Olli Talso

Vinkan callsing?

8 viestiä aiheessa

Moi. Outo kysymys, mutta mita callsingiä ilmavoimien koulukone Valmet Vinka kayttää? Eikai nyt sentään mitään AirForce 4 tms.?

Ajattelin lähteä Suomenympäri kierrokselle tuolla mahtavalla Vinkalla

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen kuullut käytettävän ainakin Bravoa, Papaa ja Romeota. Toki saa korjata jos väärässä olen :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen kuullut käytettävän ainakin Bravoa, Papaa ja Romeota. Toki saa korjata jos väärässä olen :)

+ kaksi numeroa. Eli esim. B23. Semmosia ainakin itse olen kuullut käytettävän usein.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lennostokohtaisia yleensä.. Etelässä paljon Charlie ja Romeo.. Lapissa Yenkki ja Bravo.. jne. Mutta eipä nuissa hirveästi logiikkaa ole. Senku keksit jonkin kirjaimen ja kaksi numeroa perään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lennostokohtaisia yleensä.. Etelässä paljon Charlie ja Romeo.. Lapissa Yenkki ja Bravo.. jne. Mutta eipä nuissa hirveästi logiikkaa ole. Senku keksit jonkin kirjaimen ja kaksi numeroa perään.

Charlie ja Romeo ovat varmaan yleisimmät kutsut RediGolle ja PC:lle Rissalassa, Vinkat yleensä jotain muuta. Bravo on sen sijaan tuntunut olevan yleinen kutsu kuljetuskoneille (FF ja CC) sekä Leareille...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Charlieta ja Romeota käytetään myös Lapissa. Siirto/kuljetuslennoilla käytössä yleisesti Romeo, Bravo, Yenkki.

Paikallislennoilla taas kutsut tuntuu menevän lentäjän mukaan. Vinka paikalliskierroksessa voi olla kutsulla Bravo tai Whisky. Ei näissä sen suurempaa kaavaa ole..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään