Guest bemari

Ongelmaa paintin teossa DXTBmpllä

10 viestiä aiheessa

Niin, tuossa aamupäivällä latailin tuon DXTBmp ohjelman, kiitosta vaan Otto Niemiselle ;),ja aloitin vääntämään paintin tynkää defu Cessnalle. Tai painttia ja painttia, vähän vain muokkailin defu tekstuureja... Virtuaali kokpittiin tekemäni muutokset sain näkyviin, mutta jostain syystä ulkopuolelle tekemäni muutokset eivät simussa näy. Mikä voisi olla syy "näkymättömyyteen" ja miten saisin ongelman pois? Voiko olla että tallenan vaikkapa väärään muotoon?

Kiitos avusta jo etukäteen!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä olen tallentanut 24bit BMP muotoon. Täytyykin heti kokeilla talentaa tuohon 32bit BMP muotoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä toiminut 32bit BMP muodossakaan. Sellainen tuli mieleeni, että voiko olla ettei FS osaa käsitellä tekstuureja, joiden päälle on räpelletty MS Paintilla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

muuta ne semmoseen muotoon ku DXT3 tai joku semmoinen. siitä on hetki kun viimeksi olen tuota ohjelmaa käyttänyt

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo eli kun olet muokannut paina sieltä alhalta sellasta kansion kuvaa jossa on vaaleansininen nuoli koiliseen päin (siis alavasemmalle). Eli Save Extended Bitmap. Ainakin minulla toimi niin. Ja katsohan että tallennat samalla nimellä  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis sinulla ei näy ollenkaan tekstuurit koneessa? Kerros tarkalleen, mitä olet tehnyt.

No vähän huonosti ehkä selitin, siis defu tekstuurit näkyy, mutta minun tekemät pikku muutokset ei. Aluksi oli vain tarkoitus kokeilla tuota ohjelmaa ja uhriksi valitsin defu Cessnan, jonka avasin tuon ohjelman kautta MS Painttiin ja rupesin sitten hieman säätämään defu tekstuurien päälle. Virtuaali kokpittiin tekemäni muutokset sain näkymään, mutta ulkopuolelle tekemäni muutokset eivät sitten tulleet näkyviin eivät edes vaihtamalla tallennus muotoa tuohon 32bit BMP:hen. Eikä edes tuo Anttonin ehdottama tallennus DXT3 muotoon auttanut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No vähän huonosti ehkä selitin, siis defu tekstuurit näkyy, mutta minun tekemät pikku muutokset ei. Aluksi oli vain tarkoitus kokeilla tuota ohjelmaa ja uhriksi valitsin defu Cessnan, jonka avasin tuon ohjelman kautta MS Painttiin ja rupesin sitten hieman säätämään defu tekstuurien päälle. Virtuaali kokpittiin tekemäni muutokset sain näkymään, mutta ulkopuolelle tekemäni muutokset eivät sitten tulleet näkyviin eivät edes vaihtamalla tallennus muotoa tuohon 32bit BMP:hen. Eikä edes tuo Anttonin ehdottama tallennus DXT3 muotoon auttanut.

32bit Bmp ja DXT3 pitäisi kyllä toimia kumpikin. Vika lienee jossain muualla.

Ettei vain olisi tekstuurin nimi vaihtunut jossain vaiheessa?

Oskari.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, no nyt onnistuu. Tuo Juhon antama vinkki tuohon tallennukseen auttoi, että kiitoksia vaan. Mitään oikein kunnon painttia en saanut aikaiseen, lähinnä hieman parantelin defu Cessnojen paneeleja, mutta tästä se lähtee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään