Guest Mikk0

Finnairin lentäjäksi isona?

18 viestiä aiheessa

Ihan tulevaisuutta ajatellen mitä täytyy tehä/kautta osata että pääsee finnairin lentäjäksi? Yliopiston todennäköisesti pitää käydä???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan tulevaisuutta ajatellen mitä täytyy tehä/kautta osata että pääsee finnairin lentäjäksi? Yliopiston todennäköisesti pitää käydä???

Ei kai nyt ihan yliopistoa, mutta lukio kai katsotaan "eduksi" ja sitten hakemaan ilmailuopistoon.  :)

Toni

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katsos tuolta ilmailupuolelta noita Lentäjäksi ja muita threadeja niistä saa selville mitä kaikkea tarvitset että lentäjäksi voit päästä sitten lisätietoa ilmailuopistolta sekä googlesta ym.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Helou

Kokeillaas tätä uutta voorumia tässä samalla....

Tuota- yhtä asiaa en tajua- miksi pitää nimenomaan Finnairin lentäjäksi päästä? Maailmassa on miljoona muuta yhtiötä ja Suomessakin useampi- mikä siitä Finnairista juuri tekee niin erityisen hienon? Eikös lentäminen noin ylipäänsä ole sen verran hienoa, että se on ihan sama lentääkö ruohonleikkurilla vai jollain muulla- kuhan meininki on vaan turvallista? Jos sitä tosissaan haluaa lentäjäksi niin sillon ei kannata olla turhan kriittinen. Finnair ei välttämättä nappaa, mutta yksityisen koulun kautta voi hyvinkin päästä muihin yhtiöihin. Toki Finnair on suurin kotimainen, mutta pidetään mieli avoinna muillekin vaihtoehdoille.  ;)

T: Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Helou

-Clipclip-

Monille se Finnair on yhtä kuin lentsikka-VR. Kyllä minunkin kaverini aina ihmettelevät kun hillun siellä "Finnairin lentokentällä". ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Monille se Finnair on yhtä kuin lentsikka-VR. Kyllä minunkin kaverini aina ihmettelevät kun hillun siellä "Finnairin lentokentällä". ;D

Hei taasen

Joo, sitä mä ajattelin myös, että tässä saattaa olla tällänen synonyymiasia, eli Finnairin lentäjä on sama kun lentäjä ylipäänsä. Nooh, tulipahan ainakin muutama postaus jos ei muuta.

Öitä kaikille

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Helou

Kokeillaas tätä uutta voorumia tässä samalla....

Tuota- yhtä asiaa en tajua- miksi pitää nimenomaan Finnairin lentäjäksi päästä? Maailmassa on miljoona muuta yhtiötä ja Suomessakin useampi- mikä siitä Finnairista juuri tekee niin erityisen hienon? Eikös lentäminen noin ylipäänsä ole sen verran hienoa, että se on ihan sama lentääkö ruohonleikkurilla vai jollain muulla- kuhan meininki on vaan turvallista? Jos sitä tosissaan haluaa lentäjäksi niin sillon ei kannata olla turhan kriittinen. Finnair ei välttämättä nappaa, mutta yksityisen koulun kautta voi hyvinkin päästä muihin yhtiöihin. Toki Finnair on suurin kotimainen, mutta pidetään mieli avoinna muillekin vaihtoehdoille.  ;)

Moi!

Itse olen joskus miettinyt samaa ja tullut siihen tulokseen,että kotimaisten ihmisten mielestä Finnairissa on glamouria jota varmasti media on osakseen luonut.Olisi hauska kuulla esim briteiltä,saksalaisilta tai jenkeiltä että onko heille Lufthansa,BA tai AA "pakkomielle" Itse jos lentäjäksi pääsen niin otan kyllä työn vastaan oli se Finncomm,GA Blue1 tai mikä lie,mutta varmaan täällä joillekkin on tullut semmoinen mieltymys Finnair on se "iso" ja mahtava" jota parempaa ei ole mutta mene sitten ja tiedä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Itse olen joskus miettinyt samaa ja tullut siihen tulokseen,että kotimaisten ihmisten mielestä Finnairissa on glamouria jota varmasti media on osakseen luonut.Olisi hauska kuulla esim briteiltä,saksalaisilta tai jenkeiltä että onko heille Lufthansa,BA tai AA "pakkomielle" Itse jos lentäjäksi pääsen niin otan kyllä työn vastaan oli se Finncomm,GA Blue1 tai mikä lie,mutta varmaan täällä joillekkin on tullut semmoinen mieltymys Finnair on se "iso" ja mahtava" jota parempaa ei ole mutta mene sitten ja tiedä.

Khyyl, ja toisaalta se on aivan normaalia, koska onhan Finnair kuitenkin Suomen kansallinen lentoyhtiö, sanovat mitä sanovat. Itsekin menen melkein mille tahansa yhtiölle töihin jos tuuri sattuu käymään, mutta myönnän että olisihan siinä sitä jotain päästä lentämään yhdellä maailman kokeneimmasta lentoyhtiöstä, joka on vieläpä kotimainen.

//basse

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Khyyl, ja toisaalta se on aivan normaalia, koska onhan Finnair kuitenkin Suomen kansallinen lentoyhtiö, sanovat mitä sanovat. Itsekin menen melkein mille tahansa yhtiölle töihin jos tuuri sattuu käymään, mutta myönnän että olisihan siinä sitä jotain päästä lentämään yhdellä maailman kokeneimmasta lentoyhtiöstä, joka on vieläpä kotimainen.

//basse

Niin on,osakseen myös siitä johtunee,että Finnair on ylivoimaisesti Suomen suurin lentoyhtiö:reitit on monipuolisia,on eri konetyyppejä.Kyllä kai se on joka pojan unelma olla joskus MD-11 Kapteeni.Ja lopuksi tulenee raha mitä enemmän fyrkkaa sen parempi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän se Finnair ole juuri siksi se mieluisin, koska se on ikäänkuin helpompi vaihtoehto. Siinä saattaa olla muutto edessä, jos johonkin ulkomaiseen yhtiöön aikoo. Samalla joutuu turvautumaan täysin englanninkieleen tai sen maan omaan kieleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Kyllähän se hieman oman maan yhtiön mukaan taitaa mennä; täällä NZ:ssä Air New Zealand on kaikkien kiwien ykköstoive. Myös Academyn singaporelaiset oppilaat ovat kovasti hakemassa SIA:lle töihin (sitten joskus). Tottakai Finnair olisi kiva, mutta itse pidän kyllä mieleni avoinna muidenkin firmojen suhteen. Toisaalta, niinhän se on että varsinkin valmistumisen jälkeen on aivan turha haikailla pääsystä ns. "isoihin firmoihin".

Cheers,

-Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Kyllä se loppujen lopuksi se raha, niinkuin Jouni tossa mainitsi ja ne  isommat koneet mitkä sinne Finnairille houkuttelee.  On se vähän eri asia jos lennät Finnairilla md-11:sta, kuin Goldenilla suappia ;)

edit:ensimmäinen viesti uudelle foorumille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jostain on ponnistettava ylöspäin, eli pienemmiltä yhtiöiltä isommille...

Tiimaa tiimaa...

Fobba

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On se vähän eri asia jos lennät Finnairilla md-11:sta, kuin Goldenilla suappia ;)

Niin kai. Ensimmäinen on melkein kokonaan valvontatyötä, jälkimmäisessä saa lentääkin. Vai miten on... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin kai. Ensimmäinen on melkein kokonaan valvontatyötä, jälkimmäisessä saa lentääkin. Vai miten on... :P

Niin, mutta tarkoitin lähinnä tota palkka hommaa, mutta kyllä asiaa puhut :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itelleni kelpaisi mika yhtio tahansa, ja olen kai jotenkin erikoinen, koska oma toiveeni on paasta BAlle... A380 8)

Mistä lähtien BA:lla on A380:sta ollu tilauksessa? :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään