Guest renaulttI

Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä

1 214 viestiä aiheessa

Puhutaan näemmä Madeirasta, eli RS36012KT on Rosariolla tuulet (siinä kaarteessa, katso karttaa), 0502011KT on kiitotien 05 kynnyksellä tuuli, 2303013KT on kiitotien 23 kynnyksellä oleva tuuli.

 

Noniin kiitos Henri avusta!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä tarkoittaa remarkseissa esim. "RALT/BIKF CYYR" tai "RVR/75" ?

 

RALT=Route Alternate, matkalla olevat varakentät ja RVR=runway visual range, ilmoittaa kiitotienäkyvyyden, tässä tapauksessa kone/yhtiökohtainen minimi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En parempaakaan paikkaa keksi :-

 

Olin tänään laskussa Dubain kiitotielle 30L noin klo 1420Z. Eteeni kaarsi Emiratesin 747-400 ilman ilmoituksia. Heitin hänelle kysymyksen "What a f**k you do?" Tyyppi näytti pääsevän kaartamaan kiitotielle 30R, mutta pystyikin jatkamaan 30L, eli suoraan eteen >:( Kentällä oli muitakin, jotka kyselivät "Are you silly"? Jotain taisi vastaillakkin vittuilutyyliin, mutten muista mitä (oli hommia). Tästä sitten GO AROUND, ja left base 30L. Ilmoitin jälleen laskusta kiitotielle 30L, jolloin samainen heppu tuli taas eteen. Ilmoitin sidestep 30R, ja tyyppi ilmoitti ME TOO 30R ja eikun eteen. Sitten alkoi tulla ilmoituksia että törmäät varmasti, mutten enää jaksanut välittää koska kyse oli häiriköstä. Taisi olla hänellä FSX, koska olikin sivussa kiitotiestä eikä saanutkaan haluamaansa Crashia. HEH HEH HEH -ynnä muuta paskaa siinä sitten jauhoi, ja yritti törmäillä rullauksen aikana :thmbdn:

 

Kysymys kuuluu: Mistä selvittää lentäjän nimi ja ID? Onko jossakin lokia? Ehti connectaa ulos ennenkuin pääsin selvittelemään.

 

Lensi kutsulla: UAE1460

 

Ainut kuva (FSScreen poissa päältä).

 

[ attachment removed ]

 

Tuskin peeloili omiin nimiinsä, mutta tekisin silti ilmoituksen ko. kusipäästä :P

 

T: Mika

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itsellä kerran toinen kone tuli vastaan laskussa (myötätuulessa) ja ku siitä sitten rullasin pois radalta nii heti tietenkin se toinen veti ylös ja sitten kun uudelleen pääsin radalle niin eiköhän se kun uudellee yrittänyt tulla päälle. No pääsin sentää ilmaan kun oli sen verran kevyt kone jaa rullasin eteenpäin "pois radalta" ja se veti ylösvedon ja ite samalla lähin ilmaan. Näin jälkeen päin kyllä ärsyttää kun ei tajunut sillon tehdä asialle mitään  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuohon liittyen mistä pystyny ilmoittamaan?

Tuossa SASsin 673 Arlandasta Frankurttiin niin ajoi vastaa ilman, että mitään väisti. Tais jopa kääntää suuntaansa sinne minne olin itse ensin väsitämässä, eli ensin käänsin kohti 045 jonka jälkee takas suuntaa 060 kun tuo alkoi tulemaan enemmän vastaan. Ja ajoi westboundiin FL350 kaikenlisäksi. Ja ilmoitin aiemmin että ottaisi FL340/360 mutta ei ottanu.

Elikkäs tähäntyyliin.

 

[ attachment removed / expired ]

 

EDIT: sain nuo tiedot lentäjästä ylös jo.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaikenlaisia lentäjiä niitä onkin  :-\ Itse tein pari päivää sitten ilmoituksen lentäjästä joka oli todennäköisesti nukkunut määränpäänsä ohi, oli lentosuunnitelman mukaan lentämässä määränpäänään EDDF mutta tämä kaveri lenteli jo Englannin yllä atlanttia kohden...

Ilmoitus sup:lle ja lento loppui lyhyeen atlantin yllä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minullakin kävi samankaltainen juttu tuossa äsken. Kutsutunnuksella LST9140 oleva kone tuli vastaan (länteenpäin) samalla pinnalla, 370.  :-\ Ei reagoinut mitenkään, mutta ehdin kuitenkin juuri ja juuri kiivetä ylöspäin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse lensin MYNN-TNCM 737:skalla, niin aivan surkea näkyvyys, ja jätkät lentelivät siellä VFR joku tai vielä lentopinnalla 250, tuli mieleen FSX:än oma multiplayer, jossa lentivät miten sattuu  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

tuli mieleen FSX:än oma multiplayer, jossa lentivät miten sattuu  ;D

Lukemani perusteella tuo lienee ennemmin sääntö kuin poikkeus?  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuohon liittyen mistä pystyny ilmoittamaan?

Tuossa SASsin 673 Arlandasta Frankurttiin niin ajoi vastaa ilman, että mitään väisti. Tais jopa kääntää suuntaansa sinne minne olin itse ensin väsitämässä, eli ensin käänsin kohti 045 jonka jälkee takas suuntaa 060 kun tuo alkoi tulemaan enemmän vastaan. Ja ajoi westboundiin FL350 kaikenlisäksi. Ja ilmoitin aiemmin että ottaisi FL340/360 mutta ei ottanu.

Elikkäs tähäntyyliin.

 

En tiiä mitä tossa nyt on käynyt ja selostuksesi on epäselvä, mutta kaksihan tuohonkin nyt kuitenkin tarvittiin. Ja toi parittomat itään ja parilliset länteen ei oo mikään kiveenkirjoitettu must apply tai tulee pataan juttu vaan oikeat pinnat lentoväylille löytyy AIP:sta. Ihan jo tossa ruotsissa on väyliä missä saa ajaa kumpaankin suuntaan parittomilla-ja parillisilla lentopinnoilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä ihmettä teen väärin? Olen tapellut IVAOn kanssa jo viikkoja, enkä saanut millään toimimaan. Luovutin sen suhteen, ja vaihdoin VATSIMiin. Huomattavasti helpompaa saada tarvittavat ohjelmat yms. asennettua, mutta eipä sielläkään yhdistäminen onnistu.

 

Jokin ylempi taho ei ilmiselvästi halua minua verkkoon lentämään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä ihmettä teen väärin? Olen tapellut IVAOn kanssa jo viikkoja, enkä saanut millään toimimaan. Luovutin sen suhteen, ja vaihdoin VATSIMiin. Huomattavasti helpompaa saada tarvittavat ohjelmat yms. asennettua, mutta eipä sielläkään yhdistäminen onnistu.

 

Jokin ylempi taho ei ilmiselvästi halua minua verkkoon lentämään.

 

Kerrotko vielä mitä tarkalleen olet tehnyt ja millä ohjelmilla? Toisinaan palomuurit estävät yhteydenoton, mutta se ei välttämättä ole ainoa syy. Käsittääkseni IVAO:n ohjelmat on melko helpot asentaa. Toisaalta mulla kokemusta ei ole kuin tästä verkosta ja senkin softat on asennettu yli puoli vuotta sitten. Muistaakseni asennus oli tyyliä next -> next -> finish

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun yrittää käynnistää IvAp:ia simussa, tulee tällainen virheilmoitus;

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Plussa tolle, laita yksityisviestiä jos on tarvetta johdolle helsinkiin. :)

 

Itse asiassa Jorma Tyyskä käskytti koko matkan Rovaniemeltä Helsinkiin :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuinka merkitsen välilaskun lentosuunnitelmaan? Jos esim. Lennän Helsingistä Cancuniin Halifaxin kautta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään