Guest renaulttI

Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä

1 214 viestiä aiheessa

Saako muuten jotenkin säädettyä niin että tuo IvAp ei vie reunanpehmennyksiä pois kun se on näkyvissä? Todella ärsyttävää meinaan... enkä viitsi aina rämpätä tuota näkyviin/pois koska siinä on melkonen riski että simu sekoaa....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saako muuten jotenkin säädettyä niin että tuo IvAp ei vie reunanpehmennyksiä pois kun se on näkyvissä? Todella ärsyttävää meinaan... enkä viitsi aina rämpätä tuota näkyviin/pois koska siinä on melkonen riski että simu sekoaa....

 

En tosta reunanpehmennysjutusta tiedä, mut mul on tikkuun ohjelmoitu näppäinkomento jol mä saan sen piiloon. Ei o kertaakaan sen vuoksi simu seonnu...  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulis tämmöne jännä kysymys joka kuuluu näin, että saako Follow me autoa käyttää milloin tahansa? tai tarviiko jonkun koulutuksen siihenkin hommaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulis tämmöne jännä kysymys joka kuuluu näin, että saako Follow me autoa käyttää milloin tahansa? tai tarviiko jonkun koulutuksen siihenkin hommaan?

 

Luetaan niitä sääntöjä ::)

 

  IVAO™ Rules and Regulations

   

11.- Rules and Regulations for the use of Follow Me Car (FMC) and other Vehicles.

 

11.1 - The Division shall determine which airports, if any, where FMC's are allowed.  This shall be as shown in the Facility Rating Assignment System (FRAS).

 

11.2 - A TWR must be manned before the FM car(s) can be used.

 

11.3 - Double connections or TWR's connecting with FM Services too, is not allowed and will be suspended for two (2) days.

 

11.4 - FMC Services shall be used in a correct coordination with ATC and with his/her approval.

 

11.5 -  Speed Restrictions:  Runways MAX 60 MPH (100 Km/h), Taxiways MAX 30 MPH (50 Km/h), and Gate Areas MAX 20 MPH (25 Km/h).

 

11.6 - Racing or anything that constitutes reckless operations of a vehicle, will result in a suspension for a minimum of seven (7) days.

 

11.7 - The FM car drive must be familiar with the airport procedures, have their lights on at all times, have a minimum ATC rating of C1, and adhere to the same Rules and Regulations for ATC procedures, where applicable.

 

11.8 - The call sign of the FM car shall be the ICAO of the airport and FMx, for example:  Brussels, EBBRFM1 . . . if a second one EBBRFM2, and so on.

 

11.9 - Other land type vehicles or water craft, e.g boats, ships, and etc, are prohibited.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saako muuten jotenkin säädettyä niin että tuo IvAp ei vie reunanpehmennyksiä pois kun se on näkyvissä? Todella ärsyttävää meinaan... enkä viitsi aina rämpätä tuota näkyviin/pois koska siinä on melkonen riski että simu sekoaa....

 

En täysin muista, mutta...

 

Minulla oli samaa ongelmaa SB:n (squawk box) kanssa. Oletan, että myös sinulla on Geforce näytönohjaimena. Mikään muu ei auttanut, kuin vaihtaa näyttiksen ajurit niin vanhoihin (163.XXX muistaakseni), että nHancer ohjelma suostui toimimaan Geforcen ajureiden kanssa. Sitten piti poistaa nHancerista, sen FS2004 default asetukset (delete). Tehdä tämän jälkeen uudet asetukset (fs9.exe). Sitten säätää nHancerilla asetukset kuntoon :o

 

Hiukka hankalaa, sanoisin :thmbdn:

 

[ attachment removed / expired ]

 

T: Mika

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itekkin vasta tänään latailin tuon nHancerin. Juu, näyttikset on mallia GTX295.

 

Tuolla nHancerin sivuilla ainakin sanottiin näin: Note: This version requires a GeForce driver 182 or later!, eli ei tarvitse mitään vanhoja ajureita? Minulla on tällä hetkellä uusimmat eli 195.62... niin ja simu on edelleen FSX 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itekkin vasta tänään latailin tuon nHancerin. Juu, näyttikset on mallia GTX295.

 

Tuolla nHancerin sivuilla ainakin sanottiin näin: Note: This version requires a GeForce driver 182 or later!, eli ei tarvitse mitään vanhoja ajureita? Minulla on tällä hetkellä uusimmat eli 195.62... niin ja simu on edelleen FSX 8)

 

Mulla taitaakin olla joku vanha nHancer-versio. Enivei, ongelma johtuu Geforcen ajureista. Näinollen ei taida olla väliä onko kyseessä FS9 vai FSX. Muistaakseni (ainakin FS9) pitää simun oma reunanpehmennys olla päällä! nHancer/Geforce sitten jyrää tämän asetuksen yli.

 

T: Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mulla taitaakin olla joku vanha nHancer-versio. Enivei, ongelma johtuu Geforcen ajureista. Näinollen ei taida olla väliä onko kyseessä FS9 vai FSX. Muistaakseni (ainakin FS9) pitää simun oma reunanpehmennys olla päällä! nHancer/Geforce sitten jyrää tämän asetuksen yli.

 

T: Mika

Njoo... Auttaiskohan toi siihenkin ongelmaan kun mulla välillä hyytyy näyttö silleen hölmösti että esim taivas on musta ja vilkkuu ja kuva jäätyilee, niin että esim jos spot viewissä pyörität konetta niin siihen jää sen koneen kuva joka kulmasta... sitten välillä näyttö pimenee kokonaan mutta ääni kuitenkin kuuluu. Joskus tekee tollasta...

 

EDIT: Ei muuten auttanut noihin sahalaitoihinkaan, näytti olevan vieläkin...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mistähän voisi johtua että Ivao:n ja minun kirjanpidon tunnit ei oikein natsaa yhteen, enkä tarkoita nyt tuota 12.00 UTC kirjausta, viimeisi kirjaus minulle 6.1.2010 mutta sen jälkeen on oltu verkossa muutamaan otteeseen? ???

 

jari

 

Korjautunut . Homma ok.

 

sama

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mistähän vois johtua että mulla ei IvApin PB-toiminto toimi ollenkaan. Tai toimii sen verran että aukeaa ja siihen voi sen astemäärän syöttää mutta vaikka PushBack-nappulaa painaa ei mitään tapahdu. ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mistähän vois johtua että mulla ei IvApin PB-toiminto toimi ollenkaan. Tai toimii sen verran että aukeaa ja siihen voi sen astemäärän syöttää mutta vaikka PushBack-nappulaa painaa ei mitään tapahdu. ???

 

Parking brake?  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mistähän vois johtua että mulla ei IvApin PB-toiminto toimi ollenkaan. Tai toimii sen verran että aukeaa ja siihen voi sen astemäärän syöttää mutta vaikka PushBack-nappulaa painaa ei mitään tapahdu. ???

 

Laitatko sen suunnan minne haluat kääntyä ja painat varmasti vielä pushback nappia? Parking brake on tosiaan myös yksi syy.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laitatko sen suunnan minne haluat kääntyä ja painat varmasti vielä pushback nappia? Parking brake on tosiaan myös yksi syy.

 

Juuri näin olen tehnyt (mielestäni), mutta kokeillaas tänä iltana uudestaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minulla oli ehkä joku aika sitten samankaltainen ongelma. Kone oli liian "lähellä" PB traktoria, eikä näin ollen suostunut työntämään :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No nyt tuo IvApin pushbackkikin toimi. :thmbup: Tosin EFHK:n kiitotien 15 ILS ei, kuten ei kyllä yleensäkään. :thmbdn:

 

Ville, mulla ainakin jos on liian lähellä, lähtee traktori kiertämään nokkapyörää ja sitten työntää. Eli jos katsoo vain paneelia voi luulla ettei Pushbackkia ole tulossa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tosin EFHK:n kiitotien 15 ILS ei, kuten ei kyllä yleensäkään. :thmbdn:

 

 

 

Mikäs siinä EFHK:n kiitotie 15 ILS:ssä on vikana? Ei pidä liukupolkua/suuntaa? Vai johtaako se sivuun keskilinjalta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No nyt tuo IvApin pushbackkikin toimi. :thmbup: Tosin EFHK:n kiitotien 15 ILS ei, kuten ei kyllä yleensäkään. :thmbdn:

 

 

No tänään se oli äsken varmaan siirtyny 200 m vasemmalle koska MD11 näytti suoraa linjaa ja ils oli elossa, armoton manuaali kaartotaistelu finaalissa että sai linjat kuntoon loppulaskuun ;D

 

jari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäs siinä EFHK:n kiitotie 15 ILS:ssä on vikana? Ei pidä liukupolkua/suuntaa? Vai johtaako se sivuun keskilinjalta?

 

Se on ollut aina vikana että tuo kenttään aina liian aikaisin, tänään vaan oli hiukka huono näkyvyys ja vielä siihen ENG FAIL... :'(

 

Toisekseen, nyt taisi tulla vinossakin (valoista katsottuna) vaikka kone näytti (GPS ja ILS-näyttö) että tulee suoraan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, keli oli sumea mutta taxiway AD tai Y ois ollut hyvällä linjalla jos ois suoraan tullu. Jesperi oli tornissa muistaakseni tuolloin.

 

jari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään