Niko Pursiainen

Typerää kinastelua kuningas-Vatsimista ja Keisari-IVAO:sta (OLI: IVAO kuvia)

36 viestiä aiheessa

jos joku päivä Vatsimissa on Suomessa 100 ihmistä lentämässä, mutta missään ei ole lennonjohtoa. Ivaossa taas olisi enemmän johtoa, niin eikö silloin olisi fiksuinta mennä käymään sinne Ivaon puolelle.

Tämä on mielestäni malliesimerkki. Kokeilkaa ainakin kaikki ensin kunnolla kaikkea ennen kuin alatte "jumittamaan". (Koskee molempia verkkoja) :)

Itse tulen tulevaisuudessa varmasti käyttämään molempia verkkoja jos siihen vain on mahdollisuus.

Jaa. Mä ainakin menisin tossa tilanteessa johtamaan vatsimiin, jos kerran noin paljon koneitakin  :thmbup:

Onhan sitä ivaota kokeiltu, en vaan löytänyt mitään hyvää syytä miksi vaihtaa pois vatsimista. Varsinkin kun kohtelu oli aika epäystävällistä minua kohtaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Älä nyt kerpele viisastele ja pilaa mun esimerkkiä. ;D

Jäikö yhtä kertaa enemmäksi?

Kyllä. Useamman kerran. Ja myös lennonjohtoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No huh huh  :o :o

Itselläkin on kyllä sellainen käsitys, että IVAO on ystävällisempi verkko kuin VATSIM, en sitten tiedä mistä on tullut. Itse johdan IVAOssa sentakia, koska sieltä saa paljon asiallisempaa apua, ja kukaan ei tule hirttämään jos säheltää (lue: en saanut VATSIMin eurotestiä läpi ;D).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosittelen kaikkia ottamaan rauhallisesti. Jos nämä Vatsim-evankelistat haluavat tulla tänne omaa ilosanomaansa levittämään, on parasta olla vain hiljaa ja antaa moderaattoreiden hoitaa hommat. Turha meidän on ruveta leukoja loksuttamaan, itsehän pilaavat omaa mainettaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No huh huh  :o :o

Itselläkin on kyllä sellainen käsitys, että IVAO on ystävällisempi verkko kuin VATSIM, en sitten tiedä mistä on tullut. Itse johdan IVAOssa sentakia, koska sieltä saa paljon asiallisempaa apua, ja kukaan ei tule hirttämään jos säheltää (lue: en saanut VATSIMin eurotestiä läpi ;D).

Vatsim on ilmeisesti  vaativampi verkko aloittelevalle lennonjohtajalle/lentäjällä, jonka takia aloittelijoiden mielestä se on jäykkäniskaisten paikka. Sitten tähän lisätään parin ihmisen "kokemukset" VATSIMin huonosta palvelusta ja VATSIMin maine tälläkin foorumilla on mennyt alaspäin.  :thmbdn: Ehkä monen sadan tunnin kokemuksella voi arvioida verkkoja, mutta että reilu puoli tuntia  :thmbup: Ei hjuva.

Voin ihan rehellisesti myöntää olevani VATSIMin kannalla, enkä ole IVAOta kokeillut, enkä näe syytä kokeilla. VATSIMin puolella kaikki on toiminut hyvin ja koskaan en ole jäykkäniskaista lennonjohtajaa tavannut.

Niko,

yli 1200h VATSIM-tiimaa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai hupaisaan vai, noita kuvia alkaa olla foorumi täynnä, ei siinä enää ole mitään hauskaa, laittaisit edes erilaisia kuvia, mutta ei...laiska kun olet.

HÄPEÄ! >:(

Mielenkiintoinen näkemys täydestä, noita kuvia kun sattuu olemaan kaksi tällä foorumilla. Selkeästi pikku flametus toimi keskustelun herättäjänä. ;D

Mutta asiaan, itse olen aloittanut virtuaalilentourani VATSIMissa ja palvelu on ollut erinomaista, ivaota ei ole tullut kokeiltua, enkä pystyisi kokeilemaankaan sattuneesta syystä. Peace!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoinen näkemys täydestä, noita kuvia kun sattuu olemaan kaksi tällä foorumilla. Selkeästi pikku flametus toimi keskustelun herättäjänä. ;D

Joo, näin jossain jonkun kolmannenkin? ??? enivei...

Peace!

Jep.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse sain alkuaikoina VATSIMista oikeasti paljonkin helppiä ja ystävällistä palvelua. Koskaan en ole tuntenut että VATSIM olisi se huonompi ratkaisu. IVAOa olen kokeillut, ja sain sieltäkin heti alkuun lennonjohtoa pyytämällä kerran (VATSIMissa ei aina onnistune) joten Suomen osalta palvelu toimii sielläkin. Minut IVAOn ja VATSIMin välillä erottaa vain ohjelmisto, jonka perusteella tuen VATSIMia, jonka Squawkboxin kanssa ei tarvitse säätää TeamSpeakin kanssa.

Mielestäni todella turhaa kinastelua virtuaaliverkoista, joista ihminen itse tekee päätöksen kumpaan menee. Kummastakin verkosta saa riittävästi tukea, jos sitä tarvitaan, sillä löytyyhän molemmilta vaccit ja ivao finlandit.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että en aio jättää IVAOta kuitenkaan selkäni taakse, vaan palaan sinne kun sen aika tulee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan hyvä oikeastaan välillä käydä keskustelua tästä asiasta, voi jokainen tosissaan miettiä että miksi lentää omassa verkossaan (tai molemmissa verkoissa). Itseltäni löytyy lentäjänä tiimaa reilut 600h VATSIMissa ja 13h IVAOssa, lennonjohtajana ~650h VATSIMissa ja ~70h IVAOssa. Tunneista käykin ilmi kumpiko verkko on oma valintani.

Tärkein syy miksi valitsin VATSIMin löytyy suomalaisten harrastajien määrästä. Se näkyy kivasti lennonjohtopalvelun & liikenteen määrässä kotimaassa. Toinen syy on softat, tosin lentäjien puolella iso plussa IVAOlle multiplayer koneiden paljon tarkemmista modeleista kuin VATSIMin Squawkboxissa.

Kovasti ihmetyttää nuo joidenkin negatiiviset kokemukset VATSIMista, pahoitteluni jos oikeasti olette sellaista kohdanneet, mutta minulla ainakaan ei todellakaan ole kokemusta tälläisestä.

Itselleni on ainakin jäänyt sellainen kuva että VATSIM on se aito ja alkuperäinen suomalaisten lentäjien verkko, joten ellei IVAOssa harrastavien suomalaisten määrä lisäänny hurjasti, niin tulen mitä ilmeisemminkin pysyttäytymään VATSIMissa.

P.S. Tervetuloa kaikki ystävälliselle virtuaalitaivaalle kumpaan tahansa verkkoon  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enpä usko että tuosta ihan turhasta "teini-flametuksesta" (ainakaan ketjun alkupuolella) on mitään etua kenellekään tai tällä ketjulla olisi yhtään mitään järkevää annettavaa kenellekään. ---> klik.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.