Guest Lanux

Vatsim!

32 viestiä aiheessa

Sit olis viel yks kysymys! Rekkasin tonne Vatsimiin ja VACC:iin. Miten pääsen niille servereille? Laittakaa ohjeet tähän. Tai jos on jokin sivu

jossa on tämän tapaiset ohjeet, niin linnki tähän  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sit olis viel yks kysymys! Rekkasin tonne Vatsimiin ja VACC:iin. Miten pääsen niille servereille? Laittakaa ohjeet tähän. Tai jos on jokin sivu

jossa on tämän tapaiset ohjeet, niin linnki tähän  ;D

 

www.vacc.fi

Ja paljos sitä ikää oikein on?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten te taas saatte 2 sivua lätinää tästä aiheesta? :-)

 

Kyllä se siitä lähtee kun treenaa, linkki esim. sinne IVAOn lentäjän oppaaseen olis auttanu paljon enemmän kuin nälvintä.

 

//T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten te taas saatte 2 sivua lätinää tästä aiheesta? :-)

 

Kyllä se siitä lähtee kun treenaa, linkki esim. sinne IVAOn lentäjän oppaaseen olis auttanu paljon enemmän kuin nälvintä.

 

Sä et vaan ymmärrä. Se kuuluu tähän "ystävälliseen" virtuaalilentotoimintaan. Ensin pönkitetään omaa egoa ja osaamista kertomalla uudelle kaverille että ei me pelata, me simuloidaan (huoh...) ja sen jälkeen vielä kerrotaan että pitää opiskella pitkäänk että voi edes yrittää.

Ja sitten välissä pitää vielä nälviäkin.

 

Sama juttu myös ulkomailla. Siellä nälvittiin jotain kaveria jolla oli yli 15 000 lentotuntia oikealla koneella, että mites onnistuu lennonjohdolle puhuminen ja pysyykö kone reitillä. Kyseli jotain softien käyttämisestä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aivan... aivan.

Voihan nämä kommentit tuntua siltä, että tarkoituksena on vetää kaveri maahan, mutta sitä se ei todellakaan ole. Oletkos itse johtanut Tampereen aluelennonjohdossa, kun koneita on ympäri Suomea, ja niitä on, sanotaanko tarpeeksi? Sitten sinulle tulee jaksolla joku kyselemään, että laskukierrokseen pitää mennä, mutta ei ole koskaan kuullutkaan moista sanaa, ja pitäisi sitten siinä johtamisen sijaan alkaa kertomaan myötätuulista ja lentosuunnitelmien lähettelemisestä?

Ja kun kysymykset ovat luokkaa, "Entä jos tipun maahan, tai laskeudun väärälle kiitotielle?", ei siitä saa välttämättä ainakaan ensihätään fiilistä, että kaverilla on perusasiat hanskassa. Eri asia se on sitten, jos johtaa hiljaisella maakuntakentällä, jolloin on jopa aikaa vähän kertoa, mitä mistäkin tapahtuu.

 

Itse pyrin aina huomioimaan aloittelijat, antamalle heille helppoja, sekä selviä ohjeita, mutta itselläni ei yksinkertaisesti riitä motivaatioita kamalan pitkälle siihen, että pitäisi kertoa, minne Squawk koodi asetetaan. Tämän takia, ainakin mielestäni on tärkeää, että osaa ne perusasiat.

Koitahan, Jukka miettiä asia tältä kantilta.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koitahan, Jukka miettiä asia tältä kantilta.  :)

 

Nyt ei ollut kyse todellakaan siitä että kaveri törttöilee netissä. Eihän hän ollut edes vielä päässyt kertaakaan verkkoon.

Nyt meni 7 viestiä ennenkuin kaveri saatiin ohjattua jonnekin josta saa lisää tietoa.

 

Perusasioiden osaaminen on tärkeää mutta miten ihmeessä semmoinen perusasia kuin tiedon jakaminen unohtuu niin helposti nettilentelyssä? Kai meistä jokainen on joskus ollut aloittelija? (minä ainakin muistan olleeni joskus pihalla asioista, kuinka moni muu muistaa?)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään