Guest churche

Lentokiellossa olevien yhtiöiden nimet julkisiksi?


12 viestiä aiheessa

Teenpäs ensimmäisen pollini ja matkin sen vielä suoraan elisa.net sivuilta, mutta kiinostaisi tietää teidän mielipiteenne asiasta. Sinänsä hankala aihe, koska mielestäni matkustajalla on oikeus saada tietää onko lentoyhtiö, jolla hän matkustaa lentokiellossa jossain päin maailmaa. Toisaalta tälläinen lista voisi väärinkäsitykset mukaan lukien aiheuttaa aikamoisia skandaalinhakuisia kirjoituksia mediassa. Hmm...

taidan kuitenkin vastata että EI. Pääasia että oman maan ilmailuviranomaiset ovat hyväksyneet yhiön toiminnan ja tietäisin, että heillä ainakin on tiedossa, jos kyseinen lentoyhtiö sattuisi olemaan lentokiellossa ja mistä syystä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä on minusta niin selvä juttu etten viitsinyt edes äänestää. Ilman muuta niitten pitäisi olla julkisia.

En luota pätkääkään jonkun vinkuintialaisen viranomaisen kykyyn päätää minun turvallisuudesta. Ei silti, en paljon luota näihin kotoisiinkaan tsaarinaikaisiin salailijoihin. Kovin innokasta tiedottamista en ole huomannut, en ainakaan Suomessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minä en äänestä kun en tiedä asiasta oikein mitään.

 

Ihmettelen näet ihan sillä tasolla että miten voi lentää lentoyhtiö, joka on lentokiellossa? Selvästikin minulta jotain ymmärrystä asian tiimoilta puuttuu. :o

 

sasu

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Ihmettelen näet ihan sillä tasolla että miten voi lentää lentoyhtiö, joka on lentokiellossa?

 

Ongelmahan tässä taitaa olla se, että lentokiellot ovat maakohtaisia ja kun tietoja salaillaan, eivät toisten maiden ilmailuviranomaiset välttämättä saa tietoa asiasta, jos yksi maa on laittanut jonkin yhtiön kieltoon. Siksihän nyt on alettu puuhata EU-tasoisia lentokieltoja.

 

En kyllä tosiaankaan tajua, miksi tällaisten tietojen pitää olla luottamuksellisia. Onkohan tuo Ilmailulaitoksen oma päätös vai sitooko sitä joku laki, tietääkö kukaan?

 

- Ville -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ongelmia kai syntyy siinä vaiheessa, kun yhtiö saa asiansa kuntoon ja lentokiellot kumotaan. Se ei kuitenkaan ole niin suuri uutinen että se kannattaisi julkaista kissan kokoisilla kirjaimilla iltapäivälehdissä. Näinollen tuo kiellon kumoutuminen jäisi suurimmalta osalta ihmisiä huomaamatta, mikä taas voisi hieman haitata liiketoimintaa.

 

Minun mielestäni riittää jos tieto noista lentokielloista liikkuu sujuvasti eri maiden viranomaisten kesken. Tällöin vaarallisten yhtiöiden liikennöintiluvat jäävät saamatta.

 

-Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ongelmia kai syntyy siinä vaiheessa, kun yhtiö saa asiansa kuntoon ja lentokiellot kumotaan. Se ei kuitenkaan ole niin suuri uutinen että se kannattaisi julkaista kissan kokoisilla kirjaimilla iltapäivälehdissä. Näinollen tuo kiellon kumoutuminen jäisi suurimmalta osalta ihmisiä huomaamatta, mikä taas voisi hieman haitata liiketoimintaa.

 

Minun mielestäni riittää jos tieto noista lentokielloista liikkuu sujuvasti eri maiden viranomaisten kesken. Tällöin vaarallisten yhtiöiden liikennöintiluvat jäävät saamatta.

 

-Juha

 

Jaa viranomaisten kesken ? Kovasti haiskahtaa, että "jäljet johtavat sylttytehtaalle".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaa viranomaisten kesken ? Kovasti haiskahtaa, että "jäljet johtavat sylttytehtaalle".

 

Olisi kai pitänyt kirjoittaa, että "riittäisi jos tieto kulkisi", niin ei olisi tullut sanomista ;D

 

-Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toisaalta esim. ilmailuviranomaisten kotisivuilla julkaistava ajantasainen lentokieltolista voisi luoda painetta sekä lentoyhtiöille että niitä käyttäville matkatoimistoille pitää pitää asiat kunnossa eivätkä ne kenties yhtä helposti turvautuisi (poikkeustilanteissa) säästäväisyys- tai tietämättömyysyistä kaikenmaailman Cheapo Airlines -kamikazefirmojen alihankinta-apuun.

 

T: Vesa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuluttajan, joka lystin maksaa, on oikeus tietää minkä sortin firma on kyseessä.

 

Vedetäänhän markkinoilta esim. makuhaittoja sisältäviä tai viallisia elintarvikkeitakin ihan lehdissä ja uutisissa ilmoitellen, autoja pyydetään uusintatarkastuksiin maahantuojan toimesta jne, joten miksi lentoyhtiön nimi jonka taustoissa on häikkää, ei voisi olla julkinen, koska kyse on kuluttajien (ja monien muiden) turvallisuudesta.

 

Nykykäytäntö on naurettavaa pohjois-koreamaista salailua ja piilottelua.

 

Toisaalta jos firman nimi on TOP-Matkat ja se lentää jollain kolmannen maailman koneilla, pitäisi jo herätyskellojen soida päässä ennenkuin mitään matkaa tuollaisilta tilaa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika iso enemmistö näyttää kannattavan julkistamista :o

 

Hyvin perusteltujahan nuo. Itse ajattelin sellaista rajattua julkistamista, ettei tule väärinkäsityksiä/tulkintavirheitä ja sen mukana turhia yhtiöiden mustamaalauksia. Esim. erotettu työntekijä menee puhumaan p*skaa entisestä firmastaan jonkun maan viranomaisille ja sitten on isot otsikot lehdissä. Jos listasta tehtäisiin täysin julkinen, niin pitäisi sitten valvoa, että siihen joutuu hyvästä syystä ja syy on esim. molempien osapuolten ilmailuviranomaisten hyväksymä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään