Guest Lade

Fsx kysymyksiäni (ex.Simun vaihto)

28 viestiä aiheessa

Olen joutunut poistamaan fs9n, ja olen miettinyt että jaksaako asentaa niin suurella vaivalla enää fs9, vai pitäisikö ostaa suoraan FSX.

Kysymyksiä on tullut mieleen Xästä.

A.Onko siihen saatavilla suomalaisia kenttiä(muita kun HK)?

B.Millainen AI-liikenne Xsässä on vakiona, ja mitä siihen on freewarena saatavissa.

Riittääkö koneeni jotenkin? Kyseessä on HP:n kannettava, joka on ostettu kesäkuussa ON-OFFista, myivät "parhaana pelikannettavana". Joitakin specsejä:

Suoritin: tuplaydin, 2GHz(amd turion 64X2)

2GB RAM

Näytönohjain: NVIDIA GeForce Go 7200

Käyttöjärjestelmä: Windows vista home premium.

Eli kannattaako minun pysyä ysissä vai ostanko X:än

EDIT:

Mitä eroa on standardilla ja deluxe editionilla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Riittääkö koneeni jotenkin? Kyseessä on HP:n kannettava, joka on ostettu kesäkuussa ON-OFFista, myivät "parhaana pelikannettavana". Joitakin specsejä:

Suoritin: tuplaydin, 2GHz(amd turion 64X2)

2GB RAM

Näytönohjain: NVIDIA GeForce Go 7200

Käyttöjärjestelmä: Windows vista home premium.

Prossu on just siinä rajalla, mutta näytönohjain ihan syvältä.

A.Onko siihen saatavilla suomalaisia kenttiä(muita kun HK)?

B.Millainen AI-liikenne Xsässä on vakiona, ja mitä siihen on freewarena saatavissa.

A. Ei tällä hetkellä.

B.FS9n liikenne toimii FSXässä

Eli kannattaako minun pysyä ysissä vai ostanko X:än

Pysy ysissä, kuten minä.

Deluxessa on enemmän kenttiä, ja siihen oli muistaakseni kaikki SDKoot.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Deluxessa on myös kai enemmän koneita ja se lasipaneeli. Myös tarkemmin tehtyjä kaupunkejakin on kai enemmän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Deluxessa on myös kai enemmän koneita ja se lasipaneeli. Myös tarkemmin tehtyjä kaupunkejakin on kai enemmän.

Jep, olet oikeassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lasipaneeli? Missä koneessa? Tuleeko airbussi standardissa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Myös tarkemmin tehtyjä kaupunkejakin on kai enemmän.

Onhan se sitten kiva kun kone pyörittää niitä moitteettomasti. Muuten niistä haluaa vain päästä eroon  :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lasipaneeli? Missä koneessa? Tuleeko airbussi standardissa?

Siis tulee se G1000 siihen kessnaan, ainaskin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis tulee se G1000 siihen kessnaan, ainaskin.

G1000 on seuraavissa koneissa: Beechcraft Baron 58, Cessna 172S Skyhawk SP, Mooney M-20-M Bravo.

Ja itse pysyisin mielummin FS9 tuolla kokoonpanolla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen lukenut täältä foorumilta että FS9 on loppupeleissä aidompi kuin X.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitetaans nyt tähän samaan aiheeseen. Kannattaako minun hommata FSX? Speksit näkyvät allekirjoituksessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitetaans nyt tähän samaan aiheeseen. Kannattaako minun hommata FSX? Speksit näkyvät allekirjoituksessa.

Kyllä sen pitäisi pyöriä tossa. Eri juttu onkin, että millasta simua haluat. Esimerkiksi mulla pyörii X:ä kevyesti, mutta en ole kiinnostunut vaihtamaan muista syistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilin tuota FSX:n trial-versiota, ja täysillä asetuksilla framet minimissään 7.5/sec(virtual cocpit). Joten jos jotakin asetusta laskisi, voisi framet nousta varmaan siedettäviin. Eli mitä kannattaa laskee, jeotta saisi toimimaan, ja pitääkö laskea niin paljon että puotaa 2004:n tasolle. 

Lisäkysymys:

Onko fsx:n kanssa mahdollista saada toimimaan mitään kotiohjaamohommia/kaasukahvoja?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaako ostaa Flight simulator X jos löytyy jo FS2004. Itseltäni ainakin löytyy niin monta lisäosaa FS2004:llä ettei ole ehkä järkevää ostaa FSX:ää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilin tuota FSX:n trial-versiota, ja täysillä asetuksilla framet minimissään 7.5/sec(virtual cocpit). Joten jos jotakin asetusta laskisi, voisi framet nousta varmaan siedettäviin. Eli mitä kannattaa laskee, jeotta saisi toimimaan, ja pitääkö laskea niin paljon että puotaa 2004:n tasolle.   

Onkohan se demo vieläkin se sama versio kuin vuosi sitten? Nimittäin jos on, niin frameratea ei voi ollenkaan verrata nykyiseen versioon.

Myyntiversiokin taisi olla parempi kuin tuo demo ja varsinkin SP1 parantaa simun nopeutta. Täytyy myös muistaa, että FSX:n täydet asetukset

ovat jotain ihan muuta kuin FS9:ssä. Esimerkiksi vesiasetuksia ei kannata pitää täysillä ellei ole ihan huippurautaa käytössä. FSX:ää saa

muutenkin aika kivasti nopeutettua kun viitsii muutaman asian muuttaa cgf:hen. Ohjeet löytyvät tästä foorumista ja monesta muusta.

Kannattaako ostaa Flight simulator X jos löytyy jo FS2004. Itseltäni ainakin löytyy niin monta lisäosaa FS2004:llä ettei ole ehkä järkevää ostaa FSX:ää.

Tuohon kysymykseen on aika mahdoton vastata suoraan. Riippuu paljon siitä, millainen pc sinulla on, riittääkö se FSX:n pyöritykseen ja esimerkiksi

siitä, missä eniten haluat lennellä. On totta, että Suomeen ei vielä liikaa ole FSX-yhteensopivia lisureita, mutta toisaalta SP1:n jälkeen FS9:n kentät

toimivat selvästi paremmin kuin aikaisemmin. Pahin puute on oikeastaan se, ettei FinnTerrainista ole FSX-versiota vielä. Toisaalta esimerkiksi

FSX:lle tehdyt fotorealistiset maisemat ovat paljon parempia kuin FS9:ssä, koska simu tulee ihan toisen tason kuvatarkkuutta. Eli aika vaikea siis vastata tähän.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tein valintani, ostin X:n. En ainakaan vielä myy sitä 2004, mutta mahdollisesti tulevaisuudessa.

Laittelen sitten tähän topicciin kysymyksiä ja ongelmia, joita tulee tässä matkanvarrelle. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysymystä tulee;

Sopiiko Finntrees, Finnbuildings, Finnobjects ja Ivalo2.0 (FISD) FSX:ään?

AI-liikenteestä;

Eli voiko suoraan asentaa FS X:ään fs 2004 ai-liikenteen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysymystä tulee;

Sopiiko Finntrees, Finnbuildings, Finnobjects ja Ivalo2.0 (FISD) FSX:ään?

AI-liikenteestä;

FS9:ään tehdyt maisemat eivät pääsääntöisesti toimi FSX:ssä. Finntreesistä, -buildingeista ja -objecteista en sano mitään, veikkaisin kuitenkin etteivät ne toimi. Tai jos toimivatkin, niin vähäntään muutama bugi ilmenee, ;D

AI-liinkenteestä FS9 vs. FSX ja yhteensopivuus on keskusteltu paljonkin, haulla varmasti löytyy...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

AI-liikenteestä;

Toimii ainakin niin, että laittaa ne lentokoneet SimObjects/Airplanes-kansioon ja koneiden traffic-tiedostot Scenery/World/Scenery-kansioon.

Jos koneet ovat FS2004:ään tarkoitettua, voi niissä esiintyä lieviä toimintahäiriöitä, kuten se, ettei hiemankaan kauempaa katsottuna näy tekstuureja, vain musta kone.

FSX:n omia koneita ei kannata käyttää AI-liikenteessä, sillä ne ovat todella raskaita ja syövät frameja tehokkaasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jollei FSX pyöri koneessasi niin FS9 varmaankin pyörii. Jos näin on niin tietty kannattaa FS9 pitää. Sillä ainahan on parempi päästä (virtuaali)lentämään kuin ei päästä (virtuaali)lentämään. Lentotuntumaan/lentomalliin tehdyt muutokset ovat FSX kuitenkin sikäli parempia (ainakin IMHO), että mieluummin lennän FSX:llä. FS9:n "leijamaisuutta" on paljon vähemmän. En kuitenkaan ole RL pilotti, joten sitä en pysty sanomaan onko lentomalli oikeasti parempi vai ei. Tuntuu vaan paremmalta. En ole katunut vaihtamista FSX:ään, päinvastoin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuinka saan FSX,n defaultti matkustajakoneliikenteen pois?

Toinen kysymys;

Miten voi käyttää noita defukenttien putkia? Onko saatavissa kentälle "portaat" koneeseen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla matkustajaliikenne lähti ihan sattumalta, kun asensin WOAI:n liikenteen. Matkustajasillat saat defusceneryissä koneen ovelle painamalla ctrl+J, jonka jälkeen joudut odottelemaan jonkin aikaa putken tuloa. Ei toimi kaikilla koneilla. Portaat saa vain, jos koneeseen on tehty sellaiset. Useimmissa CamSimin tekeleissä on sellaiset.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään