Guest Tape

Päivän kysymys

16 viestiä aiheessa

Putki 24, ilmapallot, helikopteri :) *EDIT* Aika paha moka, moottori kieltoalueella, Marsalkat hätiin ja moottori pois ;D *EDIT LISÄÄ* Siviililejä ilman kulkulupaa...just just ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Matkustajaversiossa rahtiovi sivussa?

 

Jumbon kaikkien alatyyppien Combi malleissa on aina ollut rahtiovi takarungossa ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitkä yläkansi 200-sarjan jumbossa.

 

Sehän se on joka ihmetyttää. Tollasia ei varmaan ole kauheasti valmistettu,onkohan kaikki menneet KLM:lle aikoinaan ?

Oli Airlinersin "päivän kuvana" jokin aika sitten enkä oikein heti uskonut silmiäni.

 

Piste Harrille.

 

Tietääköhän joku mikä tuollaisten "tarina" on , minä en joten palkinnot tässä kilpailussa on jo jaettu mutta mielenkiinnosta kysyn.

 

Edit: Voisin kuvitella että (SUD) on esim. "Stretched Upper Deck" ?

 

- :) -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sehän se on joka ihmetyttää. Tollasia ei varmaan ole kauheasti valmistettu,onkohan kaikki menneet KLM:lle aikoinaan ?

Oli Airlinersin "päivän kuvana" jokin aika sitten enkä oikein heti uskonut silmiäni.

 

Piste Harrille.

 

Tietääköhän joku mikä tuollaisten "tarina" on , minä en joten palkinnot tässä kilpailussa on jo jaettu mutta mielenkiinnosta kysyn.

 

- :) -

Eikö muka ole kieltoalueella ?? + muut, heh :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Edit: Voisin kuvitella että (SUD) on esim. "Stretched Upper Deck" ?

 

Noista sanoistahan tuo lyhenne tulee. Katsoin juuri eräästä Boeing 747 -kirjasta, että 747-200(SUD) -version mallinumeroksi vaihdettiin melko pian 747-300. Syyksi kerrottiin se, että lyhennettä SUD pidettiin kömpelönä (inelegant).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikö muka ole kieltoalueella ?? + muut, heh :)

 

OnOnOn mutta marsalkat on vieneet vahingossa molemmat moottorit vaikka toinen vaan on kieltoalueella ?

 

- :o -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainakin kuvan tiedoissa lukee Boeing 747-206BM(SUD).

 

Luulinkin, että asian juju on siinä, että kuvatekstin mukaan kone on 200-sarjaa, mutta kuvasta päätellen 300-sarjaa. (seli seli...) ::)

Olen tuohon asiaan törmännyt aikaisemminkin, katsellessani KLM:n jumbo kuvia. koska olen aina luullut, että juuri pitkän yläkannen myötä syntyi 300-sarja.

 

Tietääks ketään, onko 747-206BM(SUD) tyyppiä muilla kuin KLM:llä ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tietääks ketään, onko 747-206BM(SUD) tyyppiä muilla kuin KLM:llä ?

 

Airlinerlist.com:in listan perusteella ranskalaisella UTA:lla on ollut kaksi 747-2B3B(SUD) -konetta (tuo 06 on muuten KLM:n asiakaskoodi Boeingilla) ja Japan Airlinesilla yksi 747-146BSR-SUD (SR=Short Range).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Airlinerlist.com:in listan perusteella ranskalaisella UTA:lla on ollut kaksi 747-2B3B(SUD) -konetta (tuo 06 on muuten KLM:n asiakaskoodi Boeingilla) ja Japan Airlinesilla yksi 747-146BSR-SUD (SR=Short Range).

 

Erona näissä on se, että KLM:lle tuo yläkannen pidennys tehtiin jälkikäteen. Eli koneet on alunperin toimitettu normaaleina 200-sarjan versioina, ja myöhemmin kansi on pidennetty, kun Boeing alkoi tarjota tällaista optiota.

 

JAL:n 100-sarjan SUD-koneet sen sijaan on alunperinkin rakennettu pitkällä yläkannella, eikä niitä siis ole jälkikäteen pidennetty.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään