Janne Andersson

14.7 Helsingin Sanomissa juttua palolennoista Inarin ja Ivalon seudulla.

11 viestiä aiheessa

Olin aikeissa mainita samasta asiasta. Pilottina Petri Vesterinen, kuva Juha Portista by Vesa Ranta, ja asiallinen palovalvontalentojuttu Tunturi-Ilmailijoiden toiminnasta sivulla A6.

Sinänsä erinomainen asia, että Hesarissa huomataan pikkuräpistimistä olevan selvää hyötyäkin. Ja palonvalvontahan on juuri nyt erittäin ajankohtainen asia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olin aikeissa mainita samasta asiasta. Pilottina Petri Vesterinen, kuva Juha Portista by Vesa Ranta, ja asiallinen palovalvontalentojuttu Tunturi-Ilmailijoiden toiminnasta sivulla A6.

Sinänsä erinomainen asia, että Hesarissa huomataan pikkuräpistimistä olevan selvää hyötyäkin. Ja palonvalvontahan on juuri nyt erittäin ajankohtainen asia.

Joo ja Lapin erämaissa aika tehokas ja hyödyllinen keino. Viisi Leko-konetta täällä Lapissa on. Inarissa Leko-5. Päivittäin tulee kuunneltua noiden menoa kun tetra-verkossa häkelle ilmoittelevat lennoista ja havainnoistaan. Meillekin Sodankylään viimeksi sunnuntaina Leko-3 löysi metsäpalon, jonka kävimme sammuttamassa.

Olen jo pari viikkoa aikonut laittaa kuvia foorumille palolennoilta, kun olen ollut kyydissä, mutta en ole oikein ehtinyt... ja kun D70:n laitan tilaukseen tällä viikolla tai ensi maanantaina niin jos sillä uusia kuvia napsisi sitten. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asiaan löyhästi liittyen, olenpa käydessäni Rovan aluelennonjohdon tiloissa vierailulla ja muutenkin Rovan alueen jaksolla kuullut, että myös Finnairin vuorokoneet ovat raportoineet savuhavaintoja lennonjohdolle, joka välitti tiedot eteenpäin.

Ja enemmän asiaan liittyen, Juha P:n päässä Rovaosa-lippis ja Flightcom-luurit  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asiaan löyhästi liittyen, olenpa käydessäni Rovan aluelennonjohdon tiloissa vierailulla ja muutenkin Rovan alueen jaksolla kuullut, että myös Finnairin vuorokoneet ovat raportoineet savuhavaintoja lennonjohdolle, joka välitti tiedot eteenpäin.

Eikö noiden paloista lennonjohdolle ilmoittamisien pitäisi olla jokaisen ilmailijan kansalaisvelvollisuus? Eilen viimeksi (luultavasti Korhoselle joitain keikkoja ajava) O-NB (oletettavasti OH-PNB) raportoi tuossa Jyväskylän lähistöllä palosta ja joutui ajamaan hyvän aikaa palopaikan päällä ympyrää kun lennonjohtaja soitti hätäkeskukseeen ja välitti tiedot. Koneen kuski oli lähdössä Helsinkiin Finnairin vuorokoneella, joka jo lastaili matkustajia kun kaveri tuli vasta laskuun eli en tiedä ehtikö. Tiukkaa ainakin teki. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo ja Lapin erämaissa aika tehokas ja hyödyllinen keino. Viisi Leko-konetta täällä Lapissa on. Inarissa Leko-5. Päivittäin tulee kuunneltua noiden menoa kun tetra-verkossa häkelle ilmoittelevat lennoista ja havainnoistaan. Meillekin Sodankylään viimeksi sunnuntaina Leko-3 löysi metsäpalon, jonka kävimme sammuttamassa.

Olen jo pari viikkoa aikonut laittaa kuvia foorumille palolennoilta, kun olen ollut kyydissä, mutta en ole oikein ehtinyt... ja kun D70:n laitan tilaukseen tällä viikolla tai ensi maanantaina niin jos sillä uusia kuvia napsisi sitten. :)

Noniii.. minä istun täällä häken puolella  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vieläkö Sale on lentoja järkkäämässä ja mukana?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tottakai! Ei maailmanloppu sentäs vielä ole tullut. ;D

Hyvä homma! Loistotyyppi ja purtsikkakin varmasti taipuu vielä taitolentoon. Kerro terveisiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luulisi olevan ja onkin, ainakin Finskin pilotit (edit: ja muidenkin firmojen lentäjät) Vaasaan tullessaan ovat huomauttaneet savuista. Ei tunnu kaikkia ilmailijoita aivan hirveästi kiinnostavan, muutama viikko sitten yksi ultra ajeli laskukierroksia ja ilmoitti kyllä tornille (aivan kuten pitääkin) savusta etelässä. Ultramies anteli suuntia ja arvioi savun etäisyyttä tornin kysellessä ja hetken päästä torni kysyi, voisitko käydä katsomassa. Ei mennyt koska " Ilmailulaitos ei maksa kuulemma bensakorvauksia." Omituista ilmailukulttuuria, sanoisin...No ilmassa oli toinen ultra, jossa ääneltään nuorempi kaveri sitten vapaaehtoisesti kävi kymmenen kilsan päässä katsomassa palopaikan. Kulotus oli kyseessä tällä kertaa, onneksi.

Eilen oli Pohjalaisessa juttu kuvien kera Vaasan Kentänkiertäjät ry:stä jotka lentävät palolentoja Pohjanmaalla.

Oikeastaan ei mitään =)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään