Guest renaulttI

Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä

1 214 viestiä aiheessa

Hmm, taisin plaanikyssäriin jo vastata. Sen sijaan cold n dark -kyssäriin en. Ei ole väliä onko virrat päällä vai ei kun yhdistät. Kunhan et ole kiitotiellä yhdistäessäsi niin hommat pelannee hyvin ;)

Kiitos.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuohon uuteen ivappiin tuli joku hianompi tapa millä se ehdottaa sitä serveriä aluksi.

Mites muuten externalin laita? Mulla se ei muistaakseni ilmota mitään, vaan listassa joka servun kohdalla joku " EU4 (Not available)" tjsp, mutta silti pystyy yhdistämään jokaiseen kokeilemaani servuun. ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itselläni päivittyi sekin, vanhassa ei muistaakseni näkynyt nuo kuormitusprosentit (?). Versionumeron näkee muistaakseni myös jostain ivapistakin, luki jossain kulmassa. Tarkista että asentui kunnolla tai asenna uudelleen kokonaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itselläni päivittyi sekin, vanhassa ei muistaakseni näkynyt nuo kuormitusprosentit (?). Versionumeron näkee muistaakseni myös jostain ivapistakin, luki jossain kulmassa. Tarkista että asentui kunnolla tai asenna uudelleen kokonaan.

Joo täytyy varmaan kokeilla asentaa uusiksi. Not reachable luki jokaisessa paitsi training-servussa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tyhmä kysymys:

 

Mitä helikopterille selvitys "ilmoita ilmassa" kattaa. Toisin sanoen, mitä heko saa sitten tehdä tämän jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tyhmä kysymys:

 

Mitä helikopterille selvitys "ilmoita ilmassa" kattaa. Toisin sanoen, mitä heko saa sitten tehdä tämän jälkeen.

Uskoakseni tuo ei ole varsinaisesti mikään selvitys, vain vaan hekon ilmoitus siitä että kaikki alkurumbat on tehty ja se on heti ilmaan nousun jälkeen valmis välittömästi lähteä lentämään kohti selvitysrajaa. "Ilmoita ilmassa" käytetään tietääksen vain silloin kun kopteri lähtee suoraan paikaltaan kohti kohdetta eikä esim. ilmarullaa baanalle. Hekojen tapauksessa siis tarkoittaa nousua maasta maavaikutukseen ja leijumista siinä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep, mutta jos jatko-ohjeita ei kuulu, niin saako heko lähteä siitä platan yläpuolelta mihinkään jos en ole selvittänyt vaikka jättämään lähiauleatta LILJA:n kautta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei saa lähteä minnekään ilman selvitystä. Hekolle selvitys annetaan kun se on ilmoittanu olevansa ilmassa. Esimerkiksi "Finnguard 121 leave control zone via LILJA 1000 ft or below VFR" ja heko lukee tuon takasin ja lähtee suoraan kohti liljaa. Tarkemmat detaljit kuvioihin antaa LJKK.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep, mutta jos jatko-ohjeita ei kuulu, niin saako heko lähteä siitä platan yläpuolelta mihinkään jos en ole selvittänyt vaikka jättämään lähiauleatta LILJA:n kautta?

No ei tietenkään kuten Juha jo sanoikin. Voiko kessnapiipperö rullata baanalle ja lähteä lentoon jos lennonjohdosta ei kuulu mitään? :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No ei tietenkään kuten Juha jo sanoikin. Voiko kessnapiipperö rullata baanalle ja lähteä lentoon jos lennonjohdosta ei kuulu mitään? :P

 

Aalright. Pittääpi sitten kertoa eräälle henkilölle joka väitti vastaan. Kiitos :).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämmöinen kysymys olisi:

Kun latasin koneeleni tuon ivapin ja asennus sujui aika mukavasti, mutta kun piti aukaista fsx ja avata tuo ivap v2 extarnal nii tulee tälläinen teksti:

runtime error

program:

this application has reguested the runtime to terminate it in an unusual way.

Please contact the application's support team for more information.

Onko tietoa mistä on kyse?

Kyseessä on fsx.

Markku

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos kerrot mieluummin, katsoitko että lennonjohtoa on alueella online. Laitoitko oikean taajuuden?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Heh, mistä olet visioinut että ne sieltä löytyvät  ;D Paina ensimmäisestä ruudusta ylintä nappia oikealta kaksi kertaa niin näet paikalla olevat ATS-yksiköt.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ok mutta lennonjohtokaan ei näe minua omissa tiedoissa joten meneekö se vain tollain ja minulla oli fsx.

Markku

Jos ei näe niin sitte ivap ei yhdistä oikein. Näet sen myös teamspeakin näytöstä oletko yhteydessä vai et. Näetkö itsesi Ivae:n tai webeyen kautta kun loggaat itsesi sisään?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä sitten jossain ainakin olet sisäänkirjautuneena jos yksityisviestit kulkevat. Pitää koittaa päivemmällä googletella  :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ok siis sinulla ei ole ideoita.

Markku

 

Otto mainitsi idean nimeltä Google. Ja teamspekistä itsestään näkee mihin se on yhteydessä, eikö niin. Jos olet unicomilla niin teamspiikissä ei näy mitään. Jos olet efhk_twr 118.600 niin spiikissä näkyy k.o twr ja kaikki siihen yhteydessä olevat positiot, obsaajat taikka sitten koneet yms.

Ivapissa on ominaisuus jonka olen huomannnut itse jonkun kerran eli viestit liikkuu unikomilla teksteinä ja vaikkapa tornin kanssa mutta esim webeyestä seurattuna kone ei liiku mihinkään tai sitä ei näy.

Siihen ei auta kuin ivo-resetti eli ivap uudelleen starttaus. Yleensä pelaa sen jälkeen. itsellä myös fsx.

 

jari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään