Guest esak

Olisiko joku innostunut tekemään tälläistä?

5 viestiä aiheessa

Kolmitahot ulkomallia varten löytyy mistä? Kaavakuvat ja mittapiirustukset? Ohjaamokuvat? Mittarit? Painot, moottoritehot ja muut tarvittavat tiedot lentomallia varten? Lähikuvat ländäreistä ja kuvat niiden toiminnasta jne. jne.

Ei sillä, että olisin edes kiinnostunut, mutta tuskinpa noita tarvittavia perustietojakaan mistään kovin helposti noin eksoottiseen lentolaitteeseen kaivetaan. Muutamankin rimpulan kun olen näetsen tullut väsäilleeksi pelkästään netistä löytyneen turhan suppean materiaalin varassa voin todeta (ja moni voi todistaa) ettei niillä tiedoilla vielä kovin kummoista konetta FS:ään aikaan saa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sopii varmaan samaan aiheeseen. Innostaisiko ketään Fokker 27:n tekeminen? Hyvä mallinnus puuttuu simusta, mutta tekisi mieli sillä(kin) lennellä. Itselläni on ainakin hyvät mahikset saada kuvia FF-2:sta.

Kyhää itse, vähän 3dmaxilla harjottelua ni kyllä se siitä!  :thmbup: :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noh, niinno.. vähän heikosti kyllä. ;D Niiden kuvien pitäisi olla erittäin tarkasti sivulta, edestä ja ylhäältä otettuja. Koneen ääriviivojen pitäisi kanssa näkyä selkeästi, niin kuin noissa kolmitahopiirustuksissa.

Ei valokuvien kanssa mallin tekeminen ole mikään mahdottomuus. Itseasiassa tekisin itse paljon mieluummin valokuva taustana, kuin vähän heikomman (tai jopa vähän paremmankaan) 3-tahon kanssa. Kuvan kanssa pystyy sivukuvastakin mm. arvailemaan paljon muotoja, joita ei 3-tahosta näe ollenkaan. Mutta se oikeanlaisten valokuvien ottaminen on varsinkin tuollaisen ison koneen kanssa todella hankala homma järjestää (yläkuva käytännössä mahdottomuus). Esim. tuollainen Fokker pitäisi saada käytännössä Porissakin kiitotielle, että siitä saisi oikeanlaiset kuvat. Se, että kameran saa suoraan sivulle ja eteen, ei ole ongelma eikä mikään. Mutta ongelma on se, että pitäisi pystyä ottamaan riittävästi etäisyyttä koneesta. Fokkerin kohdalla puhutaan todennäköisesti ainakin parista sadasta metristä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisikos joku kyhäämään kunnollista Van's Rv4:n modelia Fs2004:lle. Itse olen tekemässä paneelia kyseiselle koneelle

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään