Guest Lanux

Vatsim!

32 viestiä aiheessa

Latasin Vatsimin ja täytin kaikki kohdat. Mutta vatsim herjaa tälläistä tekstiä kuin: [ERROR] ERROR from server: invalid CID/password (43255) (6).

Miten toi tunnus luodaan ja mikä on ID tunnus? Tuolla on noita lentokonemalleja ja lentoyhtiöitä, niin niitä siis voi käyttää vaikka ei ole laddanut niitä peliin?

(Kyseessä on Flight simulator 2004)  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten voi ladata Vatsimin???? Ja sinuna lukisin noita kaikkia manuaaleja sun muita ohjeita Vatsimiin. Kun et kerran vielä osaa rekisteröityäkkään tonne. Vatsim ei ole mikään leikkipaikka, minne mennään noin vaan lukematta mitään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, en itsekään ole vielä lentänyt näissä "oikeissa" verkoissa kummassakaan, mutta suosittelen silti opettelemaan lentämisen ja verkkolentämisen perusteet fraseologioineen ja karttoineen kunnolla, ennenkuin menet verkkoon lentämään tietämättä asian tiimoilta yhtään mitään  ;)

Vaikka mistäs sitä tietää, minkälainen lentäjä-ässä oletkaan  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, en itsekään ole vielä lentänyt näissä "oikeissa" verkoissa kummassakaan

Sama vika, ei ole tullut vieläkään suoritettua kunnollista lentoa (jos laskukierroksia ei lasketa). Kannattaa todella keskittyä niihin oppaisiin muutaman viikon verran ja sitten vasta mennä verkkoon ja kokeilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla taitaa olla ensilento edessa (IVAO), tässä viikonloppuna. ;)

Ja, kyllä, manuaaleja on tullut luettua pari kuukautta. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla taitaa olla ensilento edessa (IVAO), tässä viikonloppuna. ;)

Ja, kyllä, manuaaleja on tullut luettua pari kuukautta. :P

Onneksi olkoon! ;) Kyllä se siitä, vaikka aluksi tuntuu hankalalta.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oon hyvä pilotti. Haluaisin kokeilla pelata netissä. Kertokaa siis miten rekataan sisälle?  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja näissäkään tapauksissa ei kannata luulla itsestään liikoja... Et ole välttämättä VATSIM/IVAO-kelpoinen pilotti jos saat tuotua Cessnan laskukierroksen jälkeen laskuun, pitää oppia vielä fraseologiat ja karttojen kanssa pelaaminen. Minä en ole oikea kalsaripilotti neuvomaan tässä, joku kokenut VATSIM/IVAO pilotti voi neuvoa sitten etieppäin.

Itsellänikin on VA:n puolesta 40 ja rapiat tunteja lentoa takana B1900lla, varmasti lähemmäs 50 jos otetaan mukaan VAn ulkopuolinen toiminta. Cessnaa on huudatettu useamman sadan tunnin edestä ja muita pienkoneita paljon enemmän. B737lla lentotunteja vain vaivaiset 10 ja rapiat. Siltikään en vielä lennä verkossa, sillä fraseologia ei ole hallinnassa  ;) Tulipas kehuttua itseä ja mitättömiä lentotuntejaan urakalla  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oon hyvä pilotti. Haluaisin kokeilla pelata netissä. Kertokaa siis miten rekataan sisälle?  :)

Ei oikeen vakuuta. Osaatko fraseologian? Tiedätkö mikä on fraseologia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellänikin on VA:n puolesta 40 ja rapiat tunteja lentoa takana B1900lla, varmasti lähemmäs 50 jos otetaan mukaan VAn ulkopuolinen toiminta. Cessnaa on huudatettu useamman sadan tunnin edestä ja muita pienkoneita paljon enemmän. B737lla lentotunteja vain vaivaiset 10 ja rapiat. Siltikään en vielä lennä verkossa, sillä fraseologia ei ole hallinnassa  ;)

Hähää, minullapas on noin 200 Virtuaalilentotuntia, mutta vähän kaikenlaisilla koneilla. :P

Ja fraseologiaa on tullut taivuteltua jopa ennen nukahtamista, mitäs muutakaan vois tehdä. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep ja minä lähden Kasimirin seuraan jollain koneella. Tosiaan läpäreitä aluksi cessnalla sitten kokeilla potkurikoneella ja sitten VFR/IFR. Tosin itse en ole lentänyt yhtään IFR:rää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep ja minä lähden Kasimirin seuraan jollain koneella. Tosiaan läpäreitä aluksi cessnalla sitten kokeilla potkurikoneella ja sitten VFR/IFR. Tosin itse en ole lentänyt yhtään IFR:rää.

Mooneyllä menen, mutta siihen on oma syynsä:Kessnoissa on semmoinen vika että ne lähtevät vasempaan, vaikka kaikki olisi ihan hyvin laiteltu. :P

Jep, ja tulin just läpäreitä vetämästä EFROlta.

Mutta, mistäs ne MTLät saa, kun instellaaresin IVAPin, eipä tullut niitä mukana?  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikko ehti jo, mutta kiitos kuitenkin.

Täytyy vielä miettiä lähtöaika, että voipi varata lennonjohtoa. ;)

(huomiseksi)

Lopetan offtopicin täältä tähän, vai miten se menikään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielestäni joku ilta syksyllä voitaisiin siunata uusien pilottien avustamiseen VATSIMissa jonkinlaisen nyyppäflaikkarin muodossa.

VFR- sekä IFR-fly-in aloittelijoille on juuri työn alla. Aiheeseen palataan sitten myöhemmin, kun ohjeet ovat valmiit.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä käy jos lentokone tippuu vahingossa maahan  ??? Entä jos laskeutuu väärälle radalle?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No varmaankin LJ ärähtää ;D Mutta olen varma, ettet tule tippumaan sieltä alas taikka laskeutumaan väärälle radalle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä käy jos lentokone tippuu vahingossa maahan  ??? Entä jos laskeutuu väärälle radalle?

Jep eli tuollaiset kysymykset eivät varmaan edes tule mieleen kokeneemmalle verkkolentäjälle. Kannattaa ensin harjoitella sitä lentämistä offlinessä ja kun tuntee osaavansa hommat niin vasta sitten kannattaa siirtyä verkon puolelle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä käy jos lentokone tippuu vahingossa maahan   ??? Entä jos laskeutuu väärälle radalle?

Suositus on että "Crash Detection" pidetään pois päältä, koska aina on olemassa vaara että esim. verkkoviiveen takia joku toinen kone on väärässä paikassa.

Väärälle baanalle laskeutuminen on aika epätodennäköistä, kiitotiet kun ovat suoria.

Miika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos kenellekkään sattunut niin, että olisi lentokone laskeutunut Taksiwaylle?Tai nähnyt vastaavaa tapahtumaa. :laugh:

Voi se olla aika pelottavaa, kun lentäjä huomaakin virheensä, ja tekee go-aroundin nenän edestä. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos kenellekkään sattunut niin, että olisi lentokone laskeutunut Taksiwaylle?Tai nähnyt vastaavaa tapahtumaa. :laugh:

Voi se olla aika pelottavaa, kun lentäjä huomaakin virheensä, ja tekee go-aroundin nenän edestä. ;D

Eräs ystäväni on tehnyt lähes samanlaisen tempun. Lainaan häntä suoraan: "ja startti ralluaustieltä".

;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eräs ystäväni on tehnyt lähes samanlaisen tempun. Lainaan häntä suoraan: "ja startti ralluaustieltä".

;D

Hän on suuri julkkis risuaita fsnordicissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan sitä rullaustieltä lähdetty tänä kesänä oikeastikin Kuopiossa. Eli mikäs siinä nyt niin ihmeellistä. Ja Malmilla on ihan mahdollista että vesitaso lähtee dollyn eli kelkan päältä vanhaa kiitotie 33:a pitkin (nykyisin rullaustie/asemataso). Tosin tätä ei voi netissä simuloida.

Miika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään