Guest flaitsimulaatori

Moneenko eri verkkoon haluaisit verkkolentäjien jakaantuvan?


50 viestiä aiheessa

Ei vaan kehdattu suoraan sanoa, ettei tämmösiä vatsim-heeboja siellä kaivata. Mutta se tulikin jo harvinaisen selväksi.

 

Kyllä mekin pyydettiin esim. Puron Samia johtamaan meidän real ops tapahtumaan, vaikkei olekkaan ollut vatsimin kanssa enää pitkään aikaan missään tekemisissä, muttei se mitään olisi haitannut. Osaavia kavereita flaikkareissa tarvitaan aina. Ilmeisesti teillä on kuitenkin siellä hieman erilaiset toimintaperiaatteet.

 

Sanoin kyllä ihan suoraan ne syyt sinulle silloin, joista Jukka&Aki tossa sanoikin. Eli paljon halukkaita ja aktiivisia Ivao atc:tä oli tarjolla, kun taas sinä et ole johtanut Ivaossa useisiin kuukausiin ja tunnuksesikin on inactive-statuksella. Ja tosiaan vielä, ehdotin sinulle kyllä vielä ekan ehdotuksen jälkeen myöhemmin EETT_CTR:n miehittämistä (kun keksin että tuossahan on hyvä positio sulle joka vastaa taitoja ja kokemusta.. twr/gnd olisi turhuutta), koska Intorin kautta oli odotuksissa paljon saapuvia (joita olikin), mutta se ei kelvannut kuitenkaan. Loppupeleissähän EFES:n eteläsektoria käytetiin intor-holdin hoitoon. DEL:iä en itseasiassa tarjonnut koska ei se kuitenkaan olisi kiinnostanut, sorry Jukka.  ;)

 

(btw. Vatsimin realops päivänä olin itse duunissa ja tulin vasta illasta ja silloin ei oikein enää jaksanut alkaa simua viritellä.. mutta teinhän mä nyt sen teidän nettisaitin sentään)  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ehdottomasti verkot olisi yhdistettävä. Kun näinkin pieni tämä harrastajakunta on, mitä järkeä lähteä kilpailemaan siitä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Otetaan nyt kantaa vielä kerran. Itse lennän Vatsimissa lentoni tällä hetkellä, mutta enpä Ivaoakaan unohda. Pakko kyllä sanoa että koko verkkojen jakaminen maailmanlaajuisesti vie kyllä nautintoa hommasta, lähtee ns. "maku" koko hommasta. Ja syy ei ole yksilöllisissä Ivao/Vatsim-äijissä vaan johtoporras kusee taas kerran. Edelleen jos mietittäisiin kuinka mukavaa olisi jos olisi tuplaten se liikenne. Hienoa tottakai. Pistää vain vihaksi kun isot kihot vain haluavat pitää kiinni omista statuksistaan ja tällä tavoin vievät harrastuksen iloa pois niiltä oikeilta harrastajilta.

 

Tosiaan, aiemminkin sanottu että kilpailu on ihan jees joo. Mutta enemmin se kilpailu pitäisi olla muita harrastuksia vastaan, ei vain toista verkkoa kohti. Mutta aina häviää, se on tämän asian parissa tullut todettua. Ainoa mikä auttaisi olisi heittää nuo johtajat hevonkeggaan ja laittaa uudet tilalle. Noh, on siellä kokemusta, mutta jotenkin täytyy uudistaa, ei ehkä noin radikaalisti  . Ja johtoportaan tulisi olla vain tarpeeksi määrätietoinen ja valita toisen verkon softat ja pysyä siinä. Vinettäjät voisivat vinetä sitten omissa koloissaan. Kyllä siihen sitten loppupeleissä tottuisi.

 

Mutta kaikki tämä on vain uneksintaa. Itse ehdottaisin että vaikka Suomen harrastajat voisivat aloittaa jonkunmuotoisen kannanoton/protestin tätä nykyistä systeemiä vastaan Ehkä vaikka ruåtsalaiset ja muutkin voisivat seurata perässä. Jotakin on tehtävä, ennenkuin homma karkaa kokonaan käsistä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta kaikki tämä on vain uneksintaa. Itse ehdottaisin että vaikka Suomen harrastajat voisivat aloittaa jonkunmuotoisen kannanoton/protestin tätä nykyistä systeemiä vastaan Ehkä vaikka ruåtsalaiset ja muutkin voisivat seurata perässä. Jotakin on tehtävä, ennenkuin homma karkaa kokonaan käsistä.

 

Idea on hyvä. Onko kellään mitään ehdotuksia toteuttamisen suhteen?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pakko kyllä sanoa että koko verkkojen jakaminen maailmanlaajuisesti vie kyllä nautintoa hommasta, lähtee ns. "maku" koko hommasta.

.....

Jotakin on tehtävä, ennenkuin homma karkaa kokonaan käsistä.

 

 

Hoh.. Eiköhän se hommasta maun lähteminen ja homman karkaaminen käsistä ole ihan oman mielen ja ajatusten aikaansaannosta. Miksihän tätä keskustelua käydään muuten vasta juuri nyt, kun Suomessakin on Ivao-toimintaa jollain tasolla, eikä esimerkiksi 4 vuotta sitten?  Ja kilpailu "toista verkkoa kohti" .. Öh?

 

Taasko tehdään kärpäsestä härkästä niin hakemalla ja itse keittämällä kuin onnistuu?  Eli varmaan olisi parempi keskittyä siihen lentämiseen/johtamiseen ja jättää tuollainen turha politikointi yms.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tottahan tuo on! Härkänenhän tuosta asiasta nousi minun päässäni jo puoli vuotta takaperin, mutta nyt vasta huomasin, että täälhän osalla porukasta on aivan sama mielipide. Sen takiahan tästä asiasta se meteli nousi... Pyydän anteeksi ja menen valmistelemaan seuraavaa Vatsim-lentoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Idea on hyvä. Onko kellään mitään ehdotuksia toteuttamisen suhteen?

 

Esimerkiksi niin että järjestetään niitä tapahtumia vuoron perään  kummassakin verkossa? Yhdessä.

 

Jos se ei meiltä onnistu, miten se voisi toimia "isojen kihojen" avulla?

 

Mitäs tarvitaan Ivaossa lentämiseen / johtamiseen? Softat lienee eri, onko niissä paljon eroa?

 

Miten on, saako vatsim-lennonjohtaja tulla ivaoon samaan positioon mihin on rating vatsimissa ja päinvastoin?

 

//T

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Esimerkiksi niin että järjestetään niitä tapahtumia vuoron perään  kummassakin verkossa? Yhdessä.

Tässäpä on hyvä idea, tapahtumat ei ole mitään divisioonan/vaccin eksklusiivinen oikeus, saa niitä muutkin järjestää ;)

 

Henkilökunnalle kannattaa kuitenkin laittaa vaikkapa sähköpostia, niin osataan varautua tai tarvittaessa mainostaa tapahtumaa.

 

Mitäs tarvitaan Ivaossa lentämiseen / johtamiseen? Softat lienee eri, onko niissä paljon eroa?

 

Miten on, saako vatsim-lennonjohtaja tulla ivaoon samaan positioon mihin on rating vatsimissa ja päinvastoin?

Softat on eri, IvAc on suhteellisen yksinkertainen, melkein kaiken voi halutessa hoitaa hiirellä. IvAp, pilottien softa, on myös suhteellisen yksinkertainen. Manuaali kannattaa kuitenkin lukaista läpi aina ensin tai ainakin pitää lentäessä/johdettaessa käsillä.

 

Meillä on tällä hetkellä rajoituksia muutamissa positioissa. Nämä rajoitukset voidaan kuitenkin meidän toimesta ohittaa henkilöille, eli missään Ivalon afiksessa ei tarvitse istua kymmentä tuntia ja odotella sitä ratingia ;D

 

Jos kiinnostusta on johtaa ja vatsimissa löytyy kokemusta, kannattaa ehdottomasti laittaa sähköpostia training (at) ivao (piste) fi, niin voidaan pitää vaikka lyhyt tutustumissessio ohjelmaan ja ohittaa nuo rajoitukset jne.

 

Lista rajoituksista Suomessa: http://www.ivao.aero/fras/list.asp?id=fi

Tällä hetkellä nuo kaikki ovat siis S3-tasolle asetettuja(kuten sanoin, voidaan ohittaa), joka vaatii 25 tuntia lennonjohtotiimaa ja helpon teoriakokeen IvAc-ohjelman käytöstä ja muusta peruslennonjohtojutuista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuosta ivaon atc-koulutuksesta on lisää ivao.fi -saitilla, jossa oleellinen kappale on, että jos omaa aiempaa atc-kokemusta niin koulutus järjestetään tilanteen mukaan, eli uudelleen ei mitään turhaa kouluteta ja kuten mainittua, nuo rating-rajat on myös ohitettavissa... mutta helpoiten lisäinfoa saa kyselemällä tarkemmin tyyliin "minulla on rating XX verkossa YY ja kokemusta ZZ tuntia, miten pääsee mukaan" ... vastaus on yleensä aina tapauskohtainen kokemuksesta ja kelppareista riippuen.

 

Verkkojen välillä ei ratingia suoraan saa siirrettyä mutta ym. tavoin se ainakin Ivao-FI:ssä hoidetaan (=kierretään ettei tuplakouluteta). ...tosin tietysti koulutusta aina saa pyydettäessä ja esim lyhyt softatutustumissessio on aina hyvä juttu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taasko tehdään kärpäsestä härkästä niin hakemalla ja itse keittämällä kuin onnistuu?  Eli varmaan olisi parempi keskittyä siihen lentämiseen/johtamiseen ja jättää tuollainen turha politikointi yms.

 

Noh, kaipa se on sitten ihan omia ajatuksia, mutta kyllä fakta on että lentäjät ovat jakaantuneet. En yritä kärpäsestä tehdä härkää, mutta mielestäni kaksi erillistä verkkoa tässä harrastuksessa on täysin huuhaatta. Kun olisi se mahdollisuus yhteen suureen, mutta mutta, minkäs teet nyt. Ja en myöskään koita suurennella asioita vaan ilmoittaa oman mielipiteen, joka on jossain määrin jaettu muiden harrastajien kesken. Tuntuu vain hiukan avuttomalta koittaa mitään asialle tehdä kun molemmilta puolelta(Vatsim ja Ivao) ei haluta avautua liiemmin. :P Tosin nyt pakko sanoa että tässä ketjussa on heti Ivaon-puolelta tullut (erittäin!) positiivista kannanottoa muunmuassa Kuosmasen Tuomaksen ehdotukseen. Samoilla linjoilla itsekkin olisin, yhteisillä "projekteilla" ja tapahtumilla homma saataisiin käyntiin. Mutta se vaatii molempien osapuolien yhteistyötä ja innokkuutta "yhdistää".

 

Ja joo, pakko kyllä myöntää että nyt tässä on näitä muita kiireitä ollut jonkin aikaa = lue en ole lentänyt/johtanut vähään aikaan. Mistä todennäköisesti seuraa se että on mennyt se "maku" hommasta kun on vain näin ulkopuolelta katsellut vähän aikaa. Eli olen ehkä saanut perspektiiviä koko hommaan, näkee taas sen turhuuden maailmanlaajuisessa jaossa. Suomen tasolla, koitan tukea molempia. Lennot VF:n takia Vatsimissa, siksi sille painotus, mutta en todellakaan halua mitenkään aliarvioida Ivaotakaan. Koitan heitäkin omalla aktiivisuudella sitten aikanaan tukea. :)

 

Hoh.. Eiköhän se hommasta maun lähteminen ja homman karkaaminen käsistä ole ihan oman mielen ja ajatusten aikaansaannosta. Miksihän tätä keskustelua käydään muuten vasta juuri nyt, kun Suomessakin on Ivao-toimintaa jollain tasolla, eikä esimerkiksi 4 vuotta sitten?  Ja kilpailu "toista verkkoa kohti" .. Öh?

 

Ehkä se on sitten vain oman mielen aikaansaannosta. Pitää kyllä pahoitella jos olen jotenkin "hyökännyt" Ivao:ta vastaan. En missään nimessä pyri siihen. Syy on molemmissa osapuolissa. Taisi taas epäselvästi tultua ilmaistua tuo "kilpailua toista verkkoa vastaan". ;) Lähinnä tarkoitin että suhteellisen pienen harrastuksen sisällä tapahtuva jakaminen ja tällä tavoin "kilpailu" on energiantuhlausta. Se energia mikä siinä on käytetty voisi hyvin käyttää uusien jäsenien rekrytoimiseen etc.

 

 

Mutta mutta, ehkä nyt vain voisi alkaa kertailemaan noita lentelyjutskia niin kuukauden päästä pääsee hommiin taas. Voi jättää politikoinninkin hiukan vähemmälle. ;) Kantaa oli siltikin otettava, jos kukaan ei ota niin mikään ei koskaan muutu. :) Toivottavasti koko ketju voisi edes vähän herätellä keskustelua ja toivoa jonkinlaiseen yhteistyöhön. Mutta se onkin sitten kaukana minun vaikutusvallan ulkopuolena...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin no, se on tässä kuten niin monessa muussakin asiassa, asiasta väittely ja kinastelu on paljon helpompaa kuin se että asialle tekee jotain.

 

Ota Niko ohjat käteen ja järjestä yhteisflaikkari, sillai että ensin toisessa ja sitten toisessa verkossa. Ja katsotaan tuleeko väkeä. Mä voin lupautua johtamaan kummassakin Malmin tornina.

 

Ei tää ratkea puhumalla vaan sillä että näytetään halutaanko me oikeasti jotain vai ei? Haastehan tossa on se että saadaan kahtena päivänä porukalle vapaata aikaa - voisi tehdä niin, että ehtona osallistumiselle on että johtaa siinä "toisessa" verkossa kuin yleensä jos pystyy vain yhtenä päivänä toimimaan, muuten sitten kaksi verkkoa, koska ideahan on saada porukkaa tustustumaan juttuihin ristiin.

 

//T

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta rakkaat lajitoverit! Olkaamme onnellisia että verkkoja on kaksi :thmbup: Mitähän tästäkin tulisi jos niitä olisi yhdeksän :P

 

T: Mika (ja terveisiä verkkoon, että FIN6 heavy aloittaa lähestymisen Helsinkiin about:1830 paikallista aikaa! Ainakin tällä kertaa vielä Vatsimissa ;D.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllähän se olis hienoa että olis vain yksi verkko, mutta sillä aikaa lennän IVAOssa.

 

Mutta nyt jos alettaisiin tekemään yhteisiä eventtejä niin mielelläni lentäisin/johtaisin kummissakin verkoissa.

Minun puolesta voitaisiin tehdä Suomesta IVAO-VATSIM yhteistyön edelläkävijä! :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähän vettä myllyyn, tuli obsattua ivaossa tänään tossa ja ainakin noi softat on erinomaisen hyvän oloisia. Eroja toki on ja jos niihin haluaa keskittyä, varmaan saadaan 10 sivua kinastelua aiheesta miksi X ei toimi IVAC:issa kuten ASRC:ssä jne..

 

IVAC

medium

 

VRC

medium

 

Ivaon "Servinfossa" (IVAE) on muuten hurjan näppärä "Upcoming events" -osio mistä näkee tapahtumakalenterin tulevat fly-init ym.

 

Vertailun vuoksi HK APP:in Eurocat (?) joka on ollut IVAC:in suunnittelun pohjana.

medium

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin no, se on tässä kuten niin monessa muussakin asiassa, asiasta väittely ja kinastelu on paljon helpompaa kuin se että asialle tekee jotain.

 

Ota Niko ohjat käteen ja järjestä yhteisflaikkari, sillai että ensin toisessa ja sitten toisessa verkossa. Ja katsotaan tuleeko väkeä. Mä voin lupautua johtamaan kummassakin Malmin tornina.

 

Ei tää ratkea puhumalla vaan sillä että näytetään halutaanko me oikeasti jotain vai ei? Haastehan tossa on se että saadaan kahtena päivänä porukalle vapaata aikaa - voisi tehdä niin, että ehtona osallistumiselle on että johtaa siinä "toisessa" verkossa kuin yleensä jos pystyy vain yhtenä päivänä toimimaan, muuten sitten kaksi verkkoa, koska ideahan on saada porukkaa tustustumaan juttuihin ristiin.

 

//T

 

 

Oikeaa asiaa Tuomas!

 

Itse en ole vielä käynyt kokeilemassa IVAO:ta mutta kokeilisin mielelläni, eikä minulla ole VATSIM:iäkään vastaan mitään. En ole "verkkoriippuvainen", joten olisi kiva saada virtuaalilentäjänä hyvää lennonjohtopalvelua molemmissa verkoissa.

 

Tosiaan, eikö ihan hyvin voisi olla kerran tai pari kertaa kuukaudessa tapahtuma vuorotellen IVAO/VATSIM:ssa, jolloin pistettäis niin monta lennonjohtajaa "töihin" kuin mahdollista. Riittävän hyvissä ajoin hoidettu tapahtuman esilletuominen pitää huolen siitä, että lennonjohtajillä on myös töitä. Näin alkais olla muuten aika kattava lennonjohtopalvelu Suomen alueella. Olis siinä muulla maailmalla ihmettelemistä, että miten nuo hullut suomalaiset saavat tuollaisia tapahtumia järjestettyä, vai mitä? :thmbup:

 

Kirjoittanut: Mika Virolainen 

Lainaus

Mutta rakkaat lajitoverit! Olkaamme onnellisia että verkkoja on kaksi  Mitähän tästäkin tulisi jos niitä olisi yhdeksän

 

Mika on oikeassa, kaksin aina kaunihimpi, kuten sananlaskukin sanoo. Kahdessa erillisessä verkossa on hyviä ja huonoja puolia ja niiden kanssa voimme kyllä elää kinastelematta. Niille, jotka haluavat olla verkolleen lojaaleja, se onni heille suokoon. Toisaalta  taas heille, joille lentäminen lennonjohdon valvonnassa tai toimiminen lennonjohtana on pääasia niin suotakoon heille vapaus valita verkkonsa tai jopa molemmat. Onneksi elämme vapaassa maassa, jossa yksilöllä on vapaus valintoihin ja vastuu tekemisistään sekä sanomisistaan. :)

 

 

Timppa

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin no, se on tässä kuten niin monessa muussakin asiassa, asiasta väittely ja kinastelu on paljon helpompaa kuin se että asialle tekee jotain.

 

Ota Niko ohjat käteen ja järjestä yhteisflaikkari, sillai että ensin toisessa ja sitten toisessa verkossa. Ja katsotaan tuleeko väkeä. Mä voin lupautua johtamaan kummassakin Malmin tornina.

 

Ei tää ratkea puhumalla vaan sillä että näytetään halutaanko me oikeasti jotain vai ei? Haastehan tossa on se että saadaan kahtena päivänä porukalle vapaata aikaa - voisi tehdä niin, että ehtona osallistumiselle on että johtaa siinä "toisessa" verkossa kuin yleensä jos pystyy vain yhtenä päivänä toimimaan, muuten sitten kaksi verkkoa, koska ideahan on saada porukkaa tustustumaan juttuihin ristiin.

 

//T

 

 

Näinhän se on, helpompi sanottu kuin tehty. ;) Kunhan täältä Tornado-maasta kotiutuu aikanaan niin ehdottomasti pyrin "hiukan" aktiivisemmin tehdä asialle. Olisi se tosiaan hienoa jos kaukainen Suomi voisi jotenkin näyttää esimerkkiä muulle maailmalle. :)

 

Ehdottomasti tuo kahden eripäivän ongelma on ongelma. Vuoroviikkoinen tapahtuma voisi olla ratkaisu? Ja ehdottomasti ristiinjohtamista. Siinä vaiheessa onko ongelmana eri ratingit eri verkoissa? Eli pitäisikö molemmissa suorittaa samanarvoiset, vai olisiko joustoa? Tämä siis kumpaankin suuntaan...

 

Mutta tosiaan, katsotaan miten homman käy. Nyt näyttää että kyllä jonkin verran alkaa innostusta näkymään. Mikä on errriiittäin positiivista. :) Muilla ehdotuksia hommaan?

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta tosiaan, katsotaan miten homman käy. Nyt näyttää että kyllä jonkin verran alkaa innostusta näkymään. Mikä on errriiittäin positiivista. :) Muilla ehdotuksia hommaan?

 

Tässä pitää kanssa muistaa että jokainen puhuu vain omasta puolestaan aina. Ei pidä esim. luulla että jonkun tietyn henkilön mouhuaminen on koko vatsim-porukan mielipide. Tai päinvastoin.

 

Tuskin tätä kahtiajakoa saadaan mitenkään poistettua, mutta on ihan hyvä a) tutustua kumpaankin vaihtoehtoon, koska valinnanvapaus on aina hyvä, ja b) yrittää parantaa tilannetta sen mitä voi. Ainakin VATSIM-puolella ongelma on usein se että liikennettä on suht vähän, mutta flaikkareihin tulee aina paljon koneita, mutta siinä on hankaluus löytää riittävästi lennonjohtoa.

 

Tässähän olisi nimenomaan hyvä jos olisi yhteinen "porukka" lennonjohtajia jotka eivät välitä siitä, kummassa verkossa tapahtuma on vaan joille on tärkeintä asioiden oppiminen ja realistisen tunnelman rakentaminen oli verkko kumpi tahansa - isosta porukasta aina useampi ehtii johtamaan tuollaisiin tapahtumiin, ja toisaalta jos tapahtumia järjestettäisiin suunnilleen vuoronperään, ei siitä organisointivastuusta tulisi aina samojen kaverien niskaan niin isoa kuormaa. Siinä on kuitenkin paljon sitä järkkäämistä, webisivujen tekoa, bookkausten varmistelua ym.

 

Ei tästä tartte väkisin mitään ongelmaa tehdä. Ihan yhtä hyvin meillä voisi olla joku oma FSN-verkko missä lennettäisiin, oleellista on se, että on lennonjohtoa ja lentäjiä. Mua kiinnostaa eniten se, että Suomessa on hyvä verkkolento-organisaatio jossa homma pelaa, osataan myös VFR-asiat (jotta voin edelleenkin hyödyntää tätä IRL-ilmailijoiden taitojen parantamiseen) ja voidaan järkätä hyviä tapahtumia porukalla. Ei ole paljon väliä vaikka sen verkon nimi olisi Vinku-Intian Virtuaaliset Pippelinpidentäjät & Henkselinpaukuttelijat.

 

//T

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ovatko IVAOlaiset muka tulossa johtamaan VATSIMiin välillä vai?

 

No mä ainakin =) Tästä on turha tehdä mitään "me vastaan ne" -juttua koska meillä on niin pienet ympyrät. Ihan samaa ku toi helkkarin "ultralentäminen vs ppl" tai muut pelleilyt. Järki käteen nyt..

 

//t

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No mä ainakin =)

 

//t

 

 

"hehe"  Mutta siis miksi te paasaatte jostain yhteistyöjutusta? En jaksa uskoa, että ivaon puolelta tulisi kukaan johtamaan vatsimiin. Siksihän koko ivao finland on perustettu, kun ei vatsimissa enää haluttu olla. Heistä kukaan ei ole myöskään tässä ketjussa sanonut mitään näihin "yhteistyöasioihin" Toisin sanoen tuntuu siltä, että te olette menossa ivaoon, muttei sieltä ole kukaan tulossa tänne. Eli jakoa tapahtuu jälleen?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"hehe"  Mutta siis miksi te paasaatte jostain yhteistyöjutusta? En jaksa uskoa, että ivaon puolelta tulisi kukaan johtamaan vatsimiin. Siksihän koko ivao finland on perustettu, kun ei vatsimissa enää haluttu olla. Heistä kukaan ei ole myöskään tässä ketjussa sanonut mitään näihin "yhteistyöasioihin" Toisin sanoen tuntuu siltä, että te olette menossa ivaoon, muttei sieltä ole kukaan tulossa tänne. Eli jakoa tapahtuu jälleen?

Itse olisin ainakin valmis johtamaan/lentämään yhteisissä eventeissä kummissakin verkoissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse olisin ainakin valmis johtamaan/lentämään yhteisissä eventeissä kummissakin verkoissa.

 

Siitä vaan ratingeja tekemään kumpaankin verkkoon ja homma käytäntöön. Tästäkään on turha yrittää tehdä mitään liian isoa projektia, vaan ihan vaan porukalla aletaan tekemään hommia. Ei kukaan muu päätä mun kalsarienkaan väriä ;D ni se on aika lailla mun oma asiani kummassa verkossa mä johdan. Ja omasta mielestäni se on ihan järkevää johtaa kummassakin tilanteen mukaan.

 

//T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"hehe"  Mutta siis miksi te paasaatte jostain yhteistyöjutusta? En jaksa uskoa, että ivaon puolelta tulisi kukaan johtamaan vatsimiin. Siksihän koko ivao finland on perustettu, kun ei vatsimissa enää haluttu olla. Heistä kukaan ei ole myöskään tässä ketjussa sanonut mitään näihin "yhteistyöasioihin" Toisin sanoen tuntuu siltä, että te olette menossa ivaoon, muttei sieltä ole kukaan tulossa tänne. Eli jakoa tapahtuu jälleen?

 

No voi nyt VATSIM sentään. Onko mikään ihme jos tälläistä asennetta on enemmänkin?

 

Jakoa tapahtuu vain koska haluat jakaa. " te olette menossa" ja "kukaan tulossa tänne". Pitäisi ajatella, että "ME olemme menossa" ja sama toisinpäin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No voi nyt VATSIM sentään. Onko mikään ihme jos tälläistä asennetta on enemmänkin?

 

Jakoa tapahtuu vain koska haluat jakaa. " te olette menossa" ja "kukaan tulossa tänne". Pitäisi ajatella, että "ME olemme menossa" ja sama toisinpäin.

 

Juuri näin. Eli ei pitäisi odottaa toisten tehdä mitään vaan itse tehdä, koska se on ainoa mihin loppupeleissä voi vaikuttaa. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään