Guest renaulttI

Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä

1 214 viestiä aiheessa

Sinä ohitit pointin. Kyllä tiedän fraseologiat ja tiedän myös sen, että Oulussa ei tule selvitys suoraan, vaan siinä kestää kun Tampere sen tekee. Nikon viesti selvensi asiaa hyvin, kiitokset siitä. Jos vaikka kiljaisee "Ready for startup, and ready to copy clearance when available", niin onko se oikein tehty? Tai sitten pyytää vain starttia, ja odottelee että LJ huomauttaa selvityksen valmiudesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sinä ohitit pointin. Kyllä tiedän fraseologiat ja tiedän myös sen, että Oulussa ei tule selvitys suoraan, vaan siinä kestää kun Tampere sen tekee. Nikon viesti selvensi asiaa hyvin, kiitokset siitä. Jos vaikka kiljaisee "Ready for startup, and ready to copy clearance when available", niin onko se oikein tehty? Tai sitten pyytää vain starttia, ja odottelee että LJ huomauttaa selvityksen valmiudesta.

Voi noin sanoa, mutta tota when available ei tartte siihen, ready to copy clearance riittää. Lennonjohtaja sanoo selvityksen sitten kun sanoo.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saako muuten ständiltä lähteä eteenpäin jos edessä kulkee rullaustie, vai pitääkö aina lähteä työntämällä taaksepäin? Siis tilanteessa jossa se viiru päättyy siihen missä kone seisoo.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saako muuten ständiltä lähteä eteenpäin jos edessä kulkee rullaustie, vai pitääkö aina lähteä työntämällä taaksepäin? Siis tilanteessa jossa se viiru päättyy siihen missä kone seisoo.

 

Tarkoitatko vaikka EFHKn ulkoständejä? 121-125 (?) Siitä vaan AClle pamautat niin hyvä tulloo  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarkoitatko vaikka EFHKn ulkoständejä? 121-125 (?) Siitä vaan AClle pamautat niin hyvä tulloo  :thmbup:

 

Taitaa noilla ständeillä muistaakseni se viiru siinä maassa jatkua sen "parkkiruudun" läpi, eikä pääty siihen. Toisessapäässä kenttää ne "viirut" loppuu siihen parkkiin. 3XX-alkuisilla paikoilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa noilla ständeillä muistaakseni se viiru siinä maassa jatkua sen "parkkiruudun" läpi, eikä pääty siihen. Toisessapäässä kenttää ne "viirut" loppuu siihen parkkiin. 3XX-alkuisilla paikoilla.

 

Voi olla näinkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Millainen nettiyhteys pitää olla, jotta onnistuu verkkolento ja puheyhteys?

1 Mb mokkulalla nimittäin mennään, joten luulenpa, että se ei riitä ???

 

Ville

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Millainen nettiyhteys pitää olla, jotta onnistuu verkkolento ja puheyhteys?

1 Mb mokkulalla nimittäin mennään, joten luulenpa, että se ei riitä ???

 

Ville

 

Minulla on tuo samanlainen mokkulla, mutta riippuu täysin sinun sijainnista. Joskus kun lennän mökillä niin voin ihan "hyvin" lentää itse simuun se ei vaikuta ;D Mutta pitää seurata koko ajan sitä onko OFFLINE vai ONLINE.. Kyllä kiinteä 1mb netti riittää (kiinteä laajakaista). Mokkula voi olla ongelma  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Millainen nettiyhteys pitää olla, jotta onnistuu verkkolento ja puheyhteys?

1 Mb mokkulalla nimittäin mennään, joten luulenpa, että se ei riitä ???

 

Ville

Kyllähän sitä "entisaikaan" lennettiin ihan hyvin verkossa, voicen kanssa, 56kbit/s modeemilla. Eli kyllä 1 mega riittää hyvin jos yhteys ei pätki.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moro!

 

Mulla ois tällänen ongelma, että kun yritän connectaa IVAO:oon niin tuleepi tällänen ilmoitus ''Connection IVAO serves failed/lost'' ilmoitus.

Mikähän ois ratkaisu tähän ongelmaan?

 

:-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moro!

 

Mulla ois tällänen ongelma, että kun yritän connectaa IVAO:oon niin tuleepi tällänen ilmoitus ''Connection IVAO serves failed/lost'' ilmoitus.

Mikähän ois ratkaisu tähän ongelmaan?

 

:-[

 

Joskus syy tuohon on se, että sinulla ei ole riittävää netti yhteyttä..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yleisin syy tuohon on se, että sinulla ei ole riittävää netti yhteyttä..

Kyllähän sen pitäs ihan modeemillakin ja reippaasti alle gigan netillä toimia, niin tuskin tuo on syynä..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moro!

 

Mulla ois tällänen ongelma, että kun yritän connectaa IVAO:oon niin tuleepi tällänen ilmoitus ''Connection IVAO serves failed/lost'' ilmoitus.

Mikähän ois ratkaisu tähän ongelmaan?

 

:-[

Blockaako palomuuri?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yleisin syy tuohon on se, että sinulla ei ole riittävää netti yhteyttä..

 

Since when?  Oikeasti jotain järkeä noihin vastauksiin sentään kiitos...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mulla ois tällänen ongelma, että kun yritän connectaa IVAO:oon niin tuleepi tällänen ilmoitus ''Connection IVAO serves failed/lost'' ilmoitus.

Mikähän ois ratkaisu tähän ongelmaan?

 

Joskus heittää jollain servereillä tuota esim. mulla n.2 tuntia sitten kun yritin yhdistää EU1:n, tuli tuo. Vaihdoin serverin vaan AS4:n siitä listasta niin connectas.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Since when?   Oikeasti jotain järkeä noihin vastauksiin sentään kiitos...

 

Minulla ainakin tulee netin kanssa joskus.. Kun internet pätkäisee, niin menee yhteys.. Tuo auttaa kun serveriä vaihtaa minulla.

 

E: Ekaa viestiä voisi muokata sopivaksi : Eli joskus ei yleisin.. Pahoittelen  :-[

 

E2: Muokattu on nyt..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi LECB_CTR on IVAOssa Palma Radar ja VATSIMissa Barcelona Radar? ???

 

Eiku se oliki LECP_CTR... ja se on Palma Approach... samalla alueella kuin LECB_CTR... ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmm, ei ole nyt mitään sopivaa triidiä valitukselle kun ei tuolla "kiinnostusta verkkolentämiseen" -triidissäkään enää viitti, ja yleistä höpinääkin on lukittu... ;D

 

Mutta siis, onko IVAO:ssa mitään yleisiä vaatimuksia lennonjohtajille? Esim. kielitaito?

 

Tänään tuolla Malagassa sattui sellanen että:

 

"Malaga tower, Finnair 2159, rwy 31"

"Hablas español?"

"no sir"

"contact malaga tower on 118.150"

"Im already on 118.150"

... sitten ei kuulunut mitään, olin tulossa liian korkealta -> go around:

 

"Going around, Finnair 2159"

...ei mitään...

"Climbing to 4000ft, FIN2159"

...ei mitään...

"Request vectors to final rwy 31, FIN2159"

... ei mitään, vilkaisu servinfoon -> kaveri häipynyt sanomatta mitään... piti sitten sorvata unicomilla laskuun...  :thmbup:

 

Tällä kertaa Suomen osalta lennonjohto hoituikin sitten mallikkaasti! :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep, välillä melko säätämistä tuolla Espanjan alueella tuo toiminta.

Joo... vatsimissa kyllä pelitti kaikki tuollakin suunnalla... nytkään ei Madrid Control vastaa vaikka huudellut jo kaks kertaa sinnepäin... :P

 

Sitten toinen kysymys, eikö verkossa ole mitään priorisointia? Meinaan jouduin venaamaan tuolla Malagassa about puoli tuntia motit käynnissä kun ensin lähti Iberian A346, sen jälkeen kaks räpistintä ja piti vielä venata että toinen niistä veti läpärin... 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainakin IRL täällä Kuopiossa nuo VFR koneet saa väistellä Finskin koneita ja ilmavoimien poikia. :) Tai ainakin ovat joskus saaneet.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vai että vatsimissa pelittää aina kaikki, jep jep :P

 

Ei tietenkään ole priorisointia tuollaisessa, miksi olisi?

 

No kyllä ainakin silloin, kun oli Thomsonin eventti ja 20 tekstilentäjää EGKK:lla ja LEMG:llä niin kaikki vastas ja ei ollu valitusta 8) Ja voicellakin oli yli 10 pilottia.

 

Taisti tuo priorisointi meinata sitä, että IFR matkustajatuubit odottaa radan vieressä, kun joku räpistin siellä vetää läpäreitä. Kun IRL nuo taitaa mennä vähäks aikaa jonnekkin muualle finnairin tuubien edestä täällä KPO:ssa ainakin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vai että vatsimissa pelittää aina kaikki, jep jep :P

 

Ei tietenkään ole priorisointia tuollaisessa, miksi olisi?

Kirjoitankohan jotenkin epäselvästi kun et tunnu ymmärtävän mitään oikein mitä yritän kertoa ;D

 

Kolmannella kerralla Madrid vastasi "FIN2160, affirmative, cont as filed" kun huusin sinne ensin että "Madrid control, cant you read me? With you FL350..."... tuo vastaus vaikutti siltä että LJ:n tapana ei ole kuitata tuota...? :P

 

Ja kyllä siellä VATSIMissa on vastattu aina suht nopeasti noihin...

 

Ja priorisoinnilla tarkoitin sitä kun noi 2 räpistintä pääs eka lähtemään ja vetämään vielä läpärinkin ennenku mä pääsin lähtemään... ja olin jo muutenkin venannut 20min sitä rullauslupaa motit käynnissä.. kun eka lähti se Iberian isobussi, sain luvan rullata vasta kun se oli ilmassa... ja räpistimet lähti jostain puolesta välistä rataa ja minä rullasin päähän ja finaalissa oli Condorin MD11 ja sen jälkeen vielä piti odottaa että se räpsy veti läpärin ja sitten vasta sain luvan nousuun.... taitaa IRL mennä niin että ne räpsyt saa odottaa sen aikaa että nämä reittilennot pääsee ajallaan lähtemään...? ??? Vähän ihmeellistä toimintaa kyllä mun mielestä mutta eipä tuossa sen kummempia... delayta vaan tuli mutta minkäs teet... :P Inte bad feelings 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No se on hyvä jos tiedät, mutta pakkoko noihin viesteihin on aina sisällyttää tollainen vittuilun sävy :-\? Ei ole ihmekään, että tällä palstalla tulee paljon vääntöä. :thmbdn:

 

En tiedä onko tuossa vittuilua, mutta tulee sellanen fiilis vaan.

 

delayta vaan tuli mutta minkäs teet...

Pistät selvitykseen, että delay caused by cessnas ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään