Guest Arnoldi

QNH-asetusten kanssa tullut ongelmia

9 viestiä aiheessa

Moi

Elikkä sellaista ongelmaa tällä kertaa on alkanut ilmetä tuolla IVAO:n puolella, että kun laitan paikan, jossa lennän QNH:n mittareihin, niin korkeus ei sitten täsmääkkään tutkan kanssa. Olen tämän itsekkin tsekannut IVAC:n (lennonjohto-ohjema) kautta.

Mutta kun laitan sitten standardi 1013 asetuksen, niin se täsmää tutkan kanssa. Kuitenkin kun olen siellä kentällä, niin saan  sen paikallisen QNH-asetuksen paikalleen tuolla b-napilla. Eli jossain joku on häikkänä. Kerran jo resetoin simulaattorin asetukset, mutta sekään ei auttanut ja olen myös tutkaillut IVAP:in asetuksia, enkä tiedä mikä siellä voisi aiheuttaa tätä..

Ongelma olisi kiva saada jotenkin ratkottua, muuten ei verkkolentäminen täälläpäin jatku ennenkuin saan tuon ratkaistua..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikäs kone kyseessä? Itselläni VATSIMin puollella samainen ongelma, kun lennän PMDG 737-sarjalaisella. Kun QNH esimerkiksi 995, niin johto näkee minut 600 jalkaa korkeammalla kun pitäisi olla. Johdon mittarit siis oikeassa, ei aina ILS saa kone kiinni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin oikeissa koneissa transponderin korkeuskoodain lähettää QNE-korkeutta (1013mbar) aina.

//T

Kas, sittenhän tuo toimii ihan oikein. En tiennytkään tästä, aina sitä oppii uutta :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin oikeissa koneissa transponderin korkeuskoodain lähettää QNE-korkeutta (1013mbar) aina.

Joo mutta kyllä tuo tutkasofta minun nähdäkseni osaa muuntaa sen QNE->QNH:ksi.

Jokatapauksessa ainakin eventissä huomasin jos kone lensi 5000-jalassa standardiasetuksella jolloin tutkalla korkeus oli 4400 ft....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo mutta kyllä tuo tutkasofta minun nähdäkseni osaa muuntaa sen QNE->QNH:ksi.

Jokatapauksessa ainakin eventissä huomasin jos kone lensi 5000-jalassa standardiasetuksella jolloin tutkalla korkeus oli 4400 ft....

IvAp lähettää 2 eri korkeutta, oikean ja QNE-korkeuden. Oikeaa tarvitaan vaan onlinedataan, tutkaohjelma käyttää jälkimmäistä. (sisäpiirin tietoa ;D)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään