Mika Koso

Uusi äänikortti

9 viestiä aiheessa

Hei,

Olen ajatellut uusia vanhan Soundblaster Live! 5.1. korttini, joka tuntuu olevan hieman ongelmallinen Windows XP ympäristössä. Varmaan siksi, että on tehty lähinnä kai Windows 98 ympäristöön. Olen tässä katsellut Soundblasterin Audigy ZS:ää, mutta onko muita hyviä ideoita? 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paljon hyvää olen kuullut tuosta (Creative) E-MU 0404 kortista. Siinä ainakin liitäntöjä ja laatua piisaa. Hintahan on tietysti melko suolainen 137euroa (verkkokauppa).

Itse olen kahtellut sitä mahdolliseksi uudeksi äänikortiksi. Tällä hetkellä käytän emolevyn integroitua, kun vanha kortti hajos. :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minkälaisia ongelmia SB 5.1 live playerissä?

Itselläni pelittää muuten täysin moitteetta (XP:n omat ajurit), mutta FS- ympäristössä ongelmia riittää. Ajureitakaan ei Creativelta ole juuri löytynyt (ainakaan toimivia), joten kun ostin uuden emon niin luulin pääseväni ongelmasta (äänikortti integroituna). Vaan toisin kävi! Muuten toimii hyvin, mutta FS:ssa lennonjohto puuroutuu ja kaikuu ja äänet tilttaavat lennolla (viimeksi 2min) jonka jälkeen meno jatkui taas pätkivänä! Eli itsellänikin taitaa tulla uuden hommaus! Sitten vielä pisteenä iin päällä se, että PSS:n bussia kun katsoo ulkoapäin kerrankin niin äänet sekoaa täysin koko loppulennon ajaksi. Uskomattomia efektejä kuulee SB LIVE 5.1 jyrää....

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeiltu on!

Itseasiassa tuo patsi ei edes löydä asennettuja ajureita (vaikka on asennettu). XP:lle tehdyt ajurit kyllä toimivat, mutta äänet saa veivata täysille eikä sittenkään kovin lujalla ole. Muistaakseni aiheutti myöskin "kipinöintiä" FS2002:sessa.

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Halpisäänikorttien (eli myös halpisemoihin istutettujen) ajureiden kanssa kiinalainen ohjelmisto- ja tuotteistamisosaaminen näkyy vallan kaameimmillaan. Sanoisin, että helpoimmalla pääsee, jos hankkii ja asentaa romukaupasta jonkin SoundBlasterin 4-5 vuotta vanhan PCI-äänikortin (mm. es1370/-71 piireillä) ja asettaa XP:n ohjauspaneelistä äänet siihen kiinni. XP tunnistaa natiivisti tämän laitteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Minkälaisia ongelmia SB 5.1 live playerissä?

Kun asennat Creativen sivuilta ohjeita noudatten nämä XP-driverpatchit (2 kpl), niin homma lähtee pelittämään. Ainoa vaan, että EAX-äänimaailma ei oikein toimi hyvin. Olen pistänyt tilaukseen Audigy 2 ZS bulk-version, mutta näyttää olevan toimitusongelmia mm. verkkokaupassa. Onko Terratecin kortit muuten hyviä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään