Guest Welmu

FsX tekstuurit ja kromi

4 viestiä aiheessa

Olen tässä tekemässä yhtä painttia (kuvia kyllä vielä tulee) erääseen FsX-koneeseen ja siihen pitäisi saada yksi osa metallin väriseksi - tai kromiksi, miksi tuota sitten nimittääkin.

Ongelma vain on, etten osaa tehdä tuollaista.  :-[

Eli yksinkertainen kysymys: miten tuollainen metalliinvärinen paintti oikein tehdään? Olen ymmärtänyt, että FsX

osaisi jotekin automaattisesti tehdä sen "kromauksen", mutta miten se saadaan aikaan?

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös sen saa ihan vain lisäämällä alpha channelia? ???

FsX:ssä ei saa. Siinä on nuo erilliset specular-tekstuurit, jotka kontrolloivat kiiltoefektejä.

Oikeastaan saan kyllä jonkun koneen osan kiiltäväksi tuota spec-tekstuuria ja sen alfaa käsittelemällä,

mutta ongelmana on edelleen sen kromatun ulkonäön saaminen. Jos kyseinen osa on maalattu harmaalla,

tulos on tällä hetkellä kiiltävä harmaa, ei kromi. Eli eikö simu teekään automaattisesti sellaista täysin heijastavaa

pintaa mitenkään, pitääkö minun maalata se metallipinta varsinaiseen tekstuuriin?

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei tämä nyt ihan niin yksinkertaista ollutkaan, kyselin tuota FsDeveloperissa ja tässä saamani vastaus:

That depends on whether the model was compiled with FS9 MakeMDL.exe or with the new FSX X2MDL.exe program.

If the model is FSX compiled, then yes, special Property settings for the Material must be enabled for it "Chrome" to display properly. There are two ways Reflection map values can be displayed in-game. The material settings in allow users to define whether those Alpha channel values are used to generate either a “gloss” or a “chrome” effect. The “gloss” algorithm takes the per-pixel values of the diffuse and environment maps and adds them to generate an end result pixel value which always ends up being lighter than the original value. This is useful for painted surfaces which would look less like chrome and more like a shiny surface.

Bill Leaming

3d Modeler Max/GMax

C & XML Gauge Programmer

Eaglesoft Development Group

http://eaglesoftdg.com

Kyseinen kone, jolle olen painttia tekemässä on Aerosoftin BeaverX ja todennäköisesti kyse on juuri siitä, että se on käännetty

uudella makemdl:llä, mutta tekijät eivät ole pistäneet spinneriä varten - jota siis yritän maalata kromiseksi - tuota

kromiefektiä päälle. Täytyy sitten tyytyä tekemään jonkinlainen harmaa kiiltävä spinneri.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään