Guest renaulttI

Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä

1 214 viestiä aiheessa

ALT(ilmestyy ns yläpallkki)->IVAO->Star IVAP, odotat että connecting to multiplayer server on tullut ja poistunut ja sitten connected, sinne tarvitsee syöttää VID ja IVAPin salasana jne..... ja connect-> vóila, olet IVAOssa!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten tohon IVAPin lentosuunnitelman "Other information" kohtaan saa mahtumaan lisää juttua, kun loppuu tila kesken? ;D

 

Tämän päivän legillä tohon ei sopnut mm. reitin varakentät (RALT/) ja arvioidut ajat muutamaan ilmatilaan jäi puuttumaan, eikä tossa mielestäni kauheasti edes ollut noita infoja vielä tollaselle Atlantin ylitykselle. Tossa oli välimerkit mukaan laskettuina 188 merkkiä. Vertailun vuoksi sanottakoon, että Lehtisen viimeisimmästä stoorista löytyneen plaanin remarkeissa on välit laskettuna 243 merkkiä (joskaan en tiedä onko kaikki ollut laitettuna IVAPin suunnitelmaan)  ;D

 

Eli kysymys kuuluukin, onko sitä lisätilaa saatavilla jostain?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Omasta plaanista jätin ivapissa pois EET:t, reitti mahtui juuri ja juuri muistaakseni. Tyhmä rajoitus tuo merkkiraja ivapissa, toivottavasti seuraavassa versiossa poistetaan.

 

Oookei, selevä homma.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Omasta plaanista jätin ivapissa pois EET:t, reitti mahtui juuri ja juuri muistaakseni. Tyhmä rajoitus tuo merkkiraja ivapissa, toivottavasti seuraavassa versiossa poistetaan.

Toinen homma minkä saisivat lisätä on kakkos-alternatiivi suoraan plaaniin, ei tarvitse mitään ALTN/-remarkkia tunkea remarkkiosioon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toinen homma minkä saisivat lisätä on kakkos-alternatiivi suoraan plaaniin, ei tarvitse mitään ALTN/-remarkkia tunkea remarkkiosioon.

 

Lataa uusin IvAp, siinä on toiselle varakentälle oma kohta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taivas on täynnä tuhkaa mutta ei se näköjään verkkolentoa haittaa, kysymys kuuluu että eikös nämä meitin verkkokoneetkin pitäisi olla holdissa lentokentillä??? ;)

 

Jos niinkun tarkkoja ollaan...

 

jari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen nyt miettinyt tässä asioita ja päätin kysyä, että voisiko joku laittaa tänne ohjeen mitä pitää ilmoittaa lennonjohtalle esim. Moottorin menetyksen jälkeen? Siis miten tuo kommunikoiminen eroaa.. Ja sitten tämä että missä tilanteessa käytetään Pan Pan-ilmoitusta ja missä Maydayta....

 

Mikko

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen nyt miettinyt tässä asioita ja päätin kysyä, että voisiko joku laittaa tänne ohjeen mitä pitää ilmoittaa lennonjohtalle esim. Moottorin menetyksen jälkeen? Siis miten tuo kommunikoiminen eroaa.. Ja sitten tämä että missä tilanteessa käytetään Pan Pan-ilmoitusta ja missä Maydayta....

 

Mikko

 

for inklish

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistan lukeneeni (verkon säännöt) joko Vatsim tai Ivao, ettei moottorihäiriötä etc. saa simuloida verkossa? Muutama päivä sitten keski-euroopan päällä ollessani eräs lentäjä ilmoitti: Engine nro 1. on fire, ja lähti kohti kenttää...

 

Toisaalta itseltäni sammui kerran molemmat moottorit (ei simulointia), mutta sain kyllä käyntiin hyvissä ajoin ennen pakkolaskua. Taisi johtua väärin mergetetystä PSS+IFDG -yhdistelmästä.

 

Koska kyse on "tyhmistä" kysymyksistä, niin oikea on osoite ;D Eipä ole liittymisen jälkeen tullut luettua sääntöjä (IVAO). Eli onko sallittua vai ei? Vai onko sallittua vain silloin, kun oikeasti tapahtuu jotain odottamatonta (ei simuloitua) :P Tuntuisi oikeasti tyhmältä lähteä lennolle, jolla tietää että suuria ongelmia on luvassa ;)

 

T:  Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä häiriöitä sai tulla mutta tarpeentullen häiriö piti "poistaa" jos LJ vaatii, jotenkin tyhmästi se meni eniveis. Kyl meikäläinen pitää failureita päällä niissä koneissa missä semmoisia on.

 

Ai ;D No mutta onnea vaan :P Enpä tosin tiedä miten hyvin simuloitu failure toimii kaupallisten lisäosien kanssa, kun en ole koskaan kokeillut :o

 

T: Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sen verran vielä kommentoin, että ensimmäisinä Virtual Finnair -vuosina, tuli syksyn tullen treenatttua nousuja & laskuja "pahassa säässä". Myös aina tyyppikoulutuksen jälkeen (siis pari ekaa kertaa) tuli tehtyä simuloitu moottorihäiriö nousussa, josta sitten laskuun yhdellä motilla ;D Nyttemmin on jäänyt tämä käytäntö, joten eipä ole hajuakaan siitä miten 757 käyttäytyy yhdellä moottorilla :-[ Eipä kai sen kummemmin kuin A320. Täytyisi todella koittaa, maybe some nice day...

 

T: Mika

 

E: Siis tietysti offline.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos tästä, mutta löytyykö sellaista mikä osaisi kertoa noiden väylien rajoituksista (mm. korkeuksien suhteen jne..)?

 

No heti tossa INLOG-pisteellä alkaa venäjän metrit, ja olisko ollu AMDAR missä takasin jalkoihin. Olettaen että vedät ton rfinderin ihme reitin mukaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos tästä, mutta löytyykö sellaista mikä osaisi kertoa noiden väylien rajoituksista (mm. korkeuksien suhteen jne..)?

Kyllähän tuokin jotain rajoituksia antaa väylien suhteen kun ruksaat siitä etusivulta noi "RAD" ja "CDR"...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Löytyisikö jostakin vielä sitä VFR esimerkkilentoa? Ivao Finlandin sivuilta katselin nopeasti mutten yhtäkkiä löytänyt

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielenkiinnosta pari kysymystä ilmailukartoista:

 

- mitä tarkoittaa https://ais.fi/ais/eaip/aipcharts/efhk/EF_AD_2_EFHK_15_ILS.pdf esim tuossa ils-suuntasäteen "takapäässä" kirjaimet Y ja B ??

 

- tuossa https://ais.fi/ais/eaip/aipcharts/efjy/EF_AD_2_EFJY_30_STA.pdf ork.. mielenkiinto herää esim. DIPAR ja heti sen jälkeen 21dme LNE?

  -> sen tietää että se on etäisyys VOR LNE:sta mutta miksi se on mainittu? Onko kyse paikasta jossa lennonjohto pyytää pilotti tyyliin "REPORT 21DME LNE"

 

- samoin nuo muutamat mystiset radiaali ARC 15DME LNE -rinkulalla ,kuten R-133 ja R-113, edelleen "ilmottautumis"- tarkoituksessa??

 

terv jari

 

No niin tuli lainattua itseäni mutta silti vastauksia odotellen :)

 

jari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään