Guest DjAS

Maisemoinnin erot FSX:ssä ja FS2004:ssä?

4 viestiä aiheessa

Terve!

 

Katselin FISDin FSX:n yhteensopivuuslistaa ja mieleeni heräsi kysymys.

 

Several problems. Old technique, will probably not be fixed.

Hmm. Millä tavalla vanha tekniikka eroaa "uudesta tekniikasta"? Mitä sceneryille tulisi tehdä, jotta ne toimisivat FSX:ssä? Onko esimerkiksi BGL:t erilaisia rakenteeltaan FSX:ssä? Ja mitä tällaisille tiedostoille pitäisi tehdä? Millaisia eroja siis on FSX:lle ja FS2004:lle maisemoinnissa? Kysymyksiä kyllä olisi mutten osaa pukea niitä sanoiksi. ;D

 

Nimim. kyllähän tämä Gmax alkaa pysyä hyppysissä! :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terve!

 

Katselin FISDin FSX:n yhteensopivuuslistaa ja mieleeni heräsi kysymys.

Hmm. Millä tavalla vanha tekniikka eroaa "uudesta tekniikasta"? Mitä sceneryille tulisi tehdä, jotta ne toimisivat FSX:ssä? Onko esimerkiksi BGL:t erilaisia rakenteeltaan FSX:ssä? Ja mitä tällaisille tiedostoille pitäisi tehdä? Millaisia eroja siis on FSX:lle ja FS2004:lle maisemoinnissa? Kysymyksiä kyllä olisi mutten osaa pukea niitä sanoiksi. ;D

 

Lyhyesti sanottuna uusi simu käyttää xml tekniikkaa bgl luomiseen, vanha taas bglc- ja scasm-koodia. Ne ovat rakenteeltaan ihan toisenlaisia.

Objektit pitäisi koodata siis uudestaan xml koodilla, vika vain on siinä että xml ei taivu samoihin juttuihin kuin bglc ja scasm, ainakaan vielä. Joten moni asia pitää ilmeisesti toteuttaa eri tavalla jos se ylipäänsä on mahdollista. FISD kentissä on aika paljon käsin lisättyä/muutettua sälää, kaikki realistisuuteen pyrkimisen puitteissa, mutta nyt se ikävä kyllä vain haittaa ja hidastaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Gmax ei tässä ole se taikasana vaan gamepack mitä käytät.

 

Kun exporttaat gmaxista ja käytät FS2004 gamepackia (xml-koodi) niin objekti näkyy myös FSX:ssä. Sen sijaan FSX xml-objekti ei välttämättä näy vanhemmissa simuissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Palautanpa tämän ylös takaisin. Nyt kun tuo SP1 on julkaisu, olisi minusta syytä testailla uusiksi noita Suomen FISD-kenttiä.

EFHK näytti jo paremmalta, muttei toiminut ihan kunnolla, eli joku pätsi on vielä tarpeen, mutta toisaalta EFMA, joka on tähän

asti ollut toimimattomien listalla, toimi. Tuossa SP1:ssähän on jotenkin pyritty minimoimaan maapallon pyöreyden vanhemmille

kenttäskeneille aiheuttamia ongelmia ja ilmeisesti jotain vaikutusta tosiaan on.

 

- Ville -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään