Mikko Sokero

Kuka on lentänyt Concordella?

17 viestiä aiheessa

Nyt tällainen erikoinen kysymys, johon on helppo vastata. Kuvapuolella "todiste" omasta lennostani AF:n Concordesta. BA:n tägi siis varastettiin...

Äh, kuvapuolelle tää tuli... Jos moderaattorit haluavat, siirtäkää tämä haluamaanne paikkaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen Käynyt sisällä kun olin New Yorkissa olin silloin siellä Uss intrepid aluksella siellä oli myös paljon muita hiemnoja lentokoneita. :) :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Standstedt:n lentokentän museossa olen kävellyt Concorden matkustamon läpi.

Kone on ilmeisesti Duxfordin Imperial War Museumissa? Onko lentokentältä millainen matka ja yhteydet tuonne museoon?

-Tero-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kone on ilmeisesti Duxfordin Imperial War Museumissa? Onko lentokentältä millainen matka ja yhteydet tuonne museoon?

-Tero-

Joo, tuli virhe: kun kirjoitin Stanstedt, tarkoitin Duxford ja museo on tosiaan Imperial War Museum. Lensin Tampereelta Standstediin ja sieltä junalla Lontooseen. Lontoosta matkustin junalla Cambridgen asemalle, josta bussikuljetus Duxfordin lentokentälle. Suorista yhteyksistä Standstedista Duxfordiin (Cambridgeen) minulla ei ole tietoa.

Se Duxfordin lentokenttä on ehkä paras ilmailuaiheinen paikka, missä olen ikinä käynyt. Museoita siellä on useampia. Hyvällä tuurilla voi nähdä toisen maailmansodan hävittäjiä ilmassa. Oli mielenkiintoista seurata, kun mekaanikot laittoivat lentokuntoon LA-7:aa. Kaiken kruunasi kierros DeHavilland Dragon Rapidella, samanlaisella, jolla pikkupoikana olin ensimmäistä kertaa ilmassa. Oli ohjaajalla hehtaariohjaimet, polkimetkin tosi kaukana toisistaan. Niitä hän vatkasi kuin kangaspuita Duxfordin tinttisessä säässä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaiken kruunasi kierros DeHavilland Dragon Rapidella, samanlaisella, jolla pikkupoikana olin ensimmäistä kertaa ilmassa. Oli ohjaajalla hehtaariohjaimet, polkimetkin tosi kaukana toisistaan. Niitä hän vatkasi kuin kangaspuita Duxfordin tinttisessä säässä.

Ei sulla mikään vaatimaton "ensi-ilmailukone" olekaan. Itselläni se taisi olla Convair ja samana päivänä DC-8.

Ja tuo "vatkasi kuin kangaspuita" -lause varmasti kuvaa toimintaa kyseisen DeHavillandin ohjaamossa. En ollut kuullut moista lausetta pitkään aikaan. Perheenjäseneni katsovat minua kuin hölmöä kun hihittelen koneella... Pieni lause oikeassa paikassa voi pelastaa päivän!  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käynyt etuosassa, joka on Bristolin kaupunginmuseossa, seudulla on yhteys Concorden mottoreihin. Paikassa myös runsaasti muita lentoalusten voimanlähdeitä eri aikakausilta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Melko lähellä Luxemburgin rajaa näyttäisi olevan, siis vähän syrjässä. Kaiserslautern lienee jalkapallon ystäville tuttu nimi.

Olisiko lähin isompi lentokenttä Köln vai Frankfurt? Tai toki Luxemburg....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lennetty on. Lontoosta BA lla Nykkiin..... Voin sanoa että elämys vailla vertaa.

Tai siis matkustettu...tuskin lennetty kuten ylempänä on todettu. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Melko lähellä Luxemburgin rajaa näyttäisi olevan, siis vähän syrjässä. Kaiserslautern lienee jalkapallon ystäville tuttu nimi.

Olisiko lähin isompi lentokenttä Köln vai Frankfurt? Tai toki Luxemburg....

Luxemburg lienee lähin kohtalaisen suuri. Trierin kaupungista ei ole pitkää matkaa. Suositeltu reittivaihtoehto suomesta on Ryanairilla Hahniin.

On muuten poikkeuksellisesti yksityinen museo! Tahtoo samanlaisen....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Danke !!

Nyt alkaa hahmottumaan sijainti :D  Sinne menen heti, kun lakkaan köyhtymästä (siis ei koskaan) :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään