Tero Lähdesmäki

Kommentteja Näytöstä?

11 viestiä aiheessa

Tilasin tuossa juuri uuden näytön tuon vanhan 17" tilalle.

Uusi näyttö on Viewsonicin E92F+SB, 19 tuumaa. Onko jollain kokemuksia ko. näytöstä? Vielä ehtisi kai vaihtaakin, kun verkkokaupan sivuilla oli seuraavan erän tulopäiväksi merkattu 5.3.2004.. ;D

Yllättävän vähän reviewejä netistä löytyy, eli lienee kysessä aika tuore malli...mutta onko tarkempaa kokemusta jollain?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve.

Enpä osaa tuohon oikein mitään sanoa. Paitsi että halpahan tuo on. Mulla on nyt tässä pöydällä kaksi kuvaputkea 17" ja 19", joista suuremmalla Samsung:lla etupäässä tulee surfattua.

Olen tässä kypsyttänyt jonkun aikaa pientä päivitystä, vaikkei noissa mitään vikaa ole. Käytössä on siis kaksi täyttä pc:tä kaikkine romuineen. Siirryn luullakseni littunäytöön ja samalla museoin toisen pc:n kokonaan. Tai sitten jätän tft väliin ja siirryn suoraan kannettavaan/raahattavaan.

Oli miten oli, kuvaputkinäyttöjä en enää osta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Littunäyttöä minäkin olen tässä harkinnut, mutta tällä hetkellä niissä tuntuu olevan todella huono saatavuus. Ja tuon huonon saatavuuden seurauksena hinnat ovat selvästi nousussa. Ja vielä kaiken lisäksi oikean merkin/mallin valinta tuntuu olevan Mission Impossible. Yhdessä testissä joku näyttö on paras ja toisessa testissä sama näyttö lytätään maanrakoon. Samaten eri rautafoorumeilla joku kehuu yhtä näyttöä ja toinen toista ja kolmas haukkuu molemmat. Eikä noita pääse oikein omin silmin missään näkemäänkään, ainakaan siten että olisi monta ehdokasta vierekkäin.

Minulla on ollut harkinnassa ainakin seuraavat:

Hitachi CML174SXWB

Viewsonic VP171S

Hyundai Q17S

LG L1715S

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

LG L1715S

Hyvä vaihtoehto on myös LG L1710S tai M. Noita on firmassa useita ja kuva on kyllä kerrassaan hyvä. Hinnat pyörii suurinpiirtein samoissa kuin tuolla 1715:llä. Verkkokauppa.comssa noita oli muistaakseni näytillä ja pääsi oikein vertailemaan. 1710:n ostaisin, jos nyt pitäisi uusi näyttö hommata.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Verkkokauppakommissa on Hercules ProphetView 920, se käyttää samaa paneelia kuin Hyundain näytöt (20ms vasteaika) ja se oli kuukausi sitten satasen halvempi kuin Hyundain vastaava, n. 430€, nyt vähän kalliimpi saatavuusongelmien takia. Siitä puuttuu DVI --> kuva näkyy DVI liittimestä adapterin avulla. DVI versiota en ole löytänyt Suomesta, mutta tämänkin kuva näkyy ja näyttö pelittää ja on komea kuin mikä (musta).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, littunäyttöjen (itse sen näyttökomponentin) valmistajilta viedään käsistä kaikki mitä ehtivät tehdä, ja merkkiläppärien valmistajat ovat ilmeisesti vähän enemmän tasa-arvoisia tuotantoeriä jaellessa, joten töllönvalmistajilla on tällä hetkellä hiukan saatavuusongelmia tärkeimmän komponenttinsa kanssa. Uusia tehtaita on kyllä tulossa. Jos siis vanha töllö välttää vielä, niin nyt ei ole ehkä kaikkein otollisin aika mennä littuun ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, littunäyttöjen (itse sen näyttökomponentin) valmistajilta viedään käsistä kaikki mitä ehtivät tehdä, ja merkkiläppärien valmistajat ovat ilmeisesti vähän enemmän tasa-arvoisia tuotantoeriä jaellessa, joten töllönvalmistajilla on tällä hetkellä hiukan saatavuusongelmia tärkeimmän komponenttinsa kanssa. Uusia tehtaita on kyllä tulossa. Jos siis vanha töllö välttää vielä, niin nyt ei ole ehkä kaikkein otollisin aika mennä littuun ;)

Totta höpäjät. ;D

Eikä minulla ollutkaan tarkoitus huomenna hypätä kauppaan, saataa siirtyä vielä pitkäänkin, näkee sitten.

Toinen juttu vielä minkä olen päättänyt toteuttaa siinä littunäytön ostossa, en suostu ostamaan enää näyttöä jos en näe sitä itselle tulossa olevaa kipaletta toiminnassa. Ei niin, että näissä minun nykyisissä olisi jotain vikaa, päinvastoin, mutta noissa TFT näytöissä, tai litteissä yleensäkin, tuntuu olevan, enemmän tai vähemmän, ongelmia pimeitten pikseleitten kanssa. Ainoa konsti on vaatia kaupassa myyjää avaamaan se laatikko ja kytkemään se käyttöön siinä liikkeessä. Mikäli näyttö miellyttää niin ei muuta kun takaisin lootaan ja kassan kautta kotiin.

Jos myyjä ei suostu avaamaan lootaa ja kytkemään sitä käyttöön kannataa kävellä seuraavaan liikeeseen. Tämä on ainoa konsti millä pystyy vaikuttamaan, jälkeenpäin on turha rutista.

Kannataa vielä huomioida sekin, että nämä ns. "määräykset" siitä paljonko pimeitä pikseleitä saa olla, ovat valmistajan itsensä asettamia, ei niistä ole mitään sitovaa yleismaailmallista normistoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enpä osaa tuohon oikein mitään sanoa. Paitsi että halpahan tuo on.

Aika tärkeä ominaisuus meikäläiselle. ;)

Tuli tuossa tieto että ainakin 2viikkoa, todennäköisesti pitempään menee Viewsonicia odotellessa. Rupesin jo miettimään tuo "kakkosvaihtoehtoa", eli Samsungin Syncmaster 957MB. Onko kokemuksia siitä? Kumpi lienee turvallisempi valinta? Hinnassa ei juurikaan ole eroa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei juuri noista malleista, mutta yleisesti ottaen sekä Viewsonicin että Samsungin töllöt ovat ollet hyviä. Ei ole yhtään hajonnut eikä käynyt kuvaltaan rupiseksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika tärkeä ominaisuus meikäläiselle. ;)

Tuli tuossa tieto että ainakin 2viikkoa, todennäköisesti pitempään menee Viewsonicia odotellessa. Rupesin jo miettimään tuo "kakkosvaihtoehtoa", eli Samsungin Syncmaster 957MB. Onko kokemuksia siitä? Kumpi lienee turvallisempi valinta? Hinnassa ei juurikaan ole eroa.

No, mulla on tämä vähän vanhempi malli NF Samsungista ja on hyvä. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo sen verran vielä että tuon Samsungin saisi vaikka heti tuolta liikkeen hyllyltä. Mietin tässä nyt vaan, että odottaako tuota Viewsonicia vai ostaakko heti se Samsung... ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään