Guest renaulttI

Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä

1 214 viestiä aiheessa

 

 

Ville, mulla ainakin jos on liian lähellä, lähtee traktori kiertämään nokkapyörää ja sitten työntää. Eli jos katsoo vain paneelia voi luulla ettei Pushbackkia ole tulossa...

 

Kyllä se lähtee sitä pyörää kiertämään, mutta vain FSX omalla komennolla.. Ei tuon IvAp in kautta sitä tee :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se on ollut aina vikana että tuo kenttään aina liian aikaisin

Eipä se oli CATIII tai edes CATII-hyväksytty kiitotie eli tuolla juurikaan väliä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä se oli CATIII tai edes CATII-hyväksytty kiitotie eli tuolla juurikaan väliä.

 

Niin realistista näistä simuista ei taida ikinä saada että kaikki menisi jetsulleen, eikös sitä jossain todeta näin että hyvä laskeutuminen on sellainen mistä kävelee ehjänä pois?  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

eikös sitä jossain todeta näin että hyvä laskeutuminen on sellainen mistä kävelee ehjänä pois?  ;D

Pienkoneelle tuo on. Ison koneen on oltava korjauskelpoinen vielä! ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minkäköhän takia tuolla joku Severi Seppä pausettelee Keski-Suomessa 500 jalan korkeudessa kutsulla FIN222 ja koneena A319? Groundspeed näyttää nollaa...

 

Taitaa olla joku uusi kaveri kun ei ole logattuja tunteja IVAO:ssa... vielä...

 

 

Ja eikait Tallinnan tutka hoida Helsinkiläisiä? Huutelin unicommilla että aloittelin lähestymisen kohti Helsinkiä niin Tallinan johtaja huuteli että "EETT_APP and EETT_CTR on".... ??? Luuli varmaan että tulen etelästä vaikka sanoin LAKUT2J arrival..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

pausettelee Keski-Suomessa 500 jalan korkeudessa kutsulla FIN222 ja koneena A319? Groundspeed näyttää nollaa..

 

 

Eli onko tullut tonttiin jos korkeutta on tuo reilu 400 ft vai toimiiko noin pausella?

 

jari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli onko tullut tonttiin jos korkeutta on tuo reilu 400 ft vai toimiiko noin pausella?

 

jari

En tiedä mitä on tapahtunut, flight status on vaan "?".... ollut jo vähän aikaa tuossa samassa paikassa... nyt näköjään hävisi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minkäköhän takia tuolla joku Severi Seppä pausettelee Keski-Suomessa 500 jalan korkeudessa kutsulla FIN222 ja koneena A319? Groundspeed näyttää nollaa...

 

Taitaa olla joku uusi kaveri kun ei ole logattuja tunteja IVAO:ssa... vielä...

 

 

Ja eikait Tallinnan tutka hoida Helsinkiläisiä? Huutelin unicommilla että aloittelin lähestymisen kohti Helsinkiä niin Tallinan johtaja huuteli että "EETT_APP and EETT_CTR on".... ??? Luuli varmaan että tulen etelästä vaikka sanoin LAKUT2J arrival..

 

Samaa ihmettelin minäkin että mitäköhän mahtaa Severi jumittaa, Tallinnasta puheenollen kaipa ne kaipaavat trafiikkia  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kannattaa imaista uusi AFCAD skeneen ja asentaa se oikein niin pelaa ilsitkin oikein.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kannattaa imaista uusi AFCAD skeneen ja asentaa se oikein niin pelaa ilsitkin oikein.

 

Mulla on se Ripan päivitys joka siirtää kentän oikealle paikalleen, pitäisikö joku muukin asentaa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mulla on FISDin EFHK 1.6 FSX "modi" ja siinä ei ole ollut mitään ongelmia ILSin kanssa. Aina tulee yhtä hyvin ja varmasti alas. Osasyyllinen voi tietenkin olla se, että minä en oikein noista automaattilaskuista perusta... Mutta kannattaa toi FISDin tekele ladata niin ei pitäs tulla mitään ongelmia ILSin kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sattuiskohan joku tietämään minkä takia tuo "AI"-kone lensi tuolleen tökkien? Kuten tuosta jättövanastakin näkyy, eli tasaisin väliajoin tökki tuo sen meno, vaikka muuten oli tasaista... samanlailla kentällä kun toinen kone rullasi niin tolleen tökkien meni... :-\ Ilmeisesti joku IVAO:n vika tjsp...

 

width=800 height=449http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php?action=dlattach;topic=60686.0;id=238104;image[/img]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa johtua sen lentäjän pingistä (voi johtua omastasikin). Jos sulla on siel 50gigaa leffoja tulos bittorrentilla taustalla kaistan varaus täysillä, niin varmasti tökkii. Jotkut ei ehkä tätä tuu ajatelleeks.

Ei oo mitään latauksia tulossa mistään taustalla, poistan kaikki turhat ohjelmat muutenkin käytöstä lennon ajaksi...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aloittelija taas täällä kierrättää vanhoja ketjuja. Nyt on tullut noilla vanhoilla tutuilla pikkukikottimilla (Learjet 45 ja Beech 58) tullut muutama kiekka heitettyä verkossakin. Virheitäkin on sattunut, mutta niistä ehkä oppii. Mutta ruokahalu kasvaa röyhtäillessä ja nyt alkoi tehdä mieli siirtyä vähän isompaan pulkkaan. Ei mitään liian suurta, vaan mielessä siintää eräs payware ERJ 145, jota joku joskus jossain muistaakseni kehui realistiseksi...

 

Tähän asti olen käyttänyt radiokutsuna  sopivaksi katsomiani rekisteritunnuksia (OH-LSN ja OH-BRS), mikä pikkukoneilla onkin varmaan ihan paikallaan, mutta jos alla on vähän isompi reki, niin olisi varmaan realistisempaa käyttää jotain airline kutsutunnusta. Tästä tulikin ongelmaksi se, että milläs perusteella valitsisin kutsun. Yritin etsiä jotain vinkkiä IVAO:n oppaista, mutta lähimmäksi pääsin Lentosuunnitelma -sivulla, jossa käskettin lukea lisää "Kutsutunnuksen valinta" -ohjeesta, jota en sitten enää mistään löytänytkään.

 

Foorumiltakaan ei löytynyt muuta apua kuin seuraava keskustelunpätkä:

 

Tälläinen kysymys tuli mieleeni:

 

Voiko verkossa lentää Finnair-kutsutunnuksella vaikka ei olisi virtual finnairin jäsen?

Tottakai voi. Mikään virtuaalilentoyhtiö tahi vastaava ei omista mitään kutsuaan :)

 

Ilmeisesti tunnus olisi syytä olla jonkun sellaisen yhtiön, jonka värit löytyvät MTL-kirjastosta käyttämälleni konetyypille. Ja sitten pitäisi jostain hatusta vielä vetää lennon numero. Mikäs on maan tapa noiden numeroiden käyttämisessä, pitäisikö se olla sellainen, jolla oikean maailman yhtiöt oikeastikin lentävät? Tai jos kyseessä on joku VA, niin kuinka pahalla silmällä sieltä katsotaan jos vaan vedän hatusta jonkun numeron ja lennän mistä ja minne huvittaa. Puhumattakaan siitä, että numero onkin jo jollain käytössä.

 

Ja tähän liittyen vielä tuli mieleeni kun aikoinani lentelin FS2002:lla Rajavartiolaitoksen väreissä olevalla Dornier 228:lla, niin entäs jos löydän vastaavan FS2004:lle ja otan sen alleni ja käytän IVAO:ssa kutsua finnguard01 (FNG01), niin nauretaanko minut pihalle  ::)  Ei vaan taida MTL:stä löytyä Dornieria RVL:n liveryssä ja taitaisi omaan simuunkin sen saamiseksi joutua maalauspuuhiin... mutta noin akateemisena pohdiskeluna.

 

Eipä tämä näin vaikeaa varmaan oikeasti olisi, mutta kun ei ole kunnolla aikaa/mahdollisuutta lentelyyn niin pitää sitten aikansa käyttää jonninjoutaviin pohdiskeluihin  :laugh:

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tossa finnguardissa ei olisi mitään muuta sen ihmeellisempää, kuin että sitä ei löydy IVAO:n callsign databasesta, joten joutuisit merkkaamaan sen lentosuunnitelman "other information" kohtaan, vaikkapa näin: "RMK/CALLSIGN FINNGUARD01" ja kirjautumaan sisään vaikka sen dornierin rekisterillä (OH-MVO). Kahta samaa kutsutunnusta ei voi käyttää samanaikaisesti "callsign allready" ilmoitus tulee jos yrittää kirjautua tunnuksella joka on jo käytössä.

 

Kyllä löytyy (IvAe, IvAc..). Eli FNG-kutsulla vaan verkkoon. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aloittelija taas täällä kierrättää vanhoja ketjuja. Nyt on tullut noilla vanhoilla tutuilla pikkukikottimilla (Learjet 45 ja Beech 58) tullut muutama kiekka heitettyä verkossakin. Virheitäkin on sattunut, mutta niistä ehkä oppii. Mutta ruokahalu kasvaa röyhtäillessä ja nyt alkoi tehdä mieli siirtyä vähän isompaan pulkkaan. Ei mitään liian suurta, vaan mielessä siintää eräs payware ERJ 145, jota joku joskus jossain muistaakseni kehui realistiseksi...

 

Tähän asti olen käyttänyt radiokutsuna  sopivaksi katsomiani rekisteritunnuksia (OH-LSN ja OH-BRS), mikä pikkukoneilla onkin varmaan ihan paikallaan, mutta jos alla on vähän isompi reki, niin olisi varmaan realistisempaa käyttää jotain airline kutsutunnusta. Tästä tulikin ongelmaksi se, että milläs perusteella valitsisin kutsun. Yritin etsiä jotain vinkkiä IVAO:n oppaista, mutta lähimmäksi pääsin Lentosuunnitelma -sivulla, jossa käskettin lukea lisää "Kutsutunnuksen valinta" -ohjeesta, jota en sitten enää mistään löytänytkään.

 

Foorumiltakaan ei löytynyt muuta apua kuin seuraava keskustelunpätkä:

 

Ilmeisesti tunnus olisi syytä olla jonkun sellaisen yhtiön, jonka värit löytyvät MTL-kirjastosta käyttämälleni konetyypille. Ja sitten pitäisi jostain hatusta vielä vetää lennon numero. Mikäs on maan tapa noiden numeroiden käyttämisessä, pitäisikö se olla sellainen, jolla oikean maailman yhtiöt oikeastikin lentävät? Tai jos kyseessä on joku VA, niin kuinka pahalla silmällä sieltä katsotaan jos vaan vedän hatusta jonkun numeron ja lennän mistä ja minne huvittaa. Puhumattakaan siitä, että numero onkin jo jollain käytössä.

 

Ja tähän liittyen vielä tuli mieleeni kun aikoinani lentelin FS2002:lla Rajavartiolaitoksen väreissä olevalla Dornier 228:lla, niin entäs jos löydän vastaavan FS2004:lle ja otan sen alleni ja käytän IVAO:ssa kutsua finnguard01 (FNG01), niin nauretaanko minut pihalle  ::)  Ei vaan taida MTL:stä löytyä Dornieria RVL:n liveryssä ja taitaisi omaan simuunkin sen saamiseksi joutua maalauspuuhiin... mutta noin akateemisena pohdiskeluna.

 

Eipä tämä näin vaikeaa varmaan oikeasti olisi, mutta kun ei ole kunnolla aikaa/mahdollisuutta lentelyyn niin pitää sitten aikansa käyttää jonninjoutaviin pohdiskeluihin  :laugh:

 

 

 

Minä olen tehnyt niin, että jos olen lentänyt jollain yhtiöllä joka ei lennä sitä reittiä minkä haluan lentää, lennän yhtiön, jonka väreissä koneeni on, kutsutunnuksella ja valitsen jonkun lennonnumeron, yleensä aika suuren kuten charterit yleensäkin. Moneen kertaan on tullut suomessa lennettyä kutsutunnuksella KLM9901. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikä hemmetti on, kun Ivap lukottaa fs9:n ihan täysin käynnistyksessä? Heti 'Start Ivap'- painamisen jälkeen fs9 lukittuu täysin ja ainoa keino ulos on lopettaa prosessi taskmanagerista. Eilenkin jäi lennot lentämättä tämän takia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikä hemmetti on, kun Ivap lukottaa fs9:n ihan täysin käynnistyksessä? Heti 'Start Ivap'- painamisen jälkeen fs9 lukittuu täysin ja ainoa keino ulos on lopettaa prosessi taskmanagerista. Eilenkin jäi lennot lentämättä tämän takia.

 

Annappa sen hetken käynnistyä ja odota, että siihen tulee se teksti Connecting to multiplayer session...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli tuohon kutsutunnuksen valintaan, eikös sitä voi laittaa vaikka juuri hetki sitten keksimänsä yhtiön callsignin siihen kirjautumiscallsigniksi? Esim. FlyEurope 123, voihan verkkoon kirjautua FLE123 callsignillä ja merkkaa vain remarkseihin CALLSIGN/FLYEUROPE

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikä hemmetti on, kun Ivap lukottaa fs9:n ihan täysin käynnistyksessä? Heti 'Start Ivap'- painamisen jälkeen fs9 lukittuu täysin ja ainoa keino ulos on lopettaa prosessi taskmanagerista. Eilenkin jäi lennot lentämättä tämän takia.

 

Jos odottelu ei auta, niin... Ivapin asetuksista auto join (FS2004 only) täppä pois. Normaalisti Ivap päälle, ja tämän jälkeen simun valikosta multiplayer/connect. Sinne oma nimi, ja host-kenttään kirjoitetaan localhost sitten painetaan search (joskus useammankin kerran), ja alla olevaan laatikkoon ilmestyy Ivap. Tämän jälkeen vain join, ja Ivap liittyy multisessioon.

 

Syytä en tiedä, mutta itselläni tuo autojoin lakkasi toimimasta jo Squawk boxin (Vatsim) aikana, ja joudun aina tekemään homman manuaalisesti, tai muuten kaatuu :-[ Jos joku tietää tähän korjauksen, niin kuuntelen mielelläni!

 

T: Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Järkevää kuitenkin olisi käyttää oikeita kutsutunnuksia, jos lennät esim. Finskin airbussilla. Lennonnumeroita sitten taas saat esim. kyseisen lentoyhtiön sivuilta. Lennonnumeron ei kuitenkaan tarvitse olla IRL lentonumero, vaan niinkuin sanoin, kutsutunnuksen saa itse päättää.

 

Lentojen numeroita voi muuten näppärästi etsiä mm. amadeus.net:stä (valikosta Flight -> Timetable). Ja über realistit voi tuolta kattoa lähtöajat ja konetyypit kanssa  ;D

 

- Aki

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentojen numeroita voi muuten näppärästi etsiä mm. amadeus.net:stä (valikosta Flight -> Timetable). Ja über realistit voi tuolta kattoa lähtöajat ja konetyypit kanssa  ;D

 

- Aki

Mahtavaa, kiitos tuosta sivusta  :thmbup: Nyt kun tässä kysytään, niin mistä löytyykään tuulikarttoja sinne yläilmoihin? Entäpä miten laskea METARin perusteella arvioitu kiitotie jota käytetään laskeutumiseen? Esim jos saapuu EFHK:lle, ja tuulee vaikka suunnasta 065 10 kts, niin mikä olisi sopivin kiitotie laskuun, ja miksi näin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mahtavaa, kiitos tuosta sivusta  :thmbup: Nyt kun tässä kysytään, niin mistä löytyykään tuulikarttoja sinne yläilmoihin? Entäpä miten laskea METARin perusteella arvioitu kiitotie jota käytetään laskeutumiseen? Esim jos saapuu EFHK:lle, ja tuulee vaikka suunnasta 065 10 kts, niin mikä olisi sopivin kiitotie laskuun, ja miksi näin?

 

Moi Kim!

 

Tuulikarttoja kyselit, jeppeseenistä vähän muutakin löytää ::)

http://www.jeppesen.com/aviation/personal/aviation-weather.jsp Real

http://network.ivao.aero/weather_maps IVAO:n näkee tuolta hyvin, jos on verkossa vaihtelua oikeisiin.. Tuolta myös QNH ja pilvet..

 

METARin kautta kiitotietä katsottaessa, katsotaan sitä suuntaa mikä siinä annettu esim. 07011KT tällöin kiitotien suunta esim. 040 (04L/R) olisi lähimpänä METARissa annettua tuulen suuntaa.. Tällöin on siis vastatuulta... Jos taas on 12011KT kiitotie 15 olisi laskeutumis kiitotie. (lyhyesti ja kivasti/hauskasti selitetty ;D)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään