Guest renaulttI

Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä

1 214 viestiä aiheessa

Satuitko kysymään tältä henkilöltä, että mikäs oli tämän tempun syy. Luulis että noilla tunneilla ei perseileninen ole tarkoitus. Kenties hänellä ei jostain syystä näkynyt traffic? Kai sinä kysyit häneltä syytä tähön toimintaan?

No asenne ratkaisee oli tunnit mitkä tahansa. Syy ei selvinnyt. Ei ollut yllättynyt kun totesin sille että mikäs aloittelija se laskee yhtäaikaa laskuun vaan kuittasi jollain voimasanalla koko homman.  Itsekäs tyyppi. Ohitteli sitte pitkin peltoja eteeni. Uho loppui kun kerroin että olen kuvannut koko pelleilyn.

Jari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos näin on niin eikun sup:lle viestiä ;). Tollanen käytös ei kuulu sinne verkkoon vaikka kuinka paljon tunteja on.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suomen IFR touriin liittyen tuli mieleen kenttien painorajat.

 

Esim. Jos Rovaniemellä rullaustien kantavuus on ilmoitettu näin: 80/F/A/W/T kuinka tätä pitäisi tulkita?

Wikipediassa on asiaa tähän liittyen, mutta on aika vaikea selkoista... ( http://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_classification_number  (tästä en ole varma) ja http://en.wikipedia.org/wiki/Pavement_classification_number )

Nämä ilmeisesti liittyvät näihin rajoituksiin? Toivoisin että joku voisi kertoa, kuinka näitä painorajoja tulkitaan.

 

Laitoin nyt tänne, kun verkon ulkopuolella ei tule kuitenkaan painorajojen mukaan lenneltyä.  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suomen IFR touriin liittyen tuli mieleen kenttien painorajat.

 

Esim. Jos Rovaniemellä rullaustien kantavuus on ilmoitettu näin: 80/F/A/W/T kuinka tätä pitäisi tulkita?

Wikipediassa on asiaa tähän liittyen, mutta on aika vaikea selkoista... ( http://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_classification_number  (tästä en ole varma) ja http://en.wikipedia.org/wiki/Pavement_classification_number )

Nämä ilmeisesti liittyvät näihin rajoituksiin? Toivoisin että joku voisi kertoa, kuinka näitä painorajoja tulkitaan.

 

Laitoin nyt tänne, kun verkon ulkopuolella ei tule kuitenkaan painorajojen mukaan lenneltyä.  :P

 

Ensimmäinen arvo kuvaa numereerisesti päällysteen kantavudeen, toinen (F) kertoo että päällyste on "joustavaa" usein asfalttia. Kolmas kirjain (A) kertoo maan vahvuuden päällysteen alla, missä A on vahvinta luokkaa. Neljäs kirjain (W) tarkoittaa maksimi rengaspainetta. W on jälleen korkein arvo, eli rengaspaineella ei ole merkitystä. Ja viimeinen (T) tarkoittaa metodia, jolla arvot on saatu, ja tässä tapauksessa se on teknisten arvioiden perusteella tehty. Sikäli etten aivan väärin muistanut...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ensimmäinen arvo kuvaa numereerisesti päällysteen kantavudeen, toinen (F) kertoo että päällyste on "joustavaa" usein asfalttia. Kolmas kirjain (A) kertoo maan vahvuuden päällysteen alla, missä A on vahvinta luokkaa. Neljäs kirjain (W) tarkoittaa maksimi rengaspainetta. W on jälleen korkein arvo, eli rengaspaineella ei ole merkitystä. Ja viimeinen (T) tarkoittaa metodia, jolla arvot on saatu, ja tässä tapauksessa se on teknisten arvioiden perusteella tehty. Sikäli etten aivan väärin muistanut...

Mistä tuo numereeninen arvo selviää? Tarkoittaako tätä:

>7.4.1 Loads on the Main Landing Gear Group
For the MD-11, the main gear group consists of two wing gears plus one center gear.
In the example for the MD-11, the gross weight is 470,000 pounds, the percent of weight on the main
gears is 94.33 percent, and the total weight on the three main gears is 443,351 pounds.

Vai jotain tästä wikin listasta: http://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_classification_number

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taannoin oli jonkunlainen VFR-koulutus FLY-IN  IVAO:ssa Malmilla. Olisiko vastaavaa tulossa uudestaan? Olisi varsin mielenkiintoista päästä harjoittelemaan tuota fraseologiaa (suomeksi) ja VFR-maailmaa!

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäli innostusta löytyy, niin vastava voidaan ehdottomasti järjestää uudestan. Lentäjän käsikirja antaa peruseväät fraseologialle ja käytännön harjoittelu sitä vahvstaa entisestään. Fraseologiaa pääsee harjoittelemaan helpohkosti pyytämällä paikalle lennonjohtoa. Kiinnostuneet voivat laittaa emailia juha.teurokoski@ivao.aero, niin laitetaan asiaa eteenpäin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko muilla ollut yhteysongelmia ivappiin tänään 8,3 ? Jouduin vaihtamaan ivaosta vatsimin puolelle ( ei väliä kummassa sitä lentää mutta..) TRA123 lennon kun ivao tökki..

 

jari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko suomen ivao divisioonassa tyttöjä lentämässä? Olis kivaa lentää tytön kaa.

Onko Axu puutteissa? ;D

 

 

 

Anteeksi,oli pakko.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko Axu puutteissa? ;D

 

 

 

Anteeksi,oli pakko.

 

Oikein arvasit. ;D suostuisikohan se yksi kiva tyttö meidän luokalta tulemaan lentämään mun kaa joskus? ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko suomen ivao divisioonassa tyttöjä lentämässä? Olis kivaa lentää tytön kaa.

 

Oli joskus. Ehtiköhän viihtyä verkossa jopa kymmenen minuuttia, ennen kuin joku just puberteetin saavuttanut dorka kävi säikäyttämässä pois.  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minusta olisi hienoa jos naisia olisi lennonjohdossa. Hehän ovat yleisesti ihan oikeassakin elämässä piuhanpäässä.  :)

 

Olihan Räihän Hanna aikanaan IVAO:ssa treenaamassa HK:n kelppareita varten, mutta ei tainnut koskaan kelppareita saada.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oli joskus. Ehtiköhän viihtyä verkossa jopa kymmenen minuuttia, ennen kuin joku just puberteetin saavuttanut dorka kävi säikäyttämässä pois.  ::)

 

No en ihmettele yhtään  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mihin kansioon minä tallennan/asennan IvApin valmiit reitit? esim jos haluan tallentaa jonkin reitin niin mihin kansioon minä sen laitan? IvAp on asennettu C:/Program Files x86/IVAO kansioon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mihin kansioon minä tallennan/asennan IvApin valmiit reitit? esim jos haluan tallentaa jonkin reitin niin mihin kansioon minä sen laitan? IvAp on asennettu C:/Program Files x86/IVAO kansioon.

 

Minne tahansa, josta ne löydät, kun painat ivapista  "ACARS / SEND FLIGHTPLAN / LOAD NAPPIA " ja tiedostonhaun kautta etsit kyseisen "valmiin reittitiedoston"...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuinkas tuo N-rekisteri lyhentyy kutsussa, jos otetaan esimerkiksi N1234A: N4A(vrt. OH-ABC, OBC ) vai jotenkin muuten?

 

Jos en ihan väärässä ole, niin Jenkkilässä on tapana alkuun huudella koneen tyyppi, eli  kutsu olisi mallia: "Cessna/Mooney/Piper 1234A" sen mukaan, mikä kone on alla  :)

 

Esim. tässä videossa kutsuhuutona "Cirrus 925 papa charlie"

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos en ihan väärässä ole, niin Jenkkilässä on tapana alkuun huudella koneen tyyppi, eli  kutsu olisi mallia: "Cessna/Mooney/Piper 1234A" sen mukaan, mikä kone on alla  :)

 

Esim. tässä videossa kutsuhuutona "Cirrus 925 papa charlie"

 

Selvä, kuinkas Suomessa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään