Guest vanhaevinrude

Anteeksipyyntö (Finnair 626)

10 viestiä aiheessa

Olin tänään ivaossa lentämässä lentoa efou-eftu. Jossain vaiheessa tietokoneeseeni tuli jotain ongelmaa, ja en saanut radioliikenteestä mitään selvää, koska äänet alkoivat pahasti katkeilemaan. olin liikkeellä siten, että itse käytin tekstiä mutta vastaanotin ihan äänen kanssa. Sitten kun lähestyin korkeuden vähentämishetkeä en saanut tekstillä yhteyttä tampereen keskukseen, vaikka yritin useita kertoja. radioni oli siis täysin mykkänä, vaikka kanava oli kohdallaan. Päätin kuitenkin jatkaa lentoa suunnitelmani mukaisesti koska käsittääkseni oikeassakin ilmailussa tehdään samoin jos tulee radiohäiriö, jatkoin lentoa ja vähensin korkeuttani ja tein lähestymisvalmisteluja, kunnes radio heräsi uudestaan, mutta todella pahasti pätkien, en kertakaikkiaan saanut selvää siitä, mitä ystävällinen lennonjohtaja minulle yritti sanoa. Tekstiä sain lähetettyä mutta puheesta en saanut katkeilemisen takia mitään selvää. Tein sitten päätöksen, että poistun verkosta, vaikka lentoni oli kesken. Koska en pystynyt kommunikoimaan ja lisäksi koko peli tuntui pahasti takkuilevan koneessani. Pyydän anteeksi tapaustani. Ja Yritän kaikkeni että tämänlainen sählääminen ei toistuisi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tosiaan minunkin on pitänyt kysyä, että mitä koneen hidastelu, eli "takkuaminen" sekä myös verkkoyhteyden hidastelu vaikuttaa verkkolentämiseen?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tosiaan minunkin on pitänyt kysyä, että mitä koneen hidastelu, eli "takkuaminen" sekä myös verkkoyhteyden hidastelu vaikuttaa verkkolentämiseen?

 

No jos simu kirjamellisesti tökkii, niin silloinhan se ei tutkaruudulla liiku mihinkään. Myöskin verkkoyhteyden katkeilu aiheuttaa sen, että häviät verkosta. Sinänsä pelkkä hidastelu ei pitäisi vielä aiheuttaa haittaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terveisiä lennonjohdosta.  :)

 

Ei tule pelästyä moista tapahtumaa, yhteyksien kanssa ollaan tekemisissä ja näiden kanssa on joskus ongelmia. Eikun vaan rohkiasti uudestaan harjoittelemaan.

 

Tv. Jukka P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo teidän lennonjohdon yhteyskään ei ollut kovin häävi myöskään. Ääni pätki jonkinverran sekä lj:n "vastaukset" tulivat melko myöhään tuosta hitaudesta johtuen..Eli tuostakin saattoi tuo sinun ongelma osittain johtua.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä otti päähän äsken  >:( Lento EFHK - KJFK sujui ongelmitta aina laskuun saakka, mutta pyytäessäni rullausohjeita terminaaliin 9 katkesi koko yhteys. Dia show alkoi, ja päättyi vasta kun suljin SB3:sen, jonka jälkeen onnistui rullaus KO. terminaaliin :thmbdn:

 

T: Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Heipähei!

 

Tosiaankin, vikaa on ollut myös täällä lennonjohtajien päässä.

Tällä hetkellä IVAO Finlandin henkilökunta on Joensuussa Liperin Leveälahden rannassa mökillä viettämässä yhteistä aikaa.

Lennonjohtopalvelu IVAO:n verkossa täältäpäin toimii täysin langattoman GPRS -yhteyden sallimissa rajoissa.

 

 

Terveisin,

Simo Pietikäinen

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli tässä mieleeni, kun analysoin tämänpäiväistä sähläystäni, että jos radio menee lennon aikana täysin mykäksi, niin mitä suosittelette siinä tilanteessa tekemää? Pitäisikö suosiolla poistua pelistä, vai suositteletteko jatkamaan lentoa täysin suunnitelman mukaisesti ja laskeutumaan kohdekentälle?. Oman harkittani mukaan, jos ainoastaan radio menee mykäksi, mutta peli muuten toimii, niin jatkaisin lentoa kohdekentälle asti. Mutta olisi mukava kuulla asiasta lennonjohtajien mielipiteitä :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, koodi 7600 jos lähetetään tai vastaanotetaan "sokeana". En sitten tiedä kuinka moni lennonjohtaja huomaa ruudultaan jos kyseinen koodi on transponderiin laitettu. Sen jälkeen lennonjohtaja näyttää tornista erilaisia valomerkkejä tilanteeseen nähden, esimerkiksi jatkuvaa vihreää valoa jolloin kone on selvä laskuun. Tätä ei kyllä ole valitettavasti mallinnettu VATSIMiin. ;D

 

Tota ei ihan suinpäin kannata ruveta koodaamaan tota 7600 meinaan muistaisin että se oli jommassakummassa verkossa automaattisesti disconnectamisen syy. En nyt ole varma mutta ainakin jossain vaiheessa tällainen oli. En nyt, johtuen hitaasta grps-yhteydestä, pääse tätä tieto tarkastamaan. Käytännössähän teksti toimii aina. Siihen tuo automaattinen yhteydenkatkaisu (jos sellainen vielä on) oli perusteltukin.

 

Mutta kyllä lennonjohtajalle tulee tagin yhteyteen punasella tekstillä COM FAIL tai jotain vastaavaa.

 

- Aki

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Turhaa mitään 7600 -koodia alkaa vääntelemään, koska sitten käytetään tekstiä jos voice tökkii jne. Ja jos tietokone itsessään alkaa tökkiä niin sitten kannattanee purkaa yhteys, laittaa kone kuntoon ja sitten yrittää uudelleen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään