Jarmo Stenvall

[FSX] gmax tekstuuri probleema

5 viestiä aiheessa

Morjens taas kaikille! ;D

Minä taas kyselisin hieman neuvoa, kun eteeni tuli ongelmia noide tekstuurien kanssa.  :P

Eli, sain kylläkin tekstuurit paikoilleen gmaxilla, mutta itse pelissä ne ovat osittain persiillään. Mahtaakohan joku tietää että miksi?

kuva gmaxista:

gmaxkuva.jpg

Kuva simusta:

simukuva.jpg

Tuossa vasemmassa alalaidassa olevan rakennuksen tekstuurit ovat samat kuin tuon oikealla puolella olevan, vaikka gmaxissa ne on kohdallaan.

Olen tehnyt nuo rakennukset samaan tiedostoon, mutta kaikki rakennukset ovat kuitenkin eri objekteja. Jokaiselle eri talolle on tarkoitukseni käyttää eri tekstuuritiedostoa. Vai käykö tässä niin, että joudun joka helv**** rakennuksen tekemään, exporttaamaan ja asettelemaan simuun erikseen?  :-\  Toivottavasti ei, kun simusta puuttuu se surullisen kuuluisa asetin!

Terveisin:  Jarmo

Edit: Löytyihän se asetin sieltä, ei vain ollut koodi kohdallaan dll.xml tiedostossa!  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sain nuo tekstuurit toimimaan kun exporttasin rakennukset erikseen gmaxista. Eli tallensin jokaisen rakennuksen omaksi .gmax tiedostoksi, ja tietysti jouduin antamaan myös uniikin GUID arvon. Rakennuksien paikka toisiinsa nähden pysyi myös ennallaan, eli ei tarvinut alkaa asettelemaan niitä uudelleen!  :thmbup: :thmbup: :thmbup:

simukuva_02.jpg

simukuva_03.jpg

En muista olenko maininnut asiaa, mutta kyseessähän on martinlaakson voimala, ja laitan sen saataville kun saan sen valmiiksi. Tosin siihen saattaa mennä vielä muutama viikko, kun noiden tekstuurien tekeminen vie niin tolkuttomasti aikaa. :P

Asiasta kolmanteen... Mitenköhän tuon maan tasoittaminen mahtanee onnistua? :-\  Pahoittelen tätä runsasta kysymystulvaa.  ;D

T:  Jarmo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muutama uusi kuva Martinlaakson voimala projektista, jos kiinnostaa...

Pari mökkiä taas noussut:

simukuva_04.jpg

simukuva_05.jpg

Vielä olisi muutama pömpeli tekeillä, eikä tässäkään ole vielä kaikki!  :P

simukuva_06.jpg

Kattotekstuurit ovat vielä tässä vaiheessa mitä sattuu, mutta korjaan ne myöhemmin.

Olen tehnyt noiden rakennuksien tekstuurit kokoon 1024x1024, ei kai ne vain ole liian suuret? Näytönohjaimestahan se on kiinni kuinka suuria tekstuureja se pystyy käsittelemään, vai?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän ongelmaan tekstuurin kanssa saattaa auttaa se että lisäät jokaiseen objektiin päälimmäiseksi modifieriksi "Edit Mesh".

Tai sitten ei...  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän ongelmaan tekstuurin kanssa saattaa auttaa se että lisäät jokaiseen objektiin päälimmäiseksi modifieriksi "Edit Mesh".

Tai sitten ei...  ;D

Jotenkin muistelen että olisin tuotakin kokeillut jossain vaiheessa, mutta en olisi sitä saanut toimimaan.

Tuli huomattua semmoinen asia kun viimeksi exporttasin nuo rakennukset kaikki yhdessä BGL-fileeksi, niin tekstuurit näkyivvät kuten niiden oli tarkoituskin.  :o 

Olin käyttänyt "Merge" toimintoa gmaxissa jolla laitoin kaikki rakennukset takaisin samaan gmaxin työtiedostoon ja samalla annoin uuden GUID:in. Saas sitten nähdä miten käy, kun laitan lisää tekstuuritiedostoja tuohon pakettiin... Mutta kuitenkin epäilen että vika on käyttäjässä, eikä ohjelmassa.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään