Jari Kähkönen

Mitä digikuva-palvelua porukat käyttää?

28 viestiä aiheessa

Olis tarkoitus teettää kuvista paperikopioita ja liikkeitä on useitakin. Onko hyviä/huonoja kokemuksia? Ei taida olla latausohjelmaa linuxille?  ::)

-Kähmy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Fotonettiä ja Fotokioskia olen käyttänyt.

Fotokioskilla ei tarvitse määritellä kuin kuvan korkeus (EDIT: kuvan lyhyemmän sivun mitta) (10-kuva tai 11-kuva etc.) ja pituus voi olla "lähes mitä vain".

Eli siellä onnistuu myös panorama-kuvat. Toimituskulut muistaakseni 1.95,- riippumatta tilattavien kuvien määrästä. Ainoa huonopuoli (minun mielipide) on että fotokioski käyttää ainoastaan mattapintaista paperia.

Mutta, yleensä tilaukset ovat kallistuneet tuonne Fotonetin puolelle.

- Marko -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Fotoyks > Digiline. Helppo, nopea ja kunnon Kodakin kiiltäväpintaista paperia...mattaakin taisi saada 8) ja hintakaan ei nyt niin päätä huimaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

IFI:ltä  on tullut muutamia kuvia tilailtua, ihan 10kuvista 50x70 kokoon. saa sekä matta/kiiltäväpintaisina ja kotiin tulloo noin viikossa. ei valittamista suosittelen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse oon pari kertaa IFI:ltä tilannut ja hyvät kuvat olivat. Aion tilata tulevaisuudessakin sieltä, kunhan tulee taas sopiva määrä kuvia tilaukseen. IFI:llä on kyllä mukavasti kuvakokoja valittavana ja hinnatkin ovat alhaiset. Rajauskin on aika helppoa. Itse olen käyttänyt tilauksessa IFI-albumia, jonka avulla saa kuvat kavereillekin näytettyä ja kaverit voi sieltä tilata itselleen kuvia, jos haluaa. Tilaakin on ok 200 megaa. TEMP-kansioon voi upittaa kuvat, jotka aikoo tilata. Sieltä kuvat poistetaan automaattisesti olikohan parin viikon kuluttua ja TEMP-kansioon saa upitettua yli tuon 200 megaa, koska se ei kuluta albumitilaa. Ja kaksi eri uploadaus vaihtoehtoa. Kannattaa käyttää sitä Java-hommelia :P

Niin ja kannattaa käydä lukemassa MikroBitin arvostelu, jos ei ole jo luettu. Hommaan tarvii avaimen, mutta sen saa luotua, vaikkei ole tilaaja. Ja sitten vaan pdf-tiedostosta voi lukea sen artikkelin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ifiltä on tullut muutama iso suurennos tilattua ja ne osaavat hommansa - laadukasta jälkeä, ja ihan kohtuuhintaan. Ja helppo softa jolla llähettää kuvat netin kautta..

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuomaksen kanssa samaa mieltä, että se IFI:n Online Foto -ohjelma on kätevä tapa tilata kuvia. Itse tilailen sillä lähinnä suurennoksia yms. ja kaikki on tähän saakka toiminut erinomaisesti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikki IFI:ltä. Ja hyvää jälkeä syntyy jos itse hieroo ensin vähän kuvia. ;D

IFI-IIPO

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikki IFI:ltä. Ja hyvää jälkeä syntyy jos itse hieroo ensin vähän kuvia. ;D

IFI-IIPO

Kerropas muuten vähän hierontaohjeita jos kehtaat?  8)

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Työnnetäänpäs aihetta ylöspäin.

Siskolla oli rippijuhlat eilen, ja nyt olisi tarve kiitoskortille. Onko kokemuksia jostain palvelusta, jossa olisi valmis aihio tuollaiselle kortille johon saa kuvan mukaan? Tietysti voisi kuvankäsittelyohjelmalla sijoittaa kuvaan tekstin, mutta jotenkin valmis korttipohja tuntuu turvallisemmalta.

//basse

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerropas muuten vähän hierontaohjeita jos kehtaat?  8)

//T

Votosoppii, kalibroi näytön, terävöittää hiukan, roskat bois, sävyt mileisekseen ja PAM PAM taikakaulimella kuvat koloon!!!

KOLO-KALLE!!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Työnnetäänpäs aihetta ylöspäin.

Siskolla oli rippijuhlat eilen, ja nyt olisi tarve kiitoskortille. Onko kokemuksia jostain palvelusta, jossa olisi valmis aihio tuollaiselle kortille johon saa kuvan mukaan? Tietysti voisi kuvankäsittelyohjelmalla sijoittaa kuvaan tekstin, mutta jotenkin valmis korttipohja tuntuu turvallisemmalta.

//basse

Katso Ifiltä  --->  http://www.ifi.fi/kuvakortit.php

Tai Fotonetistä --->  www.fotonetti.fi    (etusivulta löytyy linkki "Korttiautomaatti")

-  Marko  -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ifiä käytän, kun jotain käytän. Olen ihan tyytyväinen niihin "Pro-tason" printteihin, isoihinkin. Just maksoin pari viikkoa takaperin 140€:n laskun  >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Just maksoin pari viikkoa takaperin 140€:n laskun  >:(

Eeeh, taisit aika monta kuvaa tilata...vai otikko niitä ihan isoimpia? 75x50cm tjsp.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eeeh, taisit aika monta kuvaa tilata...vai otikko niitä ihan isoimpia? 75x50cm tjsp.

Isoimpia ja vähän pienempiä. Ei kuitenkaan mitään kymppikuvia :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Isoimpia ja vähän pienempiä. Ei kuitenkaan mitään kymppikuvia :)

Jeps, Itsellä on pitkään ollu mielessä että 30x20cm kuvia alkais keräämään albumiin. Tyyliin "best of...".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Teetin IFIllä kerholle ohjaamojulisteet koulutusluokkaan ja pitää kyllä sanoa että hienot tuli! 50x34cm on aika pop, oli tarjouksessa niin hyödynsin puoleen hintaan..

full

full

full

Yksi fiilistelykuvakin piti teettää :)

full

Olisko tämmösille ottajia muuten jos kohtuuhinnalla teettäisi ja myisi? Muutama euro voisi mennä MIKin toiminnan tukemiseksi per printti..?

edit: koko

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Teetin IFIllä kerholle ohjaamojulisteet koulutusluokkaan ja pitää kyllä sanoa että hienot tuli! 70x34cm on aika pop, oli tarjouksessa niin hyödynsin puoleen hintaan..

ööö, siis niitä 70x50cm printtejä jotka on about 12e vai 50x34cm jotka oli sen 4e tarjouksessa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään