Risto Partanen

IvAp-kaataa koneen, vai joku muu?

16 viestiä aiheessa

Terse! Nyt vituttaa rankasti; jo neljä kertaa peräjälkeen simu on kaatunut kesken lennon  >:( Näyttöön tulee teksti, "A Fatal Error Occured" ja sen jälkeen löydän itseni työpöydältä. Rupee turhauttamaan pikku hiljaa... Vista on käyttiksenä ja FSX-simuna.

Oisko kenelläkään tietoa, mistä hommaa lähtis selvittelemään ja purkamaan? Muuten koneeni ja simuni on vakaa, mutta tosiaan viime neljällä kerralla IvAp:n ollessa käynnissä koko komeus menee nurin. IvAp:ssa on käsittääkseni FSX:n kanssa jotain vikaa niin onko tässä kyse samasta ongelmasta? Muuten ongelmaa on vaikea kuvata, tuntuu tulevan Fataali Errori ihan random-kohdissa. Muuten en ongelmaa voi kuvata kuin sen verran, että ensin simu jumahtaa (mikään ei liiku näytöllä) noin 15 sekunniksi ja sen jälkeen mennään eikä meinata..

RiPa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan IvApista uusin versio? Lennätkö ikkunatilassa vai fullscreenissä?

Suosittelen etsimään apua IVAOn omilta tukifoorumeilta seuraten näitä ohjeita.

Edit: Katsos tämä topikki.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan IvApista uusin versio? Lennätkö ikkunatilassa vai fullscreenissä?

On mielestäni ja lennän ikkunatilassa koska Fullscreen ei toimi ollenkaan, kaatuu välittömästi. Tutkiskelen sitten noita linkkejä...  :-\

RiPa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosittelen etsimään apua IVAOn omilta tukifoorumeilta seuraten näitä ohjeita.

Yritin eilisen loppuillan ja tämän aamun saada tähän Fatal Error-systeemiin jotain tolkkua, mutta en hirveen pitkälle asiassa päässyt  >:( Yritin noilla ohjeilla, mutta kirjoitettuani RUN:iin CMD, jolloin aukeaa uusi ikkuna, niin sen jälkeen kun pitäisi kirjoittaa drwtsn32 -i niin ei tapahdu mitään. Mustaan ikkunaan tulee teksti "drwtsn32 ei tunnistettu sisäiseksi tai ulkoiseksi komennoksi, suoritettavaksi ohjemaksi tai komentoketjuksi." Että semmosta, rupeaa kyseinen systeemi jo pikkuhiljaa vähän jurppimaan  >:( Eilinen lento Saksaan päättyi samanlailla ja taas tuli Suomi-poikien verkkomainetta niitettyä oikein urakalla  :thmbdn:

Pystyykö kukaan sanomaan, mitä tapahtuu FSX:ssä näppäinyhdistelmästä SHIFT+F5? Pari kertaa painettuani kyseisen komentosarjan vahingossa, simu heittää työpöydälle hujauksessa Fatal Errorin kera. Itse en löytänyt tietoa kyseiselle yhdistelmälle.

Ja olisi kiva saada selvyys, johtuuko ongelma iVaP:sta, FSX:stä, Vistasta, konemallinnuksesta vai muusta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yritin eilisen loppuillan ja tämän aamun saada tähän Fatal Error-systeemiin jotain tolkkua, mutta en hirveen pitkälle asiassa päässyt  >:( Yritin noilla ohjeilla, mutta kirjoitettuani RUN:iin CMD, jolloin aukeaa uusi ikkuna, niin sen jälkeen kun pitäisi kirjoittaa drwtsn32 -i niin ei tapahdu mitään.

Ei toimi Vistassa tuo, IvApin versiossa 1.9.4 on automaattinen systeemi kaatumisien raportoimiseen. Jos IvAp kaatuu, pitäisi tulla joku dialogi, jossa kysytään mitä teit kaatumishetkellä jne.

Pystyykö kukaan sanomaan, mitä tapahtuu FSX:ssä näppäinyhdistelmästä SHIFT+F5? Pari kertaa painettuani kyseisen komentosarjan vahingossa, simu heittää työpöydälle hujauksessa Fatal Errorin kera. Itse en löytänyt tietoa kyseiselle yhdistelmälle.

Jos sitä ei löydy näppäinasetuksista, ei se varmaankaan tee mitään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei toimi Vistassa tuo, IvApin versiossa 1.9.4 on automaattinen systeemi kaatumisien raportoimiseen. Jos IvAp kaatuu, pitäisi tulla joku dialogi, jossa kysytään mitä teit kaatumishetkellä jne.

No mulla on 1.9.4, joten mistä näen sen virhelokin tai miten muuten toimisin? En osaa edetä tän ongelman kanssa nyt suuntaan enkä toiseen kun en edes tiedä mistä ohjelmasta lähtisin virhettä etsimään...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mulla on 1.9.4, joten mistä näen sen virhelokin tai miten muuten toimisin? En osaa edetä tän ongelman kanssa nyt suuntaan enkä toiseen kun en edes tiedä mistä ohjelmasta lähtisin virhettä etsimään...

Jos se ongelma on IvApissa, pitäisi sen kyllä raportoida se virhe ja kysyä sinulta siitä lisätietoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joopa joo.. Taas meni nurin että suhaus kuulu painaessani vahingossa SHIFT + F5 nappia.

Voisikos joku testata IVAO:ssa kyseistä nappiyhdistelmää kuinka käy? Allekirjoittaneella FSX ja VISTA.. Kyseisen näppäinyhdistelmän takana meikäläisellä ei ole mitään. Siis mitään muuta kuin tämä Fatal Error Occured.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tunge vaikka sinitarraa sen F5:n alle, niin eipähän tule vahinkolaukauksia. :P

Ohoi kuule, testattu on  :P Tänään verkkolennoilla jokaisella kävi kyseinen "ongelma". Ei viime päivinä missään muualla kuin verkossa  >:( Tässä pari kuvaketta kun tämä mopo niitä vihdoin suostu antamaan..

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Ei harmainta aavistusta mistä vika johtuu. Kuten sanottu MS selvittelee ongelmaa ja ongelma vaivaa kerrotuissa paikoissa. Josko joku guru pystyisi kuvakkeista jotain sanomaan.. IVAO:n lennot on loppu ennen kuin selvyyksiä tulee, ilkeitä tilanteita aiheuttaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En oikein ymmärrä? Jos ongelma on tosiaan vain tuon näppäinyhdistelmän takana, niin miksi ihmeessä painat ko. yhdistelmää :o

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En oikein ymmärrä? Jos ongelma on tosiaan vain tuon näppäinyhdistelmän takana, niin miksi ihmeessä painat ko. yhdistelmää :o

Ei se pelkästään ole tuon näppäinyhdistelmän takana. Ja painan sitä vahingossa yrittäessäni painaa SHIFT+5 (FMC). IvAp:n komennot löytyy F:n takaa niin menee sekaisin pienessä päässäni  :) Eikä mielestäni simu saa kaatua millään näppäinyhdistelmällä, silloin on jossain vikaa, kuten tässä tapauksessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei se pelkästään ole tuon näppäinyhdistelmän takana. Ja painan sitä vahingossa yrittäessäni painaa SHIFT+5 (FMC). IvAp:n komennot löytyy F:n takaa niin menee sekaisin pienessä päässäni  :)

No sitten on kieltämättä hieman kiusallista. Toivottavasti asia selviää.

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosittelen oikeasti ainakin vielä luopumaan jommasta kummasta (Vista&Flight simulator X). Kummatkin ovat niin äskettäin tulleita ja tarvittavia päivityksejä/bugikorjauksia ei ole keretty tekemään mihinkään ohjelmiin, joten kaatumista ja ongelmia voinee odottaa kyseisen käyttöjärjestelmän/simulaattorin takia muutenkin. Itse ostin pari kuukautta sitten täysin uuden koneen ja juuri ongelmien ennaltaehkäisyn takia ostin koneeseen Win XP Pro:n ja asensin vielä FS2004.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ensimmäinen ratkaisuvaihtoehto tullut Microsoftilta! Analysoivat siellä ja noista mun erroreista tehdään jonkin sortin yhteenveto mutta siitä en tiedä sen enempää.. Mutta ensimmäinen veikkaus heillä oli, että FSX.CFG on korruptoitunut ja se poistoon. Testasin asian eikä vaikutusta, edellen SHIFT+F5:n takaa nurin välittömästi.

Seuraava ehdotus oli mikäli tuo ei toimi, että asenna koko simu uudelleen SP1:tä myöten  >:( Eipä siinä mitään, aika pirunmoinen homma vaan eikä se edelleen tuo selvyyttä siihen missä vika on. Aika turha toimenpide mikäli vika aiheutuu vistasta, jostain lisäosasta ja jopa tietokoneesta. Kyllä vitutta tällaiset kapulat rattaissa, ja rankasti!

Taidanpa ensin tutkia maalaisjärjellä asiaa entistä tarkemmin. Viime aikoina olen lennellyt pelkästään Wilcon dösällä jospa ongelma johtuisikin siitä. Täytyy testata vaikka Defu-Cessnalla tuota näppäinyhdistelmää. Ja yritän selvittää, onko kaikki kaatuilut johtuneet kyseisestä näppäinyhdistelmästä. Mikäli on niin siinä tapauksessa ongelma korjaantuu taltan ja vasaran kanssa.

Aikamoista..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viime aikoina olen lennellyt pelkästään Wilcon dösällä jospa ongelma johtuisikin siitä..

Minä laittaisin rahani tämän puolesta, jos vetoa ruvettaisiin lyömään.

Itse olen lentänyt kyseisellä lisäosalla n. 5 kertaa ja kahdesti sen olen saanut kaatumaan :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä laittaisin rahani tämän puolesta, jos vetoa ruvettaisiin lyömään.

Itse olen lentänyt kyseisellä lisäosalla n. 5 kertaa ja kahdesti sen olen saanut kaatumaan :thmbup:

Hmm, oiskohan tässä tosiaan syy. Seuraava Wilcon foorumeilta:

Dear all,

We at Wilco Publishing are using the A318-319-320-321 under FSX on a Windows VISTA Home Premium version, and are able to fly the aircraft without "crash to desktop (aka CTD)".

As FeelThere team is not currently/yet involved in the solving of VISTA related issues, and as we don’t want to leave you without support, could you please report through our “Support Form” (http://www.wilcopub.com/index.cfm?fuseaction=support_form) all CTDs you are experiencing under VISTA.

In order for us to reproduce your Crash to desktop, it is needed to report all relevant information such as your Operating System version, your Hardware configuration, whether you work with the “Administrator” account in Vista or not.

We really appreciate your feedback, and although we are not permanently actives on these forums, be sure that we monitor them on a regular basis.

Regards,

Wilco Publishing

Täytyypä ottaa Wilcon populaan yhteys ennen uudelleenasennusta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään