Guest akse--

ohjelmia mitä käytätte koneiden/maisemoiden tekemiseen

8 viestiä aiheessa

Gmax on se yleisin, sitten painttia väännetään milloin milläkin.

Niin, siis paintti tehdään FS:lle sopivaksi bitmapiksi ohjelmalla nimeltä DXTBmp. Painttia voi muokata sitten millä tahansa kuvankäsittelyohjelmalla, Paintista Photoshoppiin  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Abacus Scenery Apprentice for FS2002 ja mallintaminen ja mallien asettelu onnistuu loistavasti kys ohjelmalla ongelmitta FS9.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuonne scenery design faq:iin tai sitten vaikka Wikiin voisi myös alkaa lisätä FsX:ään liittyviä editoreja.  :)

FsXKML on hyvä työkalu jos haluaa muuttaa vesialueita tai lisätä esimerkiksi teitä. Lisäksi tuolla pystyy tekemään

mitä tahansa landclassia tai waterclassia sisältäviä polygoneja ja kaikkia mahdollisia exclude-polygoneja.  FsXKML perustuu Google Earthiin

sillä tavoin, että GE:n piirtotyökaluja käyttämällä määritellään halutut alueet tai viivat suoraan kuvien päälle ja seivataan

ne GE:n kml-formaattiin. Nämä kyseiset objektit on varustetteva vain tagilla, joka kuvaavat niitten simu-funktiota (landclass, waterclass jne.)

ja FsXKML osaa sitten luoda kml-tiedoston pohjalta simussa toimivan bgl:n. Olen itse käyttänyt tuota ja voin vakuuttaa, että FsXKML on hyvä.

Objektien (siis rakennukset jne.) pudotteluun maisemaan voi käyttää joko simun SDK:n mukana tulevaa varsinaisesti missioiden tekemiseen

tarkoitettua editoria  - se vain on vähän buginen - ja kääntää tuotokset bgl:iksi tiputtamalla ne bglcomp:iin tai sitten esimerkiksi Flight Onen

Instant Sceneryä. Jälkimmäisen käyttöliittymä tosin on vähän kökkö, koska se on tehty toimimaan myös FS2004:ssä.

Sitten on vielä työkalu nimeltä FsXPlanner, joka on cad-tyyppinen väline mm. lentokenttien tekemiseen. Tuota en ole vielä itse kokeillut.

Tuo on Java-softa ja olen suoraan sanoen vähän pihalla, mitä minun pitää asentaa, jotta sellainen toimii.

Niin ja GMax:hän toimii objektien mallinnuksessa tietysti myös FsX:ssä.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään