Guest juhake

Pitäisikö tällä kokoonpanolla pärjätä?

13 viestiä aiheessa

Miksi kokoonpanoni ei jaksa pyörittää simua kunnolla, vaikka muissa peleisssä grafiikkanapit voi säätää aika huoletta kaakkoon? Simussa esiintyy tekstuureiden "suttaantumista" ja sahalaitaa, vaikka kuvakaappaus osiossa on "huonommilla" kokoonpanoilla otettu veitsenteräviä kuvia. Flight 1:n ATR:n virtual cokcpit latautuu aika kauan aikaa, ja kun vaihtaa spot kuvakulmaan, kestää about 5 sekuntia tekstuurien latautumiseen. EFHK:lla pienoista diashowta esiintyy. Tässä perustietoja: AMD sempron 3100+, näytönohjain:Radeon 9800 pro, C:n kokonaistila:74,5 Gt. Neuvot mulle,karmat sulle (teille).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuohon sahalaitaisuuteen kannattaa laittaa näytönohjaimen asetuksista anti-aliasing (reunanpehmennys) päälle. Suttaantumiseen saattaa auttaa anisotrooppinen suodatus.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitanpa tähän itse aloittamaani threadiin: Jostain syystä simu on "hidastunut". Alkulataus kestää kauan vaikka koneella ei ole ihan mahdottomasti tavaraa. ??? Simussa freeware koneita alle 20, F1 ATR ja perusmaisemat by FISD. Voiko toinen näyttö hidastaa konetta? Käytän kakkosnäyttöä lähinnä overheadin+muiden tollasten näyttöön/käyttöön. ???

FinnTerrain hidastaa latausaikaa, simu laskee maisemia valmiiksi ettei tartte kesken lennon sitten latailla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Harmi kun Radeon 9250 on vaan 6x sahalaidan poistossa  :'( Pitää kai ostaa uusi...

Niin no, minä en edes käytä kuin 4X:ää, eikä sekään välttämättä ole tarpeellista... Ihan näin mielenkiinnosta kyselen, että mitä resoluutiota käytät?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1024 x 768 x 32

Onko mahdollista käyttää isompaa? Meinaan kun itse käytän 1600X1200 resoluutiota, niin ei tarvitse AA:ta välttämättä ollenkaan. Pikselikoko menee jo niin pieneksi siinä, että objektien reunat on paljon paljon pehmeämpiä, kuin vaikka 1280X1024 resoluutiolla...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pistän tähän samaan aiheeseen kun asia kumminkin on sama.Eli olen useasti huomannut Vatsimissa lennettyäni,että isolla kentillä kuten Heathrow:lla ja eilen Budabestissä kone alkaa tökkimään kauheasti vaikka Heathrowlla oli default scene + 10 konetta.Koneen tehot on Amd 64bit+3200 1024Mb muistia 200 GB kiintolevy ja Geforce 6600GT näyttis 128 mb:n muistilla.Asetukset ovat ultra high:lla ja reso on 1280x1204 .Koneita on aika monta ehkä noin sata kenttiä noin 50.Miten tuota suorituskykyä voisi hieman nostaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suurin koko on 1280 x 1024 x 16

Jos tarkoitat suurinta mahdollista simussa käytettävää resoluutiota, niin tuo on hyvin laitteistokohtaista. Eniten suurimpaan mahdolliseen resoluutioon vaikuttavat näytön koko ja näytönohjain. Esimerkiksi itselläni suurin mahdollinen simun reso on muistaakseni 1600*1200 (en voi tarkistaa juuri nyt, koska olen töissä), koska 19-tuumainen näyttöni kykenee siihen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EDIT: Enpä tarvikkaan apua, liikutin yhtä "slaideria" ja kappas vaan simu näyttää paremmalta, ja EFHK:llakin framet olivat 12-19! :)

Kyllä kehtaat näyttää.... No kerro muillekin mitä slideria liikuttelit?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taas säätelin, Mike Stonen Saabilla Efhk:lla 19,9 (lukitus 20fps:ssässä). Mutta PMDG:n putella vaivaset 6-13. Mutta taitaa olla vähän tehosyöppö tuo putte? Neuvokaa nyt joku mitä asetuksia kannattaisi väännellä ja mihin päin?

Suksi nyt kuuseen sieltä EFHK:lta ;). Maapallolla on erinäisiä tuhansia lentokenttiä joita ei ole mallinnettu samaan tapaan huomattavasti tarkemmin kuin mitä FS:n grafiikkamoottorin suunnittelijat ovat ajatelleet. Kun otat käyttöön koneen tai kentän jonka joku muu kuin MS on tuottanut, saat samalla mahdollisesti huomattavasti yksityiskohtaisemman -> RASKAAMMAN mallin kuin mitä varsinaisen ohjelman suunnittelijat ovat koskaan ajatelleet softalla pyöritettävän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään