Ville Jalonen

Läpinäkyvyys-ongelma (FSDS/FS2004)

4 viestiä aiheessa

Olen tuossa FSDS:llä vääntänyt tätä ikuisuus-projektia ja olen koittanut pysyä vain hiljaa tämän suhteen. Nyt on kuitenkin sellainen ongelma mihin en keksi ratkaisua, eikä tunnu googlekaan auttavan.

Ongelmana siis seuraava: koneen kyljessä olevat ikkunat on "leikattu" käyttämällä tekstuuria ja sen alpha-kanavaa. Tämä kuitenkin tuntuu aiheuttavan sen että koneen sisusta ei näy oikein. Penkit sun muut näkyvät, mutta se seinä jää näkymättömiin. Kyllä se kuitenkin siellä on koska oven avaamalla tuo seinä näkyy, mutta ei ikkunoiden läpi katsottuna.

Ajattelin että ongelma olisi osien hierarkian kanssa, mutta vaikka vääntelee mihin tahansa järjestykseen niin sama vaivaa vieläkin. Toivotaan että joku keksisi ratkaisun. Toki yksi ratkaisu olisi leikata nuo ikkunat rungosta, mutta mieluiten en lähtisi siihen. Kuva selventämään ongelmaa:

[ attachment removed / expired ]

Itse koneesta ei sen enempää, jokainen voi itse päätellä mitä on esittävinään. Sitä en tiedä vielä itsekään tuleeko tuo koskaan pääsemään projektia pidemmälle, mutta ainakin aion yrittää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistan itsekin FSDS:llä noita ongelmia. Oli siihen joku enemmän tai vähemmän toimiva purkkaratkaisukin muistaakseni, mutta itse taisin tehdä aina niin, että kun ei muu auttanut, tallensin näkymättömät osat omaksi projektiksi (vai oliko se sittenkin ne osat, joissa on läpinäkyvyyttä) ja deletoin ne vanhasta. Sitten jollain mergellä tai exportilla toin ne takaisin... Tosin tämäkin taisi olla vähän niin, että välillä se toimi ja välillä ei...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osien järjestys FSDS:ssä määrää näkyvyyden toisen osan "läpi", en tosin enää muista pitikö takana olevan olla ennen vai jälkeen edessä olevaa osaa. Ja osien järjestystä saa muutettua tuolla Mikon keinolla, tai yksi kerrallaan tallentamalla osa, poistamalla ja lisäämällä osa takaisin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No nyt löytyi ainakin väliaikainen ratkaisu. Ei tosin mikään kovin järkevä mutta tuntuu olevan ainoa mahdollinen. Toki aion tutkia vieläkin jos löytyisi jokin muu ratkaisu.

Tiesin kyllä Kari juurikin tuon että järjestys määrää näkyvyyden ja sen takia mainitsinkin tuon hierarkia asian alkuperäisessä viestissä. Kuitenkin teidän ohjeiden avulla sain hieman ajateltua lisää. Erotin sisustasta puolet erikseen, jolloin lopputulos oli jo lähempänä oikeaa, mutta nyt vain toinen puoli sisustasta näkyi ja toinen ei vaikka molemmat oli siellä. No mergen kautta sitten tein seuraavasti vasen puoli, oikea puoli, oikea puolí, vasen puoli ja lopuksi tietysti ulkokuori päälle. Nyt toimii.

Onneksi sisustassa on suht vähän polygoneja niin ei tullut kuin 1000 turpiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään