Guest Oranki

Kaiuttimet TV:seen/DVD-soittimeen ??

5 viestiä aiheessa

Elikkä homman nimi on seuraava...

Olen katsellut Verkkokauppa.com:in sivuilta kaiuttimia... Silmääni osui Ozaki DoToDot DT650-kaiutinjärjestelmä (5.1)... Onko tuollaisen järjestelmän liittäminen TV:seen tai DVD-soittimeen mahdollista ilman viritinvahvistinta tai edes ollenkaan... Muuten jos silmäänne sattuu jokin muu järjestelmä tuolta sivulta joka kuuluu samaa kategoriaan ja joka toimii TV:n tai DVD-soittimen kanssa niin ilmoittaisitteko kiitos...?

Eli siis mitä tuollainen kaiutinjärjestelmä vaatii toimiakseen TV:n tai DVD-soittimen kanssa... Minulla on jo DVD-soitin joten kotiteatterilaitteiston ostaminen tuntuu sekä hieman turhalta että kalliilta... Onko siis mitään tehtävissä, jos haluaa niin sanotun köyhän miehen kotiteatterin.. ?

Ja tässä siis kaiuttimet: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=1606

T. Kutvis

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En Ville tiedä köyhyydestäsi, mutta sen tiedän, että tuo kaiutinsetti on ns. p...eestä. Joten usko minua: laadukas äänentoisto ei ole rahasta kiinni, varsin asiallisia kaiutinpaketteja saa kohtuuhintaan. Itse vaihdoin juuri neljä vuotta sitten uusiin kaiuttimiin sarjan, jonka olin hankkinut 70-luvun alussa! Joten aikoinaan satsaamani hinta tuli kyllä kuoletettua... Hyvää ei saa IHAN halvalla, mutta sikahintojakaan ei kannata maksaa. Äänen merkitys leffoissa, peleissä jne. on TOSI tärkeä. Ja lopuksi: älä osta ikinä kaiuttimia kuuntelematta niitä, mieluummin omalla lemppari levylläsi tai DVD:llä. Siis "Olen katsellut Verkkokauppa.com:in..." ei riitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, no sanotaanko näin että en ollut noita kyllä ostamassa(esimerkki tuote se vain oli)... Lähinnä halusin vain tietää että onko tuollaisia ns. PC-kaiuttimia mahdollista liittää muualle kuin PC:hen...

Auttaakohan muuten asiaa se, että löysin jonkun vanhan vahvarin tosin se on jollekin cd-soitin/radio/audio-härvelille...

Kyllä tässä jotain keksitään... Jos sitte nämä "PC-kaiuttimet" eivät toimi siten, pitänee alkaa harkita sitten jotain kunnon järjestelmää ihan.... :)

T. Kutvis

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä se tulee halvemmaksi ostaa se kotiteatterivahvistin ja passiivikaiuttimet + mahd. aktiivisubbari, kuin siedettävälaatuiset aktiivikaiuttimet, jotka voisit virittää suoraan soittimeen kiinni. On se vahvistin ja kanavien hallinta oltava niissä kuitenkin.

Kunnolliseen ääneen päästäksesi yli 2 kaiuttimen kokoonpanossa sinun on yleensä säädettävä kaiuttimien tasoja ja myös viiveitä, ellet saa täysin kaiuttimien ehdoilla sisustaa (eli laittaa kaikkia pönttöjä täsmälleen yhtä kauas korvistasi). Tämä tehdään vahvistimessa.

Sitä paitsi, on/tulee niitä äänilähteitä aina muitakin kuin DVD-soitin. DVD:n lisäksi digivirittimestä ja tietokoneesta saa digitaalisena äänen vahvarille, ja analogisia lähteitä on useimmilla ainakin videonauhuri vielä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äänen merkitys leffoissa, peleissä jne. on TOSI tärkeä.

- Itelle ei noissa gategorioissa äänellä ei ole muuta virkaa, kuin perusmerkitys, kun taas laadukkaassa musiikissa äänentoisto näyttelee pääosaa, elikkä onnistuessaan lähentelee taivaallista infernoa ja jonka huomaa jolun yrittäessä tahtomattaan pystyyn, sekä tuolin noustessa jonkun verran ilmaan kuuntelijoineen. Seiska point one hyvillä oheislaitteilla, tahtoo aiheuttaa moista, jota kossu kylläkin vähän tasaa, vaikkei ehkä sovikaan yhtälöön.. No ehkä näin kesälomalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään