Guest Virta

Mikä kone Kreetalle?

43 viestiä aiheessa

Onko kenelläkään tietoa, millä konetyypillä Finnair lentää lennon AY1733 Helsinki - Heraklion? Mahdollisesti Boeing 757?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näin ajattelinkin, että jompikumpi noista kahdesta sen täytyy olla. Kiitoksia vahvistuksista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Varmaan yllä mainittu tai A321. Pari kertaa olen Airbussilla mennyt Kreetalle :)

 

Ahaa, onkos bussitkin valjastettu charter-käyttöön?! :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ahaa, onkos bussitkin valjastettu charter-käyttöön?! :o

 

Juu, ainakin Tunisiaan ja Barceloonaan jyräävät busseilla. (varmasti muitakin, nämä nyt muistin)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös Barcelona ole kuitenkin ihan reittilento joten se ei ole kovin suuri ihme, mutta kyllä niistä busseistakin on väännetty jotkut yksilöt charttereihin :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja jonnekin Kreikan saaristoonkin ilmeisesti. Ainakin jotkin matkaesitteet väittivät, että esim. Karpathokselle lennettäisiin Airbusilla. Onko Airbusissa yhtään paremmat jalkatilat kuin Boeingissa, jossa ne ovat todella kytyset ainakin näin 191 senttisen näkökulmasta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu, ainakin Tunisiaan ja Barceloonaan jyräävät busseilla. (varmasti muitakin, nämä nyt muistin)

 

AY 905 menee Barceloonaan joka aamu klo 0800 reittilentona mutta lentääkö Finnair myös Tunisiaan ?  Ne chartterbussit Tunisiaan on ihan jonkun muun yhtiön vaan nyt en muista minkä , ja ne on 320:ppisiä.

 

- th -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

mutta lentääkö Finnair myös Tunisiaan ?

 

Monastiriin kyllä. Kaveri kävi siellä tuossa keväällä Finnairilla, ja kertoi koneen olevan airbus.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko Airbusissa yhtään paremmat jalkatilat kuin Boeingissa, jossa ne ovat todella kytyset ainakin näin 191 senttisen näkökulmasta?

 

Molemmissa on säädettävä penkinväli, joten voisin kuvitella että "reittikoneen" muunto "charter-koneeksi" nimenomaan liittyy tuohon "survotaan lisää penkkejä" -aiheeseen..

 

//T

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

1994 lensin Kreetalle MD11:ta. Silloin ei sekään ollut ihan mieletön harvinaisuus charterkäytössä. Nykyään taitaapi olla?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Edellinen MD-11:sta charter-keikka taitaa olla Phuketin viimetalvinen valitettava evakuontioperaatio.

Sitten on Malagaan silloin tällöin reitillä yhtätoista mutta nekin on lomareittejä ja sisusta säilyy samana kun reittilennoillakin, koska lähtevät Malagaan tultuaan New Yorkista tai Bangkokista ja lähtevät Bangkokiin parin tunnin päästä Malagasta tultuaan.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

1994 lensin Kreetalle MD11:ta. Silloin ei sekään ollut ihan mieletön harvinaisuus charterkäytössä. Nykyään taitaapi olla?

 

Muistan nähneeni Rodokselle laskussa Finnairin MD-11 kun olin aikoinaan sielä lomalla.

Mutta Kreetasta en tiedä sen enempää, tuli vaan tuo mieleen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Molemmissa on säädettävä penkinväli, joten voisin kuvitella että "reittikoneen" muunto "charter-koneeksi" nimenomaan liittyy tuohon "survotaan lisää penkkejä" -aiheeseen..

 

//T

 

 

Finskin Airbus lentää Charterit full-economy versiona, eli koko matkalla on 6 penkkiä rinnakkain, mutta jalkatilaa ei muuteta. A321 on tällöin 181 paikkainen, Charter-yhtiöillä tavallisesti n. 220 paikkainen. Tuosta voinee päätellä jalkatilaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finskin Airbus lentää Charterit full-economy versiona, eli koko matkalla on 6 penkkiä rinnakkain, mutta jalkatilaa ei muuteta.

 

Ja jos jalkatilaa muutettaisiin, niin silloinhan jouduttaisiin muuttamaan myös ylhäällä olevia paneeleja: happinaamarit, lukulamput, raitisilmasuuttimet yms. mikä ei kyllä onnistu ihan noin vain lentojen välillä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

mutta kyllä niistä busseistakin on väännetty jotkut yksilöt charttereihin :P

 

Ainakin Hesa-Bourgas oli LXF:llä ja Bourgas-Hesa LXB:llä.

Tosiaan niissä oli penkit 3+3 ja huomattavasti paremmat jalkatilat kuin 757:ssa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moro!

Tarkennuksena 2005-06-20/2005-07-20 aikana Finnair on lentänyt Kreetalle LGIR 7xB752 ja 2xMD83.

 

jukka

 

Sepäs olisikin hienoa, jos sattuisi niin hyvä tuuri, että pääsisi vielä kerran elämässään Finnairin Maddogin kyytiin! Siinä viis veisaisi pienistä jalkatiloista tai muista pikku puutteista!

Syyskuussa olen Kreetalle lähdössä, joten pikku spekuloinnilla voisi päätellä, että jos silloin olisi jo sesonki hiljenemään päin, ja jos väkeä ei siis olisi enää liikkeellä niin paljoa, ja jos vaikka Boeingeja tarvittaisiin joillakin muilla reiteillä, ja jos ja jos... niin voisi päästä md:n kyytiin. Pentuna 80-luvulla etelään lennettiin melkein aina MD-sarjan koneilla ja silloin sitä oikein toivoi, että kalustona olisi ollut jotakin muuta. Niin on ajat muuttuneet, että nykyään sitä taas toivoo pääsevänsä vielä, edes kerran, MD:n kyytiin.

 

Kiitoksia vastauksista kaikille tasapuolisesti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miulla on 13.4 lento Oulusta Haniaan. Ei suosittu matkailuaika, joten nyt voisi päätellä md-8X tai Bussia. MAhtavaa olisi vielä mennä 8X:ällä!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään