Guest Jukkis

EFHP

15 viestiä aiheessa

Tällä viikolla puraisi pieni mallinnuskärpänen, ja sutasin tuosta Haapavedestä tällaisen raakileen (hehe, paljon muuta ei ole luvassakaan). Osaisikos joku valaista miksei annotator auta puiden luomisessa, tai mikä ne mahtaa poistaa. Metsää pitäisi kaiken järjen mukaan olla hallien lähellä vaikka kuinka.  Niin ja toinen juttu vielä, nuo vuodenaikatekstuurit kentän pintaan, mitenkäs niitä .asm tiedostoja pitikään ronkkia, olisko kellään mallisorsaa tallessa. Omat EFLA sorsat ovat jo kadonneet näiltä osin :P

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä on hieno! :o

Mutta pulmassa en voi auttaa kun olen itse vielä opettelemassa Gmaxin käyttöä. :thmbdn:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kivalta näyttää :P Millä teit tuon pohjan? Jos teit gMaxilla ja modasit sen ground polyksi fsdeveloperista löytyvällä pienellä koodin muunnoksella niin se lanaa autogenit maan tasalle.

 

Autogenit pysyvät ehjänä kun seuraava koodi korvataan:

 

OBJECT_0_START label word

    IFIN1      OBJECT_0_FAIL, image_complex, 2, 32767

    ADDOBJ      OBJECT_0_SCALE

    SHADOW_CALL OBJECT_0_SCALE

OBJECT_0_FAIL label    BGLCODE

    BGL_JUMP_32 OBJECT_0_END

OBJECT_0_SCALE label    BGLCODE

 

tällä näin:

 

OBJECT_0_START label word

    ADDCAT OBJECT_0_SCALE, 8

    INSTANCE_CALL  R, 0, 0, 0

    BGL_JUMP_32 OBJECT_0_END

R label word

    BGL_RETURN

OBJECT_0_SCALE label    BGLCODE

 

Noihin vuodenaikoihin löytyy hyvä ohje täältä:

 

http://www.fsdeveloper.com/wiki/index.php?title=Seasonal_textures

 

Tuolla ihan alimmaisena on tuo Better Seasons osio jossa saa päivän tarkkuudella noita vuodenaikoja asetettua :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos Mikko. Voiko noita autogenejä peittää joku muukin kuin tuo mainitsemasi muunnoskuvio? Juuri noin olin sen tehnyt. Kentän toiseen päähän puut tulivat kun hieraisin .asm filun kuntoon esittämälläsi tavalla. Tästä päästä puuttuvat edelleen. Kjummallista.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Miksi simulaattorin karkkivärit ei normaalisti ole läheskään tätä luokkaa...  ;) Pitää vielä tuo HW versio duunata, eihän tuosta talvesta mitään talvea tullut.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos Mikko. Voiko noita autogenejä peittää joku muukin kuin tuo mainitsemasi muunnoskuvio?

 

Hömh... liian isot excludet? Muutitko kaikille muillekin ground polyille tuon mainitsemani koodinpätkän (baanat yms)?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaikille muille paitsi rakennuksille. Ne on omassa BGL:ssään, mutta taitaapa nekin tasoittaa. Pitääpä kääntää nekin uudelleen.

 

Puiden puuttuminen oli sikäli tuosta kiinni, että nuo scenet poistivat "default" puut. Nyt kun käänsin tuolla tavoin, default puita tupsahteli pitkin kenttää, mutta annotatorilla tehdyillä alueilla ei edelleenkään ole puita. Toisaalta joistakin rakennuksista tulee näin osin läpinäkyviä...  käänsin takaisin. Toimiikohan koko annotator.exe noiden kuvien pohjalta? Tässä projektissa kun en ole tehnyt maisemaa "Niagara Falls" tyyliin, vaan ihan omilla polygoneilla jotka on leipastu suoraan default maiseman päälle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt näyttää vähän paremmalta. Ei niitä FS:n default puita tuonne annotator.exe:llä saanut, joten väsäsin itse puut gmaxilla. 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nuo kentän ympärillä olevat puut eivät näytä oikealta. Ne on liian isoja ja niitä on liian harvassa, jos minulta kysytään. Olikos siinä mun kuvapaketissa mukana miten paljon niitä ilmakuvia? Niistä kyllä näkee, millaista puustoa pitäisi missäkin kohtaa olla...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep, olihan siellä toki ilmakuvia joista haavat erottuivat. Minulla vaan ei ollut juurikaan lehtipuista kuvia joten käytin mitä omista kuvakirjastoista löytyi, jotta sain metsää ympärillle. ;)  Lomakin loppui just ja aika näihin, joten korjausta tuohon ei ole suunnitteilla.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos! Hieno!

 

Jostain syystä n. puolivälissä kiitotietä (30) aina tyssä Crash! Object collision. Muutettu prioriteettia skenekirjastossa ja buuttailtu.

 

Mikä neuvoksi?

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Puut lähestymisessä vähän haittaa...

 

Toivottavasti sieltä löytyy joku "puut*.*" tai "trees*.*" tiedosto, jonka deletoimalla puut saa pois? Tuo on nimittäin sinällään harmi, että kun oikeasti siellä ei tosiaan ole puista minkäänlaista haittaa.

 

Jostain syystä n. puolivälissä kiitotietä (30) aina tyssä Crash! Object collision.

 

Voisikohan tuohonkin löytyä syy puista?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oho, satunnaista crashiä näkyi syntyvän sekä rakennusten että puiden kera. Kummallista kyllä noissa paikoissa ei sorsatiedostoissa ole sitten niin mitään.  Käänsin molemmat BGL-tiedostot siten ettei noihin objekteihin törmää, eipä puut tai tönöt haiittaa :P, tylyä vaan että nyt pääsee niistä läpi. Korjattu versio tiedostokirjastossa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään