Guest renaulttI

Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä

1 214 viestiä aiheessa

Kuinka merkitsen välilaskun lentosuunnitelmaan? Jos esim. Lennän Helsingistä Cancuniin Halifaxin kautta.

Mulle on tullut käsitys että molemmille pätkille tehdään omat plaanit. Korjatkaapa jos olen väärässä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulle on tullut käsitys että molemmille pätkille tehdään omat plaanit. Korjatkaapa jos olen väärässä.

Joo kyllähän se näin on että molemmille legeille oma plaani.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pystyykö ivaon säätä hillitsemään mitenkään, hakkaa raivonaan välillä edestä ja takaa, buffet alerttia lykkää nytkin vähän väliä, fsuipc:sta yritellyt mutta laihoin tuloksin  :-[

jari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pystyykö ivaon säätä hillitsemään mitenkään, hakkaa raivonaan välillä edestä ja takaa, buffet alerttia lykkää nytkin vähän väliä, fsuipc:sta yritellyt mutta laihoin tuloksin  :-[

jari

Kannattaa ostaa joku maksullinen sää ohjelma. Itse käytän active sky 2012:sta ja aivan loistava sellainen :).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa ostaa joku maksullinen sää ohjelma. Itse käytän active sky 2012:sta ja aivan loistava sellainen :).

Toimineehan se simun oma "real world weather" ihan yhtälailla tuossa, jos ottaa ivaon säät pois käytöstä, vai..? Toki noi activesky:t ym on sitten ihan oma juttunsa ja parantaa monia juttuja myös.

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toimineehan se simun oma "real world weather" ihan yhtälailla tuossa, jos ottaa ivaon säät pois käytöstä, vai..? Toki noi activesky:t ym on sitten ihan oma juttunsa ja parantaa monia juttuja myös.

//T

Toimiihan se jotenkuten, silloin tällöin "pakko" ollut käyttää sitä kun ivaon omat säätiedot eivät ole olleet saatavilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

//T

No siis itse vihaan sitä kun esim lentopinnalla tuuli vaihtuu 030/70 kt:sta 210/70. Meinaa kone sakata puhunattakaan finaalista jne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

//T

Ei toimine. Samanlainen tehosekotin sekin. QNH välillä mitä sattuu, etc

jari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No simulaatio on simulaatio eikä muutu siitä todeksi varmaan koskaan. Näitä ongelmia tulee aina niin kauan kun lentelemme koti-pc:n äärellä  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No simulaatio on simulaatio eikä muutu siitä todeksi varmaan koskaan. Näitä ongelmia tulee aina niin kauan kun lentelemme koti-pc:n äärellä  :-\

Näin se menee. Säätilan mallinnuksen trimmaus olisi kova sana, koneita osataan mallintaa jo melkeinpä varmaankin täydellisesti mutta että matkalentokorkeudessa on samalla sekunnilla 100 notsia tuulta edestä ja takaa on vähän tyhmää, kun saisi filtteröityä jotenkin ilman ostolisureita.. mites toi muuten pelaa verkko-olosuhteissa tämä active-sky??

jari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näin se menee. Säätilan mallinnuksen trimmaus olisi kova sana, koneita osataan mallintaa jo melkeinpä varmaankin täydellisesti mutta että matkalentokorkeudessa on samalla sekunnilla 100 notsia tuulta edestä ja takaa on vähän tyhmää, kun saisi filtteröityä jotenkin ilman ostolisureita.. mites toi muuten pelaa verkko-olosuhteissa tämä active-sky??

jari

No onhan se ikävää kun tuota tapahtuu. Itseasiassa en tiedä tuosta active-skyesta, itsellä on vaan tuon rexin sää asennettuna eikä sitäkään ole tullut kertaakaan kokeiltua kun on tyytynyt joko simun omaan tai ivaon säähän ja jotain FSUIPC-asetuksia ruksittuna  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mites toi muuten pelaa verkko-olosuhteissa tämä active-sky??

Ainakin oman kokemuksen perusteella Activesky Evolution on toiminut moitteetta. About 500h takana ko. lisäosalla, eikä ole mitään äkillisiä paineen/lämpötilan/tuulen muuoksia enää tapahtunut. Itsellä on tosin myös rekisteröity FSUIPC josta otettu tuulensuunnan muutosten "pehmennys" käyttöön.

Verkossakaan en ole mitään suurempia ristiriitoja huomannut, joitain heittoja paineessa/tuulen nopeuksissa (esim. ATC antaa 220/10 ja ASE 220/8) on joskus ilmennyt mutta olen silloin esim. ASEn antamalla säätiedoilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun yrittää käynnistää IvAp:ia simussa, tulee tällainen virheilmoitus;

...

Tuoreeseen postaukseen vastatakseni mainittakoon, että taistelin itse kys. ongelman kanssa seiskan kanssa kesällä. Tulin siihen ratkaisuun kaiken vetvomisen jälkeen, että asennan simun uusiksi ja näin teinkin XP-koneelleni. Sittemmin pelannut hyvin  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites muuten tuo autojen käyttö verkossa on? Miten saa käyttää ja millä kutsulla mennään sisälle?

`

EDIT: Niin siis follow me -autoa tarkoitin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos tarkoitat follow-me -autoa, niin muistaakseni piti olla vähintään tornikelpuutus.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites muuten tuo autojen käyttö verkossa on? Miten saa käyttää ja millä kutsulla mennään sisälle?

`

EDIT: Niin siis follow me -autoa tarkoitin.

Minä ainakin ammun kaikki follow-mii autolla ajelevat pois kuleksimasta asentamillani  B738:n 20 mm siipikanuunoilla.  Ettätiedoksi.  >:(

jari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitenkäs tuo muu liikenne IVAOssa verrattuna VATSIMiin? Ja nyt tarkoitan ulkonäköä, en määrää. Vatsimissa tuntuu olevan FS98-tasoista pullamössöä, sen sijaan IVAO-kuvissa on tullut vastaan ihan siedettävän näköisiä yksilöitä.

Johtuuko tämä omista asetuksistani vai onko se vain fakta, että IVAOssa muu liikenne on paremmin mallinnettu MTL:n ansiosta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitenkäs tuo muu liikenne IVAOssa verrattuna VATSIMiin? Ja nyt tarkoitan ulkonäköä, en määrää. Vatsimissa tuntuu olevan FS98-tasoista pullamössöä, sen sijaan IVAO-kuvissa on tullut vastaan ihan siedettävän näköisiä yksilöitä.

Johtuuko tämä omista asetuksistani vai onko se vain fakta, että IVAOssa muu liikenne on paremmin mallinnettu MTL:n ansiosta?

No, ainakin minulla on tuo täysin sama juttu. Simussa on parhaat asetukset, ja kyllä IVAOn modelit vie VATSIMin vastaavat mennen tullen. Vanhallakin koneella täysin sama juttu, mutta vaan paljon huonommat grafiikka asetukset.

Eli kyllä, on se IVAOn liikenne paljon paremman näköistä.

Topias Rossi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä ohjelmaa VATSIMissa vastaa IVAO:ssa IVAE:ta? Eli millä ohjelmalla voin nähdä mitkä ATC positinoit ovat kartalla online?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä ohjelmaa VATSIMissa vastaa IVAO:ssa IVAE:ta? Eli millä ohjelmalla voin nähdä mitkä ATC positinoit ovat kartalla online?

Kokeileppas FS Nordici file library sieltä kun kahlaat online flying osastoon ,niin löydät IVAEta vastaavan ohjelman nimeltä  Dolomynum. Tällä ohjelmalla näkee Ivaon ja Vatsimin positiot.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään