Guest Henkka91

Verkkolentosivut?


23 viestiä aiheessa

Eli kysymys on tällä kertaa tämän näköinen ja tarkoitus olisi kerätä mahdollisimman paljon ääniä kaikilta riippumatta siitä, lentääkö missään verkossa vai ei.

 

Eli nyt asiaan!

 

Minä en sitä itseasiassa tiedä, kuinka vaikeaa on nykypäivänä aloittaa verkkolentäminen, koska on kaksi verkkoa. Mitä tässä olen kuitenkin katsonut, niin onlinelentämisen aloittavilla on monia kysymyksiä aivan alkeisiin liittyen ja kysykset tulee tänne. Sitten niitä vastauksia tulee pitkä liuta, mutta yli puolet on VATSIMIN ja IVAON välistä kilpailua. Uudet lentäjät eivät sitten tiedä kumpaan menisi ja kumman ohjeita lukisi, kun kummankin verkon jäsenet kehoittavat lukea omia ohjeitaan ja tulla omaan verkkoonsa observoimaan (mukaan lukien minä).

 

No tämä on vain yksi suhteellisen pieni ongelma, mutta minun mielestäni olisi tärkeää yrittää yhdistää tätä porukkaa, koska kahteen osaan jaettu pieni harrastajamäärä kismittää monia. Monet "vanhat" lentäjät eivät kuitenkaan suostu (mukaan lukien minä) lentämään molemmissa verkkoissa, vaikka tätäkin voi yrittää. Siksi on keskityttävä uusiin lentäjiin.

 

Homman nimi olisi siis tehdä uusille, sekä myös vanhoille lentäjille yhteiset sivut, jotka eivät ole riippuvaiset vain yhdestä verkosta, vaan kouluttaa lentäjät lentämään kaikissa verkoissa VFR- sekä IFR-lentoja. Tarkoitushan olisi saada lentäjia uskaltamaan online-lentämiseen missä verkossa tahansa.

 

VATSIMILLA, sekä IVAOLLA on omat opetusmateriaalinsa, joissa on ne ne tärkeimmät asiat, mutta eniten sitä oppii aina itse lentämällä.

 

PROJEKTI VOISI SISÄLTÄÄ:

 

* Kasata kokenut porukka, joka voisi järjestää uusille ja vanhoille Fly In-tapahtumia molempiin verkkoihin.

 

* Yleiset opetusmateriaalit, jotka sopivat molemmissa verkoissa lentämiseen:

 

- Perusopetusmateriaalit, jotka vastaavat kummankin verkon opetusmateriaaleja.

- Jonkilainen Wikipedian tyylinen sivu, johon voisi lisätä kaikkea "nippelitietoa", mitä tulee lennoilla  vastaan.

- Käyttäjät voisivat tehdä kuvakertomuksia ns. esimerkkilennoiksi.

- FAQ-palsta

- Mahdollisuus online-koulutukseen.

 

* Imformaatiota lentoverkoista:

 

- Molemmlle verkoille sivut, joissa opastetaan tarvittavat ohjelmat yms.

- Fly In-sivu, jossa on molempien verkkojen tapahtumia.

 

* Keskustelupalsta:

 

- kaikki kysymykset ja vinkit tänne!

 

* Reittitietokannat yms.

 

- EU-routen reittivalikoimat

- Linkit tarvittaviin karttoihin

- Linkit maisemiin.

...

 

Tiedän... Vaikuttaa erittäin suurelta projektilta, mutta...

 

Nyt kaikki äänestämään, onko tällaisessa mitään järkäeä. Minunkin mielipide on vielä 50 - 50, kun en ole varma tällaisen tarpeellisuudesta.

 

Tarvitsen paljon kokeineiden verkkolentäjien mielipiteteitä, koska lentotunneiltani, minäkin olen vasta aloittelija.

 

Kaikki halukkaat, jotka haluaisivat mukaan tähän projektiin, voivat ilmoittaa tähän ketjuun tai sähköpostiini!

 

Antakaa mielipiteitä nyt ensin!  :)

 

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun tänne FSNordiciin saadaan wiki, voisi sinne minusta tätä perusohjetta ja sisältöä lisätä. Erillinen sivu verkkolennolle on aika iso projekti.

 

Koulutuksesta sen verran, että eikös tälläinen projekti ollut jossain vaiheessa? Eipä ole kuulunut mitään vähään aikaan..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ideana mielenkiintoinen, tosin tuossa ideasi esittelyssä kyllä yleistät aika paljolti liikaa tuosta "kaameasta kilpailusta", "harrastajien jakamisesta" ja monien kismittämisestä. Ainakin muutamia aiempia sinun lähettämiä viestejäsi lukiessa, taidat itse vain tuota kilpailu-teemaa yms. lietsoa  ;)  Kuitenkin käytännössä lähes kaikissa muissakin Euroopan maissa toimii niin Vatsimin kuin Ivaon organisaatio, eikä se tunnu olevan mikään ongelma. Mutta ei tuosta nyt sen enempää..

 

 

Mutta vastauksena kysymykseen, lienee turhaa tehdä aiheelle kokonaan uutta sivustoa kun esim. FSN:ää tuossa voisi hyödyntää hyvin pohjana?

 

Vastaavia projekteja, joissa "yleisesti koulutetaan simulentäjiä" on ollut aiemminkin suunnitteilla ja kehitteillä useampaankin otteeseen, mutta todellisuudessa tuollaisen toteuttamisessa hyvin on aivan uskomattoman suuri vaiva, koska kaikki koulutusmateriaali ja muu tieto ei synny itsestään. Em. syystä ei vielä ole yhtään valmista tuollaista koulutusprojektia vastaan tullut, vaikka idea onkin kehittämiskelpoinen. Eli en tiedä onko ilman todella hyvää suunnittelua järkeä taas aloittaa yhtä tuollaista projektia lisää, joka kuolee ennen valmistumistaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun tänne FSNordiciin saadaan wiki, voisi sinne minusta tätä perusohjetta ja sisältöä lisätä. Erillinen sivu verkkolennolle on aika iso projekti.

 

Koulutuksesta sen verran, että eikös tälläinen projekti ollut jossain vaiheessa? Eipä ole kuulunut mitään vähään aikaan..

 

Tuo wikipedia on minusta erittäin hyvä tapa oppia/opettaa uutta tiedoa ja sellaista varmasti kaivataan! Kaikkea voi kuitenkin kehittää suuremmalla porukalla ja pitkällä aikavälillä.

 

Ideana mielenkiintoinen, tosin tuossa ideasi esittelyssä kyllä yleistät aika paljolti liikaa tuosta "kaameasta kilpailusta", "harrastajien jakamisesta" ja monien kismittämisestä. Ainakin muutamia aiempia sinun lähettämiä viestejäsi lukiessa, taidat itse vain tuota kilpailu-teemaa yms. lietsoa  ;)  Kuitenkin käytännössä lähes kaikissa muissakin Euroopan maissa toimii niin Vatsimin kuin Ivaon organisaatio, eikä se tunnu olevan mikään ongelma. Mutta ei tuosta nyt sen enempää..

 

 

Mutta vastauksena kysymykseen, lienee turhaa tehdä aiheelle kokonaan uutta sivustoa kun esim. FSN:ää tuossa voisi hyödyntää hyvin pohjana?

 

Vastaavia projekteja, joissa "yleisesti koulutetaan simulentäjiä" on ollut aiemminkin suunnitteilla ja kehitteillä useampaankin otteeseen, mutta todellisuudessa tuollaisen toteuttamisessa hyvin on aivan uskomattoman suuri vaiva, koska kaikki koulutusmateriaali ja muu tieto ei synny itsestään. Em. syystä ei vielä ole yhtään valmista tuollaista koulutusprojektia vastaan tullut, vaikka idea onkin kehittämiskelpoinen. Eli en tiedä onko ilman todella hyvää suunnittelua järkeä taas aloittaa yhtä tuollaista projektia lisää, joka kuolee ennen valmistumistaan?

 

Kiitos vastauksestasi! Itseäni kiinnostaa tällaiset asiat, joten ajattelin kysyä muiden mielipiteitä. Tuosta verkkojen välisestä kilpailusta pidän sen takia kovaa "äläkkää", koska haluan asiaan jonkinlaista muutosta.  8)

 

EDIT: Vielä siitä, että tuo äänestys on vain ihan mielenkiinnosta, mutta eihän siitä mitään katsota, vain teidän kirjoittamista mielipiteistä. Helppohan se on painaa "Kyllä", mutta projektin toteuttaminen onkin "hieman" suurempi homma.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minusta tämä on ihan hieno idea, jos nyt joskus alan lentämään verkossa! :thmbup: Niin, jos tämmöinen tehdään niin onko sivut Suomenkieliset, vai Englanninkieliset? ???

 

//P.L

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minusta tämä on ihan hieno idea, jos nyt joskus alan lentämään verkossa! :thmbup: Niin, jos tämmöinen tehdään niin onko sivut Suomenkieliset, vai Englanninkieliset? ???

 

//P.L

 

Tällaista ei nyt osata sanoa, kun vasta mielipiteitä kysellään, mutta minä ajattelin, että tämä on suomalaisille suunnattu!  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minusta tämä on ihan hieno idea, jos nyt joskus alan lentämään verkossa! :thmbup: Niin, jos tämmöinen tehdään niin onko sivut Suomenkieliset, vai Englanninkieliset? ???

 

//P.L

 

Noh mielestäni näille "mökkisuomalaisille" tuo ensinmäinen vaihtoehto olis aika in. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Omasta mielestäni todella hyvä idea! Oon huomannu, että aika monelle uudelle virtuaali-ilmailijalle on melko epäselvää, mitä verkkolentäminen oikeastaan on. Aika moni luultavasti tekee saman virheen kuin minä, eli menin vain jotenkin sekoileman verkkoon... En ollut yhtään tietoinen esim. plaanin täytöstä, radiokielestä yms. Reitiksi ensimmäiselle lennolle laitoin "Jet airway".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllähän ne asiat saa selville kun hiukan viitsii. En koe hirveän tarpeelliseksi perustaa mitään sivustoa, jossa ivaon ja vatsimin tietopaketit olisi vain yhdistetty (näin kärjistettynä)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Kiitos vastauksestasi! Itseäni kiinnostaa tällaiset asiat, joten ajattelin kysyä muiden mielipiteitä. Tuosta verkkojen välisestä kilpailusta pidän sen takia kovaa "äläkkää", koska haluan asiaan jonkinlaista muutosta.  8)

 

 

Tuosta olen täysin samaa mieltä. Nyt melkein vuoden "ulkopuolisena" juttuja katsonut niin en voi kyllä mitään muuta sanoa kuin että koko verkkolentämisen hajauttaminen kahteen eri verkkoon on kyllä esimerkki kuinka ihminen taas ei osaa. Simuilu ja etenekin verkkolentäminen on marginaaliharrastus ja pienen harrastajakunnan hajauttaminen entisestään ei auta ketään, eikä mitenkään. Varsinkin kun molemmissa lennetään samoilla säännöillä! Ja jaosta johtuvat eripuraisuudet ja energian tuhlaus toisen verkon mollaukseen/oman verkon "hybetykseen" vain lisäävät turhautumista ja samalla vähentävät koko simulentämisen hauskuutta. Ja se etenkin on turhauttavaa.

 

 

Mutta itseasiaan. Henrillä on kyllä fiksu ajatelma. Koulutuksen tiedon tarjoaminen yhdellä sivustolla olisi fiksua. Kahden lähteen ylläpito taas tuhlaa energiaa ja hankaloittaa aloittelijan tiedon löytämistä.

 

 

Kun taas oikein kunnolla aletaan miettimään ja nojatuolifilosofioimaan, kumpi on parempi, kaksi erillistä monen kirjoittajan kokoelmaa vai yksi kokoelma missä kaikki vaikuttavat? Kummassakin puolensa, mutta edelleen, näin pienen harrastuksen parissa hajauttaminen on tuhlausta. ;) Toisekseen, jos alamme ajattelemaan mihin yhteisellä verkolla olisi mahdollisuudet? Tuplasti liikennettä, realistisempaa operointia(varsinkin jos koulukseen panostetaan yhteisvoimin) ja enemmän näkyvyyttä. Hieno ajatus eikö, olisi se ihan mukavaa jos se näin toteutuisikin. Ja kun kerran olen realistinen optimisti niin uskon että yhteisvoimin se saadaan varmasti joskus toimimaan. :)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voin sanoa noiden IVAO Finlandin:n ohjeiden kirjoittamiseen osallistuneena, että aika työläs ja aikaa vievä prosessi on kirjoitella tollaista ohjekokonaisuutta. Eikö helpompi olisi verrattuna järkevästi jaoteltuun kokoelmaan aiheeseen liittyviä linkkejä ohjesivuihin, esim. tuonne wikiin kun se joskus julkaistaan?

 

Sitten niitä vastauksia tulee pitkä liuta, mutta yli puolet on VATSIMIN ja IVAON välistä kilpailua. Uudet lentäjät eivät sitten tiedä kumpaan menisi ja kumman ohjeita lukisi, kun kummankin verkon jäsenet kehoittavat lukea omia ohjeitaan ja tulla omaan verkkoonsa observoimaan (mukaan lukien minä).

 

En oikeen ymmärrä että mikä ongelma tämä nyt on suomalaisille. Eli ainakin mitä joskus vilkuillu mm. ruotsalaisten puolta, sielä kohteliaasti kysytään kummasta verkosta on kyse mikäli se vastaukseen vaikuttaa. Täälä suomalaisten puolella taas - vaikkei kysymys ole mitenkään verkkokohtainen - niin pitää ruveta sitten hehkuttamaan "tervetuloa lentämään [verkko]oon". Se taas välillä provosoi tiettyjä henkilöitä. Ja oon täysin samaa mieltä ettei se kauhean houkuttavaa kuvaa verkkolentämisestä anna, kun aina pitää kauhee ähellys olla tästä asiasta aina x kuukauden välein. Asenteesta tämä on kiinni: jos jokanen vähän miettii ennenkun kirjottelee, niin asia tämä korjaantuu.

 

... mielestäni olisi tärkeää yrittää yhdistää tätä porukkaa, koska kahteen osaan jaettu pieni harrastajamäärä kismittää monia. Monet "vanhat" lentäjät eivät kuitenkaan suostu (mukaan lukien minä) lentämään molemmissa verkkoissa, vaikka tätäkin voi yrittää. Siksi on keskityttävä uusiin lentäjiin.

 

Homman nimi olisi siis tehdä uusille, sekä myös vanhoille lentäjille yhteiset sivut, jotka eivät ole riippuvaiset vain yhdestä verkosta, vaan kouluttaa lentäjät lentämään kaikissa verkoissa VFR- sekä IFR-lentoja. Tarkoitushan olisi saada lentäjia uskaltamaan online-lentämiseen missä verkossa tahansa.

 

Tämäkin varmasti paljon asenteista kiinni, mistä edellä mainitsin. Ja isoa osaahan verkkolentäjistä yhdistää tämä keskustelualue. Sitä en ymmärrä, miten jokin ohje ja muita palveluita sisältävä sivu porukkaa yhtenäistäisi, siinähän tekemisissä lähinnä on käyttäjä ja ao. sivu.

 

En usko että se lukeeko sivun headerissa "VATSIM" vai "IVAO" ei uutta käyttäjää sen kummemmin hätkäytä, lähinnä se taitaa vaikuttaa niihin harrastajiin jotka on asennoituneet niin, että toinen verkko on "ainoa oikea" ja toinen verkko pahin kirous.

 

Tuosta verkkojen välisestä kilpailusta pidän sen takia kovaa "äläkkää", koska haluan asiaan jonkinlaista muutosta.  8)

 

Mutta pidät hieman väärässä paikassa äläkkää. Kun kyseessä on kaksi suurta maailmanlaajuista verkkoa - vielä kun ovat aika samankokoisia (jos mitataan verkossa vietettyä aikaa) - se melkeen vaatisi molempien verkkojen BoG:n vakuuttumisen asiasta ja voisin kuvitella että tonne johtopaikalle halunneet ja päässeet herrat tuskin sieltä haluavat poiskaan, joka olisi ehkä heidän näkökulmastaan riskinä yhdistymisessä. Mutta oikea paikka äläköidä on tonne verkkojen johdon suuntaan  ;) . Mutta siinä ehdottomasti täysin samaa mieltä kanssasi, että yksi verkko olisi parempi ratkaisu kuin kaksi.

 

- Aki Kettunen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielestäni ongelmana ei ole se, että Suomessa on kaksi verkkoa(tai kahden eri verkon alajaostot), pullonkaulana toimii fakta siitä, että koko maailmassa on kaksi verkkoa eikä vain yhtä. Kyseessä ei ole siis se juupaseipäs vääntö, että kumpi verkko on "parempi", molemmat ne on yhtä hyviä, mutta samaan aikaan eläessään torpeidoivat toistensa toimintaa jo vain sillä, että vaihtoehtoja on kaksi.

 

Sitten itse aiheesta, mielestänin Henrin idea yhdestä tiedonlähteestä on loistava sillä tällä voitaisiin pyrkiä välttämään sitä "mä tulin nyt vaan lentämään"-mentaliteettia joilla sotketaan lennonjohtajien ja muiden lentäjien päsmät. Jos materiaalit löytyisivät yhdestä lähteestä se toivottavasti provoisi uusia lentäjiä lukemaan aiheesta kun ei itse tarvitse vaivautua etsimään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sitten itse aiheesta, mielestänin Henrin idea yhdestä tiedonlähteestä on loistava sillä tällä voitaisiin pyrkiä välttämään sitä "mä tulin nyt vaan lentämään"-mentaliteettia joilla sotketaan lennonjohtajien ja muiden lentäjien päsmät. Jos materiaalit löytyisivät yhdestä lähteestä se toivottavasti provoisi uusia lentäjiä lukemaan aiheesta kun ei itse tarvitse vaivautua etsimään.

Vaikka tälle ei "virallista" tukea osastoilta saataisikaan tai olemassaolevaa materiaalia ei saataisikaan käyttää, ei mikään estä yhteisöä rakentamasta omaa materiaalipakettiaan aloittelijoille, vaikkapa sitten siihen tulevaan FSnordicin wikiin ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen erittäin kiitollinen siitä, että otatte kantaa tähän painavaan asiaan. Kaikilta on tullut erittäin hyviä kommentteja ja Aki toi faktat kyllä hyvin esiin!

 

Nyt sitten näitä minun mielipiteitä näihin asioihin:

 

Mitään verkkojen yhdistämistä en edes nyt tullut ajatelleeksi ja niin kuin Aki sanoi, näissä olosuhteissa se olisi miltei mahdotonta. En tullut kuitenkaan siitä asiasta pitämään tänne äläkkää, vaan asioiden kehittämisestä parempaan suuntaan. Molemmilla verkoilla asiat ovat erittäin hyvin ja olen todella tyytyväinen molempien verkkojen toimintaan. Suomalaisest lennonjohtajat ovat huippuluokkaa ja maailmallakin meitä arvostetaan, niinkuin virtuaalisen Thompsonin henkilöt ovat sanoneet ja sen takia järjestävät EFHK:lta Vatsimiin Fly - In:in. Eli kumpaakaan verkkoon ei tarvitse tehdä tältä kannalta mitään muutoksia!

 

Voisimme nyt aloittaa aivan toimintaperiaatteistamme. Eli pyrimme siihen, että verkkojen mainostamista ei uusille lentäjille harrasteta. Isketään nyt aluksi kouraan molempien verkkojen ohjeet ja pyritään opastamaan parhaamme mukaan lentäjä verkkolentäjäksi, eikä ns. Vatsim- tai Ivao-lentäjiksi. Minä aloitan nyt ainakin siitä!  :thmbup:

 

Noista ohjeista sen verran, että Aki, olette tehnyt varmasti suuren homman ja täytyy kyllä sanoa, että ohjeet ovat hyvät ja selkeät. Olen kuitenkin sillä kannalla, että tässä asiassa voimien yhdistäminen olisi tehokkainta. Tuosta Wikipediasta varmasti aloitetaan, mutta se ei vastaa mitään "koulutuspakettia", vaan sieltä on hyvä etsiä aina tarkennusta sellaisista asioista, mistä ei tiedä.

 

Tärkeintä olisi kokemusten jakaminen, esimerkkilennot, opetus Flaikkarit yms...

 

Nyt tuli taas kirjoitettua jotain, mutta tämän asian pohtimisessa on varmasti vielä pitkä taival.

 

Kyllähän ne asiat saa selville kun hiukan viitsii. En koe hirveän tarpeelliseksi perustaa mitään sivustoa, jossa ivaon ja vatsimin tietopaketit olisi vain yhdistetty (näin kärjistettynä)

 

Riippuu erittäin paljon henkilöstä tämäkin. Uusi lentäjä tietää, että on IVAO ja on VATSIM ja näiden koulutuspaketit, joita voi tutkia. Verkoilla on omat keskustelupalstat ja sitten on tämä FSNordicin "Verkkolento-palsta". Minusta ainakin hieman sekavaa ja siellä missä molemmat käyttäjät, useasti mainostavat omaa verkkoaan (se pitäisi nyt muuttaa). Me kun aloitettiin, oli vain se yksi ja ainoa verkko ja sen käyttäjät.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.fsnordic.net/wiki/fin/index.php/Verkkolent%C3%A4minen

 

Tuosta lähtee. Ja turpiin tulee jos siitä tulee joku munverkkoonparempikuinsun-kinastelusota  >:(

 

Parastahan olis se, että me tehtäisiin tuosta PORUKALLA erittäin hyvä ohjesivusto mihin voisi linkittää kummankin verkon sivuilta. Mä kirjotin ihan nopsaan vaan jotain puppaa sinne, saa ehdottomasti korjailla.

 

Wikin idea on sitten se että lisäilkää rohkeasti vaan, aikanaan sitten siivoillaan ja organisoidaan sitä tietoa kun sivuista tulee liian pitkiä.

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt kun tuo Wikipediapuoli lähti pyörimään, niin sinne kirjoittamisen ohella haluaisin nyt laittaa sellaisen pienimuotoisen "hakemuksen". Älkää ottako tätä siltä kannalta, että minä leikkisin jotain johtajaa tässä hommassa, vaan päinvastoin. Nyt etsin kokeneita henkilöitä, jotka pystyisivät pyörittämään tällaista projektin alkua. Huom! Tässä ei nyt ole mistään kauheasta sitoutumisesta kyse, vaan kiinnostuksesta asiaa kohtaan!

Eli siis tällaisista henkilöistä näin aluksi olisi kyse:

 

- Kokeneet verkkolentäjät ja etenkin lennonjohtajat

- Molemmista verkoista jonkin näköistä edustavaa osapuolta

- Lentoproseduureista tietäviä: VFR sekä IFR

- Muita tätä "alaa" osaavia

 

Laittakaa yksityisviestiä, jos olette kiinnostuneita, niin tiedän missä mennään asian kanssa ihan oikeasti.

 

Mietteitä sitten vaan tähän foorumiin ulkopuolisiltakin!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei tainnut tämä projekti koskaan lähteä käyntiin, ainakaan molempien verkkojen yhteistoiminnan kannalta.

 

Mutta jokatapauksessa, tuossa jo aiemmin puhuttiin asiasta niin pompautan taas esille. FSN:n wikiin voi tosiaan vapaasti lisätä materiaalia ja sitä kaivataan edelleen. Siinä on valmis tekniikka tämänlaisten ohjeiden toteuttamiseen ja lukijakuntakin on valmiiksi paikalla, joten eikun raapustelemaan vaan rohkeasti!  http://www.fsnordic.net/wiki/fin/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin... Homma tosiaan lähti kulkemaan varsin luistavasti aluksi verkkojen yhteistoiminnan kannalta, jossa tarkoitus oli järjestää "EFHK Fully Staffed" molempiin verkkoihin peräkkäisinä viikonloppuina ja "booking-systeemi" molempiin verkkoihin samalla sivustolla, mutta tehtävä osottautui tietysti "hieman" hankalaksi ja näin tämä alkoi pikkuhiljaa unohtumaan. Mielestäni näin laajoissa hommissa tarvitaan monen ihmisen apua.

 

Mutta projektista puheenollen sanon sen, että siitä en ole missään vaiheessa luopunut. Aloin tutkimaan/vertailemaan molempien verkkojen toimintaa ja softia puolueettomalta kannalta ja lähiaikoina olen lentänyt kaikki lennot IVAO:ssa. Tämä on kyllä avartanut kummasti mieltä lentoverkkojen suhteen ja on myös lisännyt tieto- ja taitopuolta kumman paljon. Sen jälkeen mielenkiinto heräsi kuvallisten opetuslentojen tekemiseen ja esitin keskeneräisiä töitä Vacc Finlandille ja täällä oltiin avusta kiinnostuneita. Nyt voi vaan odotella, mitä on tiedossa.

 

Eli tarkoitus olisi järjestää näitä koulutus flaikkarita ohjeiden kera. Tähän projektiin tämä liittyy sillä tavalla, että aion tehdä siis nämä "verkkolentosivut", johon sitten lisäilen näitä itse tehtyjä opetuslentoja. Osan jutuista voi varmasti siirtää tuonne wikiinkin!  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin miksi siis luoda taas joku uusi sivusto, kun tuo Wiki on juuri tuota varten. ..Sitä tahtoi tuossa äsken sanoa.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin miksi siis luoda taas joku uusi sivusto, kun tuo Wiki on juuri tuota varten. ..Sitä tahtoi tuossa äsken sanoa.  ;)

 

Wikiin vain juttua tulemaan! :thmbup: Tämä sivusto on kuitenkin se number one kaikille suomalaisille simuttelijoille ja erillisen uuden sivuston tekeminen vain sekoittaisi aloittelijoiden pasmat. Minusta olisi järkevää kehittää tuota Wikiä ja saada kaikki palvelut saman katon alle.  ;) Lisäksi FSN on laajasti tunnettu sivusto, tänne ne aloittelijoiden kysymykset kuitenkin jatkossakin tulisivat ja täältä ohjaaminen jollekin eriliselle sivustolle vain hankaloittaisi asiaa.

 

On turha keksiä pyörää uudestaan. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yksi hyvä juttu tähän liittyen olisi, jos joku voisi kerätä esim. nuo IVAO.fi:n ohjeet yhdeksi Adobe-nipuksi, helpottaisi prinattausta, kun voisi valita esim. VFR-lunttilaput jne...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yksi hyvä juttu tähän liittyen olisi, jos joku voisi kerätä esim. nuo IVAO.fi:n ohjeet yhdeksi Adobe-nipuksi, helpottaisi prinattausta, kun voisi valita esim. VFR-lunttilaput jne...

 

Tässä lähiaikoina päivitetään hieman sivuja, voisin tehdä ominaisuuden joka tekee tuollaisen PDF:n noista sivuista jonka saisi sitten tulostettua.

 

Nythän sivun alalaidassa, heti tekstin alla on linkki, josta ao. sivun voi tulostaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään