Guest TuominenJere

Ei yhdistä vatsimiin

22 viestiä aiheessa

Moro

On ollut jo melko kauan kyseinen ongelma.

"Status"

- An error occured connecting to the air traffick Control server. CID /PID was suspended. 

Ei siis connectaa mihinkään serveriin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yllättäen, taas siinä virheilmoituksessa selvästi lukee syy:

CID /PID was suspended.

Sitä miksi tunnus on jäähyllä, kannattaa tutkailla Vatsim HQ:n kautta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla oli tunnukset jotenkin vanhentuneet tässä taannoin (inactive tjs...). No muutaman viestin jälkeen asia saatiin kyllä kuntoon. Tarkoittaako tämä tapaus (tai noin yleensäkin), että jos tarpeeksi mokaa, niin sitten hyllytetään? Luin joskus vuonna 01 ehdot, joten en muista :-[

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän niitä banneja välillä jaetaan, kun hommasta ei ole mitään hajua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos tullut peeloiltua?  :P

Eip. Muutamia kertoja kävin vatsimissa ihan vain parkissa. Välillä olin 10 minuuttia ja valmistelin papereita (karttoja yms) ja lähdin sitten pois kun piti lähteä syömään. Toisella kerralla kävin testaamassa toimiiko vatsim. Mielestäni ei tuosta mitään porttikieltoa tarvii antaa  :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näin jatkoa ajatellen, kannattaa ihan aikuisten oikeasti opetella ne lentämisen perusteet, ennenkuin sitä IFR:ää edes miettii. Muistan sen kerran kun olin tornissa ja tulit lentämään, yhdessä laskukierroksessasi kesti yli tunnin, jatkuvasti pause päällä sekä yksityisviestejä kirjoittamassa. Toki sen ymmärtää että kysyy apua yksityisviestillä, mutta jatkuva pausen käyttö taas häiritsee lennonjohtajaa. Tämmöisistä asioista pitäisi aina kysyä lupa. Kannattaa myös opetella ruuvaamaan taajuus radioon, sekä opetella katsomaan korkeusmittaria, jos lennonjohtaja haluaa tietää korkeutesi... Sinun tulisi myös osata ilmoittaa sijaintisi sekä millä laskukierroksen osalla olet.

Lähetä VATSIMiin sähköpostia, jos asia korjautuisi. Kannattaa siis opetella noi edellämainitut asiat sekä katsoa Tuomaksen tekemä aihe VATSIMin perusteista.

Enköhän mä ole noita laskukierroksia, muita tapoja jynssännyt aivoihini jo pian puolitoista vuotta. Oskun kanssa käyty multiplayerissä treenaamassa ja kattomassa ovatko ne hallussa. Kyllähän mä ne taajuudet radioon osaan laittaa. Se oli silloin ihan ensimmäisinä päivinä kun hommasin tuon simulaattorin. Myönnän kyllä että hätiköin turhan liikaa.

Kyllä mulla nyt ne perusjutut hallussa on. (mittarit, ym) Tuomaksen? tekemä laskukierros opasta kerta lueskellut ja käynyt läpi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt sama asia osui omaan nilkkaan! Kiitos Vatsimin johdolle aivan helvetisti pilaamalla tämän päivän paluulento ja muutenkin fiilikset täysin Vatsimia kohtaan!  >:( Eilen lensin normaalisti lennon ja sen jälkeen observoin EFES_CTR:ää n. kolme tuntia ja sen jälkeen menin syömään ja tein sitten kaikkea muuta, joten VRC unohtui vahingossa pariksi tunniksi päälle. Yhteys oli sillävälin katkennut ja äsken tunnin valmisteluiden jälkeen ei sitten yhdistänytkään verkkoon "CID/PID...plaaplaa"..... jeejee, kiitos paljon!  :P

Eikö niillä johtoasemaan päässeillä henkilöillä ole mitään muuta tekemistä, kuin laittaa Vatsim-toiminnan parantamista yrittäviä aktiivisia lentäjiä jäähylle, aika röyhkeää! No nyt lähtee Vatsimiin e-mailia...  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Observointiahan voi harrastaa puolen tunnin erissä, tapauksessasi tuo on ylittynyt aika roimasti.

Huh.. onneksi ei ole osunut kohdalle vatsim-poliisia joka olisi laittanut jäähylle kun joskus on tullut tuntikin obsattua.. Mutta hyvä tietää jo nyt että on tuollaiset rajat..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Observointiahan voi harrastaa puolen tunnin erissä, tapauksessasi tuo on ylittynyt aika roimasti.

Jaahas... Nyt tuli sitten sekin mahtava sääntö selville!  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En kyllä itsekään ole moiseen sääntöön törmännyt :-[. Joskus vuonna 01, tai jotain oli sellainen juttu, että LJ voi katkaista yhteyden observoijalta jos kaista menee tukkoon. No hyvä etten observoinut minäkään ennen lentojeni aloittamista yli puolta tuntia kerrallaan (ainakaan muista) :P. Kauanko tällaiset jäähyt yleensä kestää...?.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On tuo ollu jo yli vuoden tuo sääntö. Joskus vuosi sitten meinasin hommata itelleni pahvit Gatwikiin VATSIM:ssa ja kysäsin paikalliselta SUP:lta et mikä tän säännön pointti on kun mustaki kuulosti oudolta et miks niin vähän aikaa saisi kerralla johtaa.

Eli yksinkertaisesti sillä halutaan karsia unohtuneet yhteydet pois. Toisinsanottuna observerinä saa olla vaikka koko päivän, kunhan n. puolen tunnin välein yhdistää uudelleen.

- Aki

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saanen kysyä teiltä vielä, kun olen vielä huumorimielellä  ;D, että mitä teen ennen kuin v*ttuunnun lopullisesti. :P En nyt jaksanut vielä laittaakan e-mailia Vatsimiin ja äsken kävin tsekkaamassa Vatsimin sivuilta ID status checkin... Elikkä sain tuon homman takia pysyvät banaanit  :laugh:... "for crying out loud"!

Noh kysymys kuuluu: Mitä minun nyt sinne Vatsimin herroille pitäisi kirjoittaa, että saisin tunnukseni takaisin? Vai pitääkö minun pyytää VACC Finlandin kavereilta apua, että ne nyt puhuisi edes pienoista järkeä sinne? Vai siirtyä IVAO:on ja haistattaa Vatsimille, jota en ole koskaan tätä ennen kuvitellut tekeväni...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ikävä kuulla! Täytyyköhän tässä nyt sitten pelko perseessä odotella mitä tuleman pitää? Meni nääs aikaslailla poskelleen nuo pohjois-atlantin selvitykset tänään lennolla KJFK-EFHK. Omaa vikaa asiassa oli, mutta LJ:n ääni oli 200% liian lujalla ja särki pahasti. Noh aikani sitten katselin papruja, ja tein NAT -selvitykset textillä. LJ kyllä kuittasi ne, mutta..... :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vähän off-topiccia mutta täytyy kysyä, että onko tämmöiset säännöt myös IVAN verkossa? Itse olen kyllä obsannut varmaan reilusti yli tunnin, yhdellä kerralla. ::) Niin, ja nyt kun en jaksa aloittaa uuden threadin (modet siirtäköön jos on tarvetta), niin kysyisin että säilyykö tuo tunnus jos en lennä ollenkaan, vaan obsaan koko ajan? Tämä siis IVAO:lle... :-[ Tämmöista IVAO:n sivulla:
4.1.6 - To remain a registered user of IVAO a certain on-line activity is necessary. Users should at least log-in once every 3 month to preserve their "active" status. Users, not utilizing the IVAO services for more than 12 months, will be removed from the user lists.

//P.L

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vähän off-topiccia mutta täytyy kysyä, että onko tämmöiset säännöt myös IVAN verkossa? Itse olen kyllä obsannut varmaan reilusti yli tunnin, yhdellä kerralla. ::) Niin, ja nyt kun en jaksa aloittaa uuden threadin (modet siirtäköön jos on tarvetta), niin kysyisin että säilyykö tuo tunnus jos en lennä ollenkaan, vaan obsaan koko ajan? Tämä siis IVAO:lle... :-[ Tämmöista IVAO:n sivulla:

//P.L

Tietääkseni tuollaista observerin yhteyden tappamissääntöä ei ole IVAOssa, eli siitä ei tarvitse huolehtia. Tunnus säilyy kyllä inaktiivisenakin (ei yhteyttä 3 kuukauteen), jolloin aktiivi-statuksen palauttamiseen tarvitaan vain yhteyden ottaminen (esim. observointi) aktivointinapin painaminen. Vuoteen jos ei käytä niin näyttääpi poistuvan, tuohonkin riittää se yksi yhteyden otto ja tunnarit säilyy taas vuoden eteenpäin vaikka ei käytäkkään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietääkseni tuollaista observerin yhteyden tappamissääntöä ei ole IVAOssa, eli siitä ei tarvitse huolehtia. Tunnus säilyy kyllä inaktiivisenakin (ei yhteyttä 3 kuukauteen), jolloin aktiivi-statuksen palauttamiseen tarvitaan vain yhteyden ottaminen (esim. observointi) aktivointinapin painaminen. Vuoteen jos ei käytä niin näyttääpi poistuvan, tuohonkin riittää se yksi yhteyden otto ja tunnarit säilyy taas vuoden eteenpäin vaikka ei käytäkkään.

Asia selvä. :) Kiitos infosta.

//P.L

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Otappa Henri yhteyttä VACC:n staffiin. Osaavat laittaa asian eteenpäin, ja homma korjaantuu varmasti. Veikkaan jotain väärinkäsitystä. Ei tuommoisen takia pitäisi kuin potkaista verkosta ulos, ei antaa banneja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiks se ole nimenomaan säännöissä ettei yhteyttä saa jättää *vahtimatta* yli puoleksi tunniksi? Eli jos supervisori ei saa privaan vastausta kun olet ollut puoli tuntia hiljaa, monoa tulee..?

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiks se ole nimenomaan säännöissä ettei yhteyttä saa jättää *vahtimatta* yli puoleksi tunniksi? Eli jos supervisori ei saa privaan vastausta kun olet ollut puoli tuntia hiljaa, monoa tulee..?

//T

Kyllä. Mutta ei siitä nyt banneja pitäisi antaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään