos siinä lapussa on teksti, että voivat käyttää suormamarkkinointiin, viivaa vain sen yli -yhtä pätevä kielto. Siltikään en laita puhelinnumeroa. Täyttäkööt postilaatikkoa, sillä ei niin väliä, mutta en ole kiinnostunut olemaan puhelinahdistelun kohteena.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä pari päivää sitten soitti kännykkään joku, en ehtinyt vastaamaan mutta numero jäi talteen. Tavallinen 0400-... numero. Ajattelin, että ehkäpä jollain on ollut ihan oikeata asiata mutta kas kummaa, se olikin lehtimyyjän numero. Soittelevatko he nyt jo omista kapuloistaan??? Tosin puolustukseksi myyjälle sen verran, että edusti ihan asiallista julkaisua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ollaan me suomalaiset iloisia. Jenkeissä kun olin tätini luona niin joka päivä tuli väh. 5 puhelinsoittoa. Uskokaa tai älkää niin tätini ei jaksa ikinä mennä puhelimeen kun aina tietää että siellä on puhelinmyyjä eikä kukaan tuttava soittamassa ;D

Aina välillä tulee tänne koti Suomeenkin puhelinmyyjien soittoja ja kerran kokeilin sitä legendaarista pilaa kun myyjä kysyi äitiäni niin sanoin että hän on sairaalassa ja kun myyjä kysyi isääni niin vastasin että hän joutui vankilaan. Hän oli hetken hiljaa ja sitten repesi ja sanoi että soittaa myöhemmin illalla uudelleen ;D

Niin ja miten tämä liittyi kieroihin puhelinmyyjiin niin sitä en itsekkään tiedä :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa suoramarkkinointikiellossa on vielä sellainenkin jippo, että se kieltää sen vain niiltä yrityksiltä, joiden kanssa sinulla ei ole ollut asiakassuhdetta. Esim. jos olet tilannut Sanoma Magazineltä jotain lehteä ja perunut sen jonka jälkeen asettanut suoramarkkinointikiellon, niin silloin sanoma magazine saa vielä soittaa sinulle laillisesti koska olet heidän "asiakas". Tästä pääsee eroon sillä kun sanoo myyjälle että ilmotappa eteenpäin et kiellän suoramarkkinoinnin. Yleensä ne myyjät tosin siinä vaiheessa alkaa änkyttämään takaisin, mutta näin asia on. En tiedä ovatko mitään ilmoittaneet mutta luvanneet ainakin kun aikansa kinaa  ;D.

Toisaalta onhan sekin ymmärrettävää ettei halua kieltoja välittää eteenpäin. Aina siinä on yksi mahdollinen ostaja vähemmän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulle on kahtena iltana peräkkäin soittanut lehtimyyjä "hälärin"! Muutaman sekunnin vain soinut puhelin ja sitten kun ekalla kerralla yritin numeroon soittaa, että kuka siellä on oikein yrittänyt tavoitella niin ihanan pirteä täti automaatissa kertoi että olemme yrittäneet tavoitella sinua no mistäpä muualtakaan kuin lehtimyynnistä...  >:( Yks keino millä nuo lehtimyyjät yrittää viilata linssiin on sellainen, että ne sanoo että olet vähän aikaa sitten vastannut tämän ja tämän lehden kyselyyn ja nyt vain juuri sinulle olisi tämä tarjous. Yhden kerran sai alkaa lehtitädin kanssa oikein tinkaamaan,  että enköhän minä iteki muistais jos jonku kyselyn olen täyttänyt... en minä kyllä yhtä ainoaa kyselyä ole missään täyttänyt  "No meillä täällä kuitenkin on tämä sinun lomakkeesi, ja..."  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla soi puhelin eilen mutta en ehtinyt vastaamaan. Numero oli 020-729xxxx. Katoin googlesta tuota

numeroa ja jollain keskustelupalstalla oli mainittu että se on joku myyjä. Noh, 5min päästä soi taas ja

numero oli 020-729yyyy. Painoin punaista. 5min ja taas melkein samanlainen numero, neljä viimistä

numeroa vaan vaihtu. Punaista taas. Seuraavan kerran kun taas pian soi, ajattelin että pakko se on

vastata, kun ei viiti puhelinta sulkeakkaan.

Haukuin sitä soittajaa hetken jo ennen kuin ehti sanoa mitään. Sitkeästi kuitenkin aloitti selittämään

että nyt mua haluttais palkita ....jaadajaadajaada. Keskeytin ja kysyin että "mitä oikeen yrität myydä?"

No sitten se nainen sano, yllättävän selkeästi, että nopeempaa nettiliittymää. Sanoin kiitos ei ja hei.

Sitten meni ehkä 10min kun puhelin soi. Taas samankaltanen numero ja vieläpä sama nainen. Samat

jaadajaadat. Sanoin että soitit mulle just 10min sitten. Sitten sekin alko vähän nauramaan kun muisti

mut. Sano että heillä on jotain häikkää tietokoneissa ja lupasi olla jatkossa häiritsemättä.

Eli todennäkösesti päädyin jollekkin: "älkää soittako tohon numeroon enää tällä viikolla" -listalle.

Onneksi en sentään soittanut heti ekalla kerralla takaisin. Kaikkein tyhmin olo tulee siitä jos joutuu

kuuntelemaan niitten höpötyksiä vielä omaan piikkiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään