Guest kultsu

verkkolentäminen

54 viestiä aiheessa

Kannattaisi VACC -Finlandin päivittää tietonsa. Ehkä me täällä Suomessa asuvat pilotit saamme tietoa omalla Äidinkielellä muutoksista, mutta entäs ulkomaiset lentäjät joille myös tätä palvelua tarjotaan? No, vapaaehtoisvoimin kun toimitaan, niin onhan se ymmärrettävää.

 

T: Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mahtavatkohan ulkomaalaiset noita paljoa katsella. Ottavat varmaankin euroutesta reitin ja menevät sillä. Ne pitäisi olla suht ajantasalla. Ja kartoistahan noita näkee.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mahtavatkohan ulkomaalaiset noita paljoa katsella. Ottavat varmaankin euroutesta reitin ja menevät sillä. Ne pitäisi olla suht ajantasalla. Ja kartoistahan noita näkee.

 

Otin reitin EFHK - VTBD (kun VTBS ei ollut tietokannassa) Route finderiltä. MOHNI oli ensimmäinen reittipiste :). Itse pyrin selvittämään maakohtaisen infon ko. maan Vatsim -jaostosta (esim. metriset pinnat ja muut poikkeavuudet). En usko olevani ainoa?

 

T: Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vroutelta näköjään parempaa hiihtokenkää (tosin taas EFHK - VTBD) VTBS:n sijaan, kun ei löydy uudelle kentälle reittiä.

 

DOBAN UL855 GONOS UM854 MOHNI UM610 NOTAR/M082S1110 R58 TU R11 FV G3 QL B365 BK B923 GUTAN A368 URL B824 EDAKO W76 KURUL B824 ODIVA A66 TMD A466 ASARI L509 GGC R460 CEA L507 BGO G463 BETNO

 

Ja mikäs se siellä ensimmäisenä FIX:inä onkaan :thmbup:

 

T: Mika

 

PS: Taitaa mennä reitinteko uusix ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vroutelta näköjään parempaa hiihtokenkää (tosin taas EFHK - VTBD) VTBS:n sijaan, kun ei löydy uudelle kentälle reittiä.

 

DOBAN UL855 GONOS UM854 MOHNI UM610 NOTAR/M082S1110 R58 TU R11 FV G3 QL B365 BK B923 GUTAN A368 URL B824 EDAKO W76 KURUL B824 ODIVA A66 TMD A466 ASARI L509 GGC R460 CEA L507 BGO G463 BETNO

 

Ja mikäs se siellä ensimmäisenä FIX:inä onkaan :thmbup:

 

T: Mika

 

PS: Taitaa mennä reitinteko uusix ;D

 

Ja kun katsoo plaania kartalla (FSnav), niin varsin hienolta näyttää :P Eli MOHNILLE palataan Viron puolelta :thmbdn:

 

No tällä mennään.... (tarpeeton mutka poistettu).

 

N0490F330 DOBAN DCT DOPIK UM610 NOTAR/M083S1010 R58 TU R11 FV/M083S1110 G3 QL B365 BK B923 GUTAN A368 URL B824 EDAKO W76 KURUL B824 ODIVA A66 TMD A466 ASARI L509 GGC R460 CEA L507 BGO G463 BETNO DCT NOBER DCT

 

T: Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos tuolta Tallinnan firrin kautta haluaa lähteä niin silloin se menee jotenkuten näin: doban ul855 notar ... 

 

Oikeasti taitaa kyllä mennä suoraan leningradiin eli Goglasta ulos?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kauko-Idän lentojen kanssa homma näyttää hieman erilaiselta, mutta tämän keskustelun edetessä alkaa helposti muistella joitakin tuulilaskelmia Atlantin ylitystä varten. 150NM kiertäminen 1800NM matkalla oli lopulta 20min nopeampi kuin täysin suora viiva. Mitä pidempi lento, sitä enemmän reitti riippuu päivän olosuhteista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oikeasti taitaa kyllä mennä suoraan leningradiin eli Goglasta ulos?

 

Bangkok menee käytännössä aina DOBAN:n kautta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt on korjattu, ja menee:

 

DOBAN UL855 NOTAR/K0833S1010 R58 TU R11 FV/K0833S1110 G3 QL B365 BK B923 GUTAN A368 URL B824 EDAKO W76 KURUL B824 ODIVA A66 TMD A466 ASARI L509 GGC R460 CEA L507 BGO G463 BETNO DCT NOBER DCT

 

T: Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moro!

Alku menee näin Finnairilla OLGA 10.2 VTBS - DCT DOBAN UP870 NAVOT UM612 GONOS UL855 NOTAR/K0898S1010 R58 TU R11 FV G3 QL B365 BK B923 GUTAN A368 URL B824 ODIVA A66 TMD B275 TRZ/N0481F370 A466 SAMAR M890 LLK R460 CEA L507 OTADA/M085F390 L507 LIMLA A1 OSUKA DCT ARONS ARONS1B

 

EDIT: Laitoin kumminkin muutama korkeuden muutos puuttuu en jaksanut kirjoittaa.

 

jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuntuu vaan että IVAO olis helppokäyttösempi kuin VATSIM, mutta pitänee tutustua siihenkin tässä viikon sisällä :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuntuu vaan että IVAO olis helppokäyttösempi kuin VATSIM, mutta pitänee tutustua siihenkin tässä viikon sisällä :)

Mun mielestä se ei näin mene. Olen kokeillut IVAOa, mutta sitä en saanut edes toimimaan. VATSIMin sain paaljon helpommin. Sori tämä "vihollisten leiriin ryöstäminen"  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Samanlaisia softia kumpikin. Molemmat vaatii aikansa oppia. Paljon isompi haaste on omaksua ilmailun menetelmät ja lentosäännöt ym. ja noudattaa niitä ja annettuja selvityksiä.

 

//T

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Samanlaisia softia kumpikin. Molemmat vaatii aikansa oppia. Paljon isompi haaste on omaksua ilmailun menetelmät ja lentosäännöt ym. ja noudattaa niitä ja annettuja selvityksiä.

Voisin todeta, että itse taisin joskus 2005 keväällä aloittaa verkkolentämisen, enkä vieläkään ole täysin perillä siitä. Toki, nykyään on paljon helpompaa kuin aluksi, mutta kun siirryin voiceen, niin on tullut ongelmia sen kanssa, että välttämättä ei saa selvää selvityksistä.

 

Toisaalta verkkolentäminen vaatii paljon enemmän työtä kuin offlinessa lentäminen. Esim. minulta jäi lentämättä yksi online-lento sen takia, että en jaksanut tulostella köpiksen karttoja :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Missä seuraavista maista ei ole käytössä metriset lentopinnat? Toisin sanoen minkä maan ilmatilaan tultuani muuttuu pinnat taas jaloiksi?

 

Reitti kulkee seuraavien maiden yli Venäjän jälkeen: Kazakhstan, Uzbekistan, Afghanistan, Pakistan, India, Myanmar, Thailand.

 

T: Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moro!

Siinä OLGAN reitissä korkeudet muuttuvat jaloiksi TRZ reittipisteen jälkeen en kyllä tiedä missä maassa se on.

 

jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moro!

Siinä OLGAN reitissä korkeudet muuttuvat jaloiksi TRZ reittipisteen jälkeen en kyllä tiedä missä maassa se on.

 

jukka

 

TRZ kuulostaisi kovasti Termezin kaupungilta Uzbekistanissa juuri Afghanistanin rajalla.

 

Arttu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään