Guest MikaelT

IFR 1 -koulutustapahtuma Ivaossa

41 viestiä aiheessa

Maanantaina 26.11.2007 klo 17.00 UTC (19.00 Suomen aikaa) järjestetään koulutuslentotapahtuma aloitteleville piloteille. Nyt on siis hyvä tilaisuus aloittaa verkkolentäminen! Tapahtuman aikana on tarkoitus lentää Helsingistä Tampereelle ja takaisin.

Tapahtumaa varten on Ivao Finlandin nettisivuille koottu kaikki materiaali, minkä lentäjä tapahtumaa varten tarvitsee. Lisäksi sivustolla on mallilentosuunnitelmia, sekä fraseologiaoppaita. Tutustu materiaaliin ennen tapahtumaa ja tulosta kartat valmiiksi!

Tervetuloa osallistumaan!

Tapahtuman sivusto ja materiaalit:http://www.ivao.fi/tapahtumat/koulutus/ifr1/

Jos et vielä ole Ivaon jäsen, niin tutustu oheiseen linkkiin ja tule mukaan toimintaan: http://www.ivao.fi/ivaofinland/kuinkalentajaksi/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mä nyt ainaki olen tulossa.. mut en oikein tiedä et aloitetaanko se peli netissä vai clikkaamalla kahdesti tota pikakuvaketta vai miten? :-[  ja sitten vielä.. mihin me kaikki aloittelijat kokoonnumme?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mä nyt ainaki olen tulossa.. mut en oikein tiedä et aloitetaanko se peli netissä vai clikkaamalla kahdesti tota pikakuvaketta vai miten? :-[  ja sitten vielä.. mihin me kaikki aloittelijat kokoonnumme?

Lentohan alkaa Helsinki Vantaalta, eli sinne ''kokoonnutaan''.

Kun simmulaattori on käynnissä ja olet lentokoneinesi valmiina, paina ALT. Näytön yläreunaan aukeaa valikko; valitse IVAO->IvAp, jolloin IvAp aukeaa. Sitten täytät lentosuunnitelman, yhdistät verkkoon ja that's it!  :)

Katso täältä myös IvAp:n manuaali

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

onko toi ivao.aero systeemi sama ku ivao.org ku toi ei anna mun kirjautua tohon aeroon.. et onko sillä sitten väliä sielä huomisessa aloitus jutskassa et kummassa ivaossa on..? :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

onko toi ivao.aero systeemi sama ku ivao.org ku toi ei anna mun kirjautua tohon aeroon.. et onko sillä sitten väliä sielä huomisessa aloitus jutskassa et kummassa ivaossa on..? :-[

Ei ole sama, eli on väliä. Aero on oikea versio.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse voisin tulla romuttamaan koko suomen mikäli muistan, messissä ollaan.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

oujee meitä on JO kolme :thmbup: vielä yks juttu! pistäkää mulle linkkiä että mistä voin ladata ne toisiotutka jutut ym. ja ladata sen ivapin..???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

oujee meitä on JO kolme :thmbup: vielä yks juttu! pistäkää mulle linkkiä että mistä voin ladata ne toisiotutka jutut ym. ja ladata sen ivapin..???

Tutustu tuohon ensimmäisen viestin toiseen linkkiin, siellä on ohjeet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lennonjohtoa on ainakin tarjolla, sillä tällä hetkellä varattuna jo kaikki positiot Helsingin rullauksesta Pirkkalan torniin... :thmbup: Mukaan vaan!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervetuloa siis kaikki mukaan, uudet ja vanhat! Kenenkään osallistumista ei evätä.  :)

Muistutan kummiskin, että peruslentäminen kannattaa olla hallussa ja että myös tietää (alottelijana noin ainakin suunnilleen) mitä tekee. Ruohonjuuritasolta emme voi aloittaa koulutusta vaan tämä on enemmänkin perehdyttämistä IFR-lentämiseen ja ennen kaikkea verkkolentämiseen, sekä lennonjohtajan kanssa toimimiseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulta tämän pitäisi sujua hyvin, ujostuttaa/pelottaa vaan hirveästi se ATClle puhuminen. :-[

Meitä on ONNEKSI VAIN kolme. ;D Minulle on suunnilleen 80% varmaa että tulen, on läksyä huomiseksi, ja väsyttää, mutta intoa on. :thmbup:

Kartatkin koetan tulostaa, onneksi on jo karttaplotteri(=ex. kannettava) valmiina.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulta tämän pitäisi sujua hyvin, ujostuttaa/pelottaa vaan hirveästi se ATClle puhuminen. :-[

Itekkin aina ennen "pelkäsin" ATClle puhumista, mutta nyt siihen on jo tottunut. Tosin välillä hävettää puhua ATClle/lentäjille, kun ei edes äänenmurrosta ole viellä  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varmasti ette ole yksin siellä.. :)

Joo tosiaan normaali online-event sattuu myös Suomessa samaan aikaan, joten myös ulkomaisia ja suomalaisia vanhoja konkareitakin paikalla lentämässä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ainiin!!! tarviiko mun painaa mitään nappia ku puhun lennonjohdolle/lentäjälle vai onko se vaan puhua lotista ilman hienosäätöä oikealla taajuudella?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosin välillä hävettää puhua ATClle/lentäjille, kun ei edes äänenmurrosta ole viellä  :-[

No voi ziisus Olli ;D Kyllä veikkaan, että lennonjohtajana pärjää muutkin kuin Luciano Pavarottit :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, siis, tulen ehkä puolisen tuntia myöhässä, mutta riippuu, kuinka nopsasti syön.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ainiin!!! tarviiko mun painaa mitään nappia ku puhun lennonjohdolle/lentäjälle vai onko se vaan puhua lotista ilman hienosäätöä oikealla taajuudella?

Joo sorry, mutta varmaan kannattaa HIEMAN tutustua noihin ohjeisiin ja ohjelmiin ensin rauhassa... Tuolta alussamainitusta linkistä mm. löytyy niitä ohjeita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervetuloa minunkin puolesta.Flaikkari on nyt "käynnistetty" ja kaikille hyviä lentoja!  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Flaikkari alkanut,positionit ovat paikalla.Lentäjät vain puuttuvat...toistaiseksi.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yks kysymys vaikka en tällä kertaa pystykkään osallistumaan. :(

Pitääkö lennonjohtoon puhua englantia vai voiko puhua suomea? :-[

Teemu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään