Mika Virolainen

Lennonjohtopyynnöt tänne (Ilmoita myös verkko jossa lennät)

709 viestiä aiheessa

Näitä pyyntöjä kun joutuu laittelemaan aina erikseen, niin voisi laittaa tästä lähtien kaikki tänne. Lennonjohtajathan kiinnittävät huomionsa tähän säikeeseen, kun se nousee ylös.

 

T: Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

:-[ aloitteleva pilotti :P No itse en näe mitään, ja kun koitan saada infoa Vatsimis:ta kaatuu FSbrowser siihen paikkaan! Eniten ehkä ottaa kupoliin se etten saa tietoa lennonjohtoalueista maailmalla? Kai olen sitten tuomittu "informaatio blokkiin" siihen saakka kunnes saan toisen tietokoneen käyttööni :thmbdn:

 

T: Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti näytönohjain on sellainen, etten voi ikkunoida FS:tä, joten en myöskään voi seurata mitä verkossa tapahtuu silloin kun olen itse lennolla!

 

T: Mika

 

Edit: en myös ole tottunut lähettämään plaania Vatsimiin ennakkoon! Lähetän sen SB:llä puolituntia ennen lennon alkua! Tämä johtuu siitä, että olen epävarma lahettämistäni tiedoista (on erilainen kuin Vatsim -kaavake). Joku tietty voisi tässäkin neuvoa?)

 

T: Mika

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti näytönohjain on sellainen, etten voi ikkunoida FS:tä, joten en myöskään voi seurata mitä verkossa tapahtuu silloin kun olen itse lennolla!

T: Mika

 

alt+tab?

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

alt+tab?

 

 

 

Ilmaisin asian väärin! FS kaatuu, jos sen laittaa ikkunaan (joskus onnistuu kerran, mutta kun palauttaa niin jää vain musta ruutu). Ajureita olen vaihdellut ja asetuksia myös, mutta kun ei, niin ei!

 

T: Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

:-[ aloitteleva pilotti :P No itse en näe mitään, ja kun koitan saada infoa Vatsimis:ta kaatuu FSbrowser siihen paikkaan! Eniten ehkä ottaa kupoliin se etten saa tietoa lennonjohtoalueista maailmalla? Kai olen sitten tuomittu "informaatio blokkiin" siihen saakka kunnes saan toisen tietokoneen käyttööni :thmbdn:

 

T: Mika

 

Voit valita jätätkö lentosuunnitelman pelkästään VACC:n FPL-listaan vai lähetätkö sen myös VATSIM:iin. Itse käytän edellä mainittua. Lennonjohtajat näkevät heti VACC:n etusivulta milloin on lentoja tiedossa ja voivat näin suunnitella omia lennonjohtovarauksiin samoille ajoille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En osaa tuohon sanoa mitään. Mutta en myöskään ymmärrä miten ongelmasi tähän nyt liittyy? VACC:iin voi lähettää sen plaanin, ennen kuin laittaa simua edes päälle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lähinnä tarkoitin sitä, että "file flight plan" -lomakkeissa kysellään tietoja, joita en osaa antaa. VACC -Finlandin lomakkeen osasin, koska siellä on ohjeet (linkit otsikoissa).

 

Lopputulos tämän lennon osalta:

 

Eurobook Error: 12 / Arrival airport 'VTBS' not found.

 

T: Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eurobookissa on vanhat datat, ajalta ennenkuin Bangkokin uusi kenttä tuli käyttöön joten ne datat ei tunne sitä siksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joten lennonjohtopyyntö! Lähtisin huomenna 6.6.07 paikallista aikaa klo 0900 HEL - BKK lennolle. Jos on jo lomalaisia?, ja kiinnostaa herätä aamulla ;D. Paluu tulee sitten tuohon koulutustapahtuman aikaan ylihuomenna, jollei vastatuulet myöhästytä liikaa.

 

T: Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lähinnä tarkoitin sitä, että "file flight plan" -lomakkeissa kysellään tietoja, joita en osaa antaa.

T: Mika

 

Mitäs sieltä on epäselvää?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistaakseni koneen varustus -kenttä ainakin (ei hajuakaan mitä siihen tulee laittaa). Katson uudestaan, kun kerkeen ja laitan kuvan....

 

T:Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No eipä siinä muuta epäselvää ollutkaan (joissain papereissa oli muistaakseni muitakin epäselviä kenttiä).

 

Tätä lentoa en siis voi muutenkaan bookata, koska VTBS ei ole kannassa.

 

Mitähän MD11 -koneen tapauksessa tuohon laatikkoon tulisi laittaa, jotta se menisi läpikin...?

 

[ attachment removed ]

 

T: Mika

 

Edit: RMK -kohtaan tulee: "REG/OHLGD SEL/DEFM OPR/VFINN COM/AGCS DAT/S RMK/TCAS DOF/070606 RVR/100", tostahan pitäisi jotakin selvitä, mutta kun ei ole oikein tietoa tuosta lihavoidusta kohdasta.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Mitähän MD11 -koneen tapauksessa tuohon laatikkoon tulisi laittaa, jotta se menisi läpikin...?

 

T: Mika

 

Edit: RMK -kohtaan tulee: "REG/OHLGD SEL/DEFM OPR/VFINN COM/AGCS DAT/S RMK/TCAS DOF/070606 RVR/100", tostahan pitäisi jotakin selvitä, mutta kun ei ole oikein tietoa tuosta lihavoidusta kohdasta.

 

Sellaisessa käsityksessä olen elänyt, että siihen tulisi koneen jättöpyörreluokka eli MD11/H

 

AGCS - YHTEYSJÄRJESTELMÄ (Air Ground Communication System)

Järjestelmä, joka mahdollistaa tiedon välittämisen ilma-aluksen ja maa-aseman välillä. Yhteysmuotoina voidaan

käyttää VHF -, HF- ja Datalink-yhteyksiä.

 

DAT/S tarkoittaa, että koneessa on sateliittivälitteinen datayhteys.

 

http://www.ais.fi/ais/aicb/B/B2005/B0042005.pdf Tuolta löytyy nämä, ja paljon muuta.

 

Tässä "prefile" plaanin teossa on se hyvä, että ei tarvitse laittaa kuin callsign SB:stä, niin se on siinä. Plaani ilmestyy sitten automaattisesti.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EFPO-EFKU 20:15 Local Time. Jos joku pääsisi Poriin tai sitten Tampereen Tutkaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep. Tosiaan illalla klo. 20-22 paikallista aikaa on ainakin Tampereen (efes) tutka, Helsingin tutka sekä Kuopion tutka miehitettyinä. Lentoja enää kaivataan!  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu, oli tosiaan mukavaa ja lentojakin riitti. Tänään NoDelayn yhteydessä Kuopiossa lennonjohtoa ainakin klo 1515-1700 UTC. Nyt jos koskaan on paikalla paljon lennonjohtoa ja paljon toisia lentokoneita, no delay.  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti tämä sopii tänne mutta: Haluaisin IVAO:oon mieluiten EFES:in johtamaan, syy: enkun harjoittelu eli semmonen johtaja joka ymmärtää huonoa enklannin ääntämystä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti tämä sopii tänne mutta: Haluaisin IVAO:oon mieluiten EFES:in johtamaan, syy: enkun harjoittelu eli semmonen johtaja joka ymmärtää huonoa enklannin ääntämystä.

Koska?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään