Guest SavoTeem

FSX Koneiden maalaaminen

8 viestiä aiheessa

Aloittelija kysyy miten maalata FSX vaikka default koneita kun tietääkseni DXTBmp ja maksullinen FS Repaint ovat vain 2002 ja 2004 versioille? Voisitteko ehdotella keinoja...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aluksi DXTBmp:llä käännät "normaaliin" muotoon. Sitten avaat tiedoston millä tahansa kuvaeditorilla, jonka käytön hallitset. Käännät kuvan peilikuvaksi ja eikun maalailemaan! Kannattaa käyttää kerroksia hyödyksi, niin on helpompi kumittaa ilman, että itse koneen tekstuurit vaurioituu. FSX Default koneet on kyllä aivan karseita, eikä niiden maalaamista kannata aloittelijan yrittää.(Mulla on 2 enemmän tai vähemmän hyvin maalattua defua.) Kaikki riippuu tietenkin, millaista jälkeä tavoittelet.

Haulla löytyy se opas. Itse en muista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos oikein paljon. Pääsin nyt alkuun koska olen maalaillut aikaisemmin FS2002 koneita mutta tietenkin mieluummin ihastelee omia teoksiaan FSX  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

yksi asia vielä... Voisiko jo ostamaani FS Repaint ohjelmaa hyödyntää millään tavalla ettei olisi turhaan mennyt tuo raha?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja mihin muotoon tallennan muokkaamani FSX koneet DXTBmp:llä että ne sitten näkyvät simussa oikeanlaisilta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja mihin muotoon tallennan muokkaamani FSX koneet DXTBmp:llä että ne sitten näkyvät simussa oikeanlaisilta?

Muoto on DDS ja tarkempi formaatti (löytyy sieltä valintalistasta) on joko DXT5-pakattu tai

sitten täysi 32-bittinen (888 32 Bit). DXT5-pakatut tekstuurit ovat tavallisimpia ja vievät

paljon vähemmän tilaa kuiin 32-bittiset. Kannattaa vähän katsoa itse lopputulosta, ennen kuin

päättää kumpaa käyttää, DXTBmp:ssä on tuohon esikatselutoimintokin.

Tuo DTX-pakkaus nimittäin saattaa tapauksesta riippuen aiheuttaa tekstuuriin pieniä muutoksia, jotka joskus

eivät haittaa, mutta itse jouduin juuri meneillään olevassa projektissani tekemään päätekstuurin

32-bittiseksi, koska DXT aíheutti liikaa ongelmia.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt kun yritän tallentaa muutokseni DXTBmp ymmärtämään muotoon( DXTBmp ymmärtää photoshop tiedoston mutta näyttää sen tosi pienenä ja kun tallennan sen DDS ja simussa koneen tekstuurit näyttävät epäselviltä) Käytän Adobe photoshop 5.0.

Kaivataan apuja...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä tallennan paintit photarissa bmp-muotoon, avaan DXTBmb:ssä ja tallennan esim. DXT3 32 bit-muotoon. Toimii mulla ainakin. Tallennan paintit toki myös psd-muotoon jolloin tarvittaessa muutokset on helppo tehdä.

-Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään