Guest flysurfer

Win XP ei aina tunnista Joystickiä

3 viestiä aiheessa

Itselläni on Logitech Force 3D tärinä tikku. Ja alusta asti on ollut semmoinen ongelma, että Win XP ei aina tunnista tikkua. Tulee ett tuntematon laite ja sit esim uudelleen käynnistyksen jälkeen Win taas tunnistaakin ohjaimen. Tosi ihmeellistä :o Ajurit oon asentanu miljoona kertaa uudestaan, mut ei näköjään sekään oo auttanu. :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

USB-laitteisiin liittyvät ongelmat ovat melko yleisiä. Olisi nyt tehtävä seuraavat jutut:

-tarkistettava, onko XP:n Service Pack uusinta versiota ja päivitettävä se. Helpoiten tämä käy käymällä osoitteessa: windowsupdate.microsoft.com . Tämä erittäin suositeltavaa myös virussuojan takia.

-tarkistettava, onko Ohjauspaneelin laitehallinnassa tämänkin jälkeen huutomerkillä varustettuja USB-laitteita. Mikäli on, on tilanne korjattava tavalla tai toisella, kuten koneen eli emolevyn (ei siis laitteen) USB-ohjaimen pävityksellä. Tätä varten joudutaan selvittämään USB-ohjaimen laitteiston tarkka tyyppi, mikä taas yleensä on sama kuin mitä XP on jo yrittänyt automaattisesti asentaa.

-edellisistä riippumatta jokin vain saattaa estää USB-laitteen toiminnan. Minulla on tuntuma, että mikäli laitetta 1. kerran asennettaessa on ollut ongelma, XP saattaa alkaa hylkiä siihen  kyseiseen fyysiseen USB-reikään liitettyä juuri sen tyyppistä laitetta. Tämä tuntuisi poistuvan poistamalla Ohjauspaneelin laitehallinnasta edellä mainittu koneen eli emolevyn USB-ohjaimen ajuri ja antamalla ohjaimen löytyä uudestaan XP:n käynnistyksen jälkeen. Kaikki USB-laitteet olisi hyvä ottaa siksi ajaksi fyyisesti irti ja kun ajuri on asentunut, työntää ne yksi kerrallaan kaikkiin olemassa oleviin USB-reikiin ja seurata, että jokaisesta tulee ilmoitus "laite on valmiina käytettäväksi" tms. Jos laitteistossa on ns. hubi eli USB-jakaja, sen takana olevia laitteita ei tarvitse tuunata, kunhan itse hubi irrotetaan.

:P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään